کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

در توصیف برتری چلسی

 آن‌ها زودتر از همیشه قهرمان خواهند شد، با اقتدار کامل...
 این از آن برهه‌هایی است که همه در چلسی خرسند هستند. هم طرفداران، هم بازیکنان، هم رومن آبراموویچ و هم خوزه مورینیو...و اگر تاریخ باشگاه را دوره کنید درمی‌یابید چنین ترکیب فرخنده‌ای همیشه در استمفورد بریج با اقتدار مطلق برابر حریفان رخ نداده. 
  
پیروزی برابر منچستر یونایتد هفته سرنوشت سازی را رقم زد. نبرد با یونایتد آخرین ایستگاهی بود که شاید تیمی می‌توانست سد راه چلسی شود و انتظار برای تعیین قهرمان را به تاخیر اندازد. ولی یونایتد نتوانست مانعی در حرکت قطار سریع‌السیر آبی‌پوش‌ها در لیگ ایجاد کند و قطار به سرعت آمد و به سرعت از این ایستگاه هم گذشت، ولو آن که وین رونی و لویی فان‌خال پس از بازی چند بار واژه « Domination / حاکمیت » را در توصیف آن چه سرخپوش‌ها طی بازی انجام داده بودند تکرار کردند و تکرار. بازیکنان یونایتد 400 پاس بیشتر از بازیکنان چلسی رد و بدل کردند، ولی اولین شوت آن‌ها در قاب دروازه کورتوا در دقیقه 61 نواخته شده بود، پس از سپری شدن بیش از یک ساعت از بازی. همان ضربه‌ای که پدی مک نایر آن را نواخت و چیزی را هم تغییر نداد.

در سوی دیگر پاس ظریف و خلاقانه اسکار سرنوشت دیدار را تعیین کرد و ادن هازارد تک گل بازی را به ثمر رساند. همان پسر شاداب کوچک اندام بلژیکی که در آستانه قرار گرفتن در صف بزرگان قرار گرفته. توصیف کارایی هازارد نه با تماشای حرکاتش از جناح چپ چلسی بلکه با عدد و رقم هم آسان است. این که 19 گل دیگو کاستا در لیگ 8 امتیاز برای چلسی به ارمغان آورده و 13 گل هازارد 14 امتیاز. برای توصیف دریبل‌های مهارناپذیر پسر بلژیکی همین کافی که ویلیان برزیلی – که فصل فوق العاده‌ای را سپری کرده – 48 دریبل کامل در لیگ زده و هازارد 153 دریبل، یعنی سه برابر بیشتر.

در کنار همه اینها کلیه ارقام و دستاوردها خبر از برتری مطلق چلسی می‌دهند:

شش بازی تا پایان فصل مانده و چلسی 10 امتیاز بیشتر از تیم دوم یعنی آرسنال کسب کرده که در تاریخ لیگ برتر دومین رکورد فاصله دو تیم اول و دوم در این برهه فصل بشمار می‌رود (رکورد به منچستر یونایتد فصل 2000-1999 تعلق دارد).

هیچ تیمی بیش از آن‌ها دروازه حریفان را باز نکرده.

هیچ تیمی کمتر از آن‌ها گل نخورده.

هیچ تیمی برابر چهار تیم بالای جدول شکست‌ناپذیر باقی نمانده.

هیچ تیمی برابر شش تیم بالای جدول کمتر گل دریافت نکرده.

هیچ تیمی بیشتر از آن‌ها موقعیت به ثمر رساندن گل ایجاد نکرده.

هیچ تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان بیشتر از آن‌ها جلو نرفته.

هیچ تیمی بیش از آن‌ها در سیاهه بازیکنان برتر سال، نامزد نداشته.

چلسی تا همین برهه یک جام را فتح کرده که احتمالا در کمتر از سه هفته بعد بدل به دو جام خواهد شد.

منبع:یک ورزش

نظرات 1 + ارسال نظر
hadi سه‌شنبه 1 اردیبهشت 1394 ساعت 20:50

خیلی زیبا بود ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد