کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گزارشِ روز: بازگشت‌هایِ بزرگِ تاریخِ چمپیونز لیگ

چلسی 3 بارسلونا 1 / بارسلونا 5 چلسی 1

(یک چهارم نهایی فصل 1999/2000)

قبل از رومن آبراموویچ تیم چلسی به قدرتمندی امروز نبود . حتی پیروزی بزرگ مردان جیان لوکا ویالی برابر تیم بارسلونا لوئی فن‌خال در در بازی دور رفت هم تضمینی بر صعود قطعی آنها به دور بعد مسایقات نبود. 

  

تیم چلسی تنها هفت دقیقه با صعود به مرحله بعد فاصله داشت تا زمانی که نتیجه بازی 2-1 بود در دقیقه 83 گابری گارسیا گل سوم بارسلونا را به ثمر رساند تا بازی به وقت های اضافه کشیده شود. در ادامه نیز ریوالدو و پاتریک کلایورت گل های چهارم و پنجم را به ثمر رساندند تا کار  آبی های لندنی در وقت اضافه تمام شود .

بعد از بازی گابری گارسیا گفت : «امشب بهترین شب زندگی من است.» لوییس فیگو هم گفت: «ما عالی بازی کردیم .همه چیز را خوب مدیریت کردیم . ویالی سرمربی چلسی به یک اظهار نظر کوتاه و ناامید کننده بسنده کرد: «ما کاری را کردیم که نمی خواستیم بکنیم خیلی بد دفاع کردیم.»

 

میلان 4  دپورتیوولاکرونیا 1 / دپورتیوو لاکرونیا 4  میلان 0

(یک چهارم نهایی فصل 2003/2004)

 

والتر پاندیانی در ابتدا دپورتیوو را در ورزشگاه سن سیرو جلو انداخت اما این بازی داستانی طولانی و فراموش نشدنی داشت. در ادامه  میلان چهار بار دروازه دپور را گشود که کاکا دو مرتبه برای میلان گلزنی گرد . در پایان بازی سر مربی تیم لاکرونیا گفت : «این تنها قسمتی از یک پروسه خیلی پیچیده و سخت و به شدت رقابتی است . اما در فوتبال معمولا معجزات رخ می دهند شاید چیز هایی که به صورت منطقی انتظار ندارید.»

اما به صورتی باور نکردنی در نیمه اول بازی برگشت حرف های او در شمال غرب اسپانیا به واقعیت تبدیل شد. آن هم با به ثمررساندن سه گل  در نیمه اول توسط پاندیانی، خوان کارلوس و آلبرتو.  اما قبل از وقت های اضافه گونزالز گل چهارم را در دقیقه 76نیز به ثمر رساند . ایرورتا سرمربی دپورتیوو قول داده بود در صورت پیروزی  برای عبادت به سانتیاگو برود که بعد از بازی گفت این پیروزی قطعا ارزش رفتن به سانتیاگو را دارد .

 

 رئال مادرید 4 موناکو 2 / موناکو 3 رئال مادرید 1

(یک چهارم نهایی فصل 2003/2004)

 

در 24 مارچ 2004 زمانی که سوت آغاز بازی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به صدا در آمد تیم مادریدی با یک بازی خوب یک نتیجه قابل قبول 4بر 2 را کسب کرد. در پایان این بازی دیدیه دشان  سرمربی موناکو گفت هرگز شکست را قبول ندارم زیرا اگر چنین بود باید در خانه می ماندم. در بازی برگشت تیم موناکو با یک بازی منسجم نتیجه مورد نظر را بدست آورد و به پیروزی 3 بر 1 رسید. اما نکته جالب توجه گلزنی فرناندو مورینتس، بازیکنی که به صورت قرضی از مادرید به موناکو رفته بود در هر دو بازی رفت و برگشت بود. او در پایان گفت من خیلی خیلی برای پیروزی موناکو خوشحالم اما دوستانی نیز در مادرید دارم که الان زمان سختی را می گذرانند.

 

 ناپولی 3 چلسی 1 / چلسی 4 ناپولی 1

(دور یک شانزدهم نهایی 2011/2012)

 

 آخرین بازی ویاش بوآش به عنوان سرمربی چلسی با باخت به ناپولی تمام شد .در این بازی خوان ماتا سعی در نوآوری در برنامه تیم داشت اما زوج کاوانی و لاوتزی در تیم ناپولی با هماهنگی فوق العاده باشگاه لندنی را تا حد امکان به درهای خروجی لیگ قهرمانان نزدیک کردند.  در پایان ویاش بوآش گفت احتمال برگشت به بازی با گلی که در زمین آنها به ثمر رساندیم  بسیار زیاد است. اما مربی پرتغالی قبل از بازی برگشت جای خود را به روبرتو دی متئو داد تا شاهد بازی فوق العاده بازیکنانش در بازی برگشت نباشد. دیدیه دروگبا، جان تری و فرانک لمپارد  سه بار دروازه ناپولی را در مقابل تک گل آنها گشودند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود و در دقیقه  105 بازی هم ایوانویچ کار را یکسره کرد. در پایان بازی دی متئو گفت: «شب های فوق العاده زیادی در زندگیم داشته ام اما این یکی در تاریخ باشگاه چلسی ماندگار شد.»

 

میلان 2 بارسلونا 0 / بارسلونا 4 میلان 0

(دور یک شانزدهم نهایی 2012/2013)

 

 در تاریخ لیگ قهرمانان قبل از این مسابقه هرگز سابقه نداشت در بازی اول تیمی دو گل دریافت کند و گلی به ثمر نرساند و به مرحله بعد صعود کند؛ تا اینکه بارسلونا با حمایت فوق العاده هوادارانش این کار را در نیو کمپ ممکن ساخت. در بازی رفت بارسلونا بسیار کم فروغ ظاهر شد و با یک بازی ضعیف نتیجه را  2 بر 0 به حریف ایتالیایی واگذار کرد. اما در بازی برگشت دو گل از لیونل مسی در نیمه اول همه چیز را به تساوی کشاند. بعد داوید ویا گل سوم را در نیمه دوم به ثمر رساند. اما هیچ حریم امنی برای بارسلونا وجود نداشت. تا بالاخره ژوردی آلبا گل چهارم را برای کاتالان ها به ثمر رساند. در پایان بازی آلگری سرمربی میلان گفت: «بارسا به شکلی باورنکردنی خوب بازی کرد.»

 

 پاریس سن ژرمن 3 چلسی 1  /  چلسی 2 پاریس سن ژرمن 0

(یک چهارم نهایی 2013/2014)

 

 باز هم چلسی ! این بار چلسی تحت هدایت ژوزه مورینیو در استمفورد بریج در شرایطی به مصاف پاریس سن ژرمن رفت که بازی رفت را 3-1 باخته بود. اما شش روز بعد در لندن  آندره شورله  و دمبا بازیکنان تعویضی تیم چلسی هر دو موفق به گلزنی شدند و سرنوشت بازی را عوض کردند  و تیم مورینیو در آخرین دقایق بازی برگشت به مر حله بعد صعود کرد. مورینیو بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما امشب روی همه چیز ریسک کردیم. حتی اگر به هر دلیلی صعود هم نمیکردیم من همچنان به این پسرها افتخار می کردم.» 


منبع:آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد