کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مورینیو: همیشه ضد ونگر

ونگر تاکنون برابر مورینیو پیروز نشده و نبرد شنبه آرسنال - چلسی زخم‌های کهنه را بازخواهد کرد...
   

ونگر - مورینیو: هم داخل و هم خارج میدان

این که آرسن ونگر طی 12 بازی لیگ نتوانسته ژوزه مورینیو را مغلوب کند سایه بلندی بر رقابت آن‌ها که دوستانه همه نبوده انداخته. ونگر 7 بار برابر مورینیو باخته و به 5 تساوی دست یافته. ولی این دو مربی فرانسوی و پرتغالی سابقه دیرینه‌ای در نبردهای لفظی هم در فوتبال انگلیس ثبت کرده‌اند. مورینیو از هر فرصتی برای نیش زدن به ونگر استفاده کرده. او پارسال از ونگر به عنوان «متخصص شکست» یاد کرد و پیش از دیدار پیش رو هم گفت: «... ونگر را رقیب خود نمی‌دانم. چنین احساسی ندارم. البته احساس رقابت بین ما وجود دارد ولی تفاوتی مثلا بین او و مربی اتلتیکو مادرید وقتی در رئال بودم نمی‌بینم». او سپس افزود: «... من به اعداد دل نمی‌بندم. من به این که 12 بار برابر آرسنال شکست نخوره‌ایم اهمیتی نمی‌دهم. هدف ما پیروزی در همین دیدار است. همین جا».

آخرین باری که ونگر با آرسنال قهرمان لیگ شد سال 2004 بود ولی پس از آن فقط یک جام حذفی برده، در حالی که مورینیو در سیاهه افتخاراتش با اینتر سه گانه تاریخی 2010 را هم رقم زد و لیگ قهرمانان را هم بالا برد. خوزه در این فصل تاکنون جام اتحادیه را هم فتح کرده، در حالی که ونگر در آستانه فتح دوباره جام حذفی قرار دارد.

 

چلسی: شاید جشن قهرمانی در این هفته

چلسی از سال 2013 با بازگشت مورینیو در لیگ برابر منچستر یونایتد، منچستر سیتی، آرسنال و لیورپول شکست نخورده. همه بزرگان لیگ تلاش کردند غول‌های استمفورد بریج را شکست دهند ولی ناکام مانند. دیدار نیم فصل اول در دسامبر صفر – صفر پایان یافت، ولی حالا چلسی با 10 امتیاز برتری برابر آرسنال راهی استادیوم امارات شده و پیروزی‌اش در زمین آرسنال به این معنی است که می‌تواند چهار روز بعد در چهارشنبه شب در استادیوم کینگ پاور برابر لستر سیتی جشن قهرمانی لیگ برتر را برپا سازد. جشنی زودتر از موعد. جشنی نمایانگر قاطعیت خوزه و مردانش در این فصل برابر همه حریفان.

جان تری و گری کیهیل زوج دفاعی تیمی هستند که کمترین تعداد گل را در لیگ دریافت کرده. برانیسلاو ایوانوویچ مدافع راست خواهد بود و آزپیلیکوئتا مدافع چپ. مورینیو احتمالا بار دیگر از ترکیب کورت زوما و نمانیا ماتیچ برابر چهار مدافعانش استفاده خواهد کرد که یعنی یا ویلیان روی نیمکت خواهد نشست یا اسکار. یکی از آن دو در جناح راست قرار خواهد گرفت و ادن هازارد در جناح چپ او. هازارد که هفته پیش دروازه منچستر یونایتد را فتح کرد در آستانه کسب عنوان بهترین مرد سال قرار دارد و رئال مادرید دورخیز کرده او را به چنگ آورد.

سسک فابرگاس به زمین آرسنال بازمی‌گردد. آن هم برای اولین بار پس از پیوستنش به چلسی. جایی که در 16 سالگی پا به آن گذاشت و شکوفا شد. ونگر که چند باری از دست دادن سسک و رفتنش به بارسلونا اظهار تاسف کرده از طرفداران آرسنال درخواست کرده برخورد گرمی با سسک داشته باشند و از هتاکی پرهیز کنند. فابرگاس هافبک تهاجمی پشت سر مهاجم نوک خواهد بود. جایی که برابر فرانسیس کاکلین جوان قرار خواهد گرفت و کاکلین فرصت دارد توانایی‌هایش را برابر این ستاره سابق آرسنال به رخ کشد. سسک در نیم فصل دوم برخلاف نمایش درخشان نیم فصل اول نزول کرده ولی در همه دیدارهای چلسی در این فصل به میدان رفته و رکورد 16 پاس گل را به خود اختصاص داده (رکورد بیشترین تعداد پاس گل در تاریخ لیگ برتر به تیری آنری با 20 پاس گل در آرسنال فصل 03-2002 و فرانک لمپارد با 18 پاس گل در چلسی فصل 06-2005 و خود فابرگاس با 17 پاس گل در فصل 08-2007 آرسنال تعلق دارد).

چالش خط حمله چلسی حل نشده. دیگو کاستا کماکان با درد ماهیچه دست و پنجه نرم می‌کند و دیدیه دروگبا با مصدومیت مختصر زانو. با این وصف احتمال حضور او در نوک خط حمله بیشتر از لویس رمی است. این مهاجم ساحل عاجی طی 11 بازی 8 گل به آرسنال زده.

 

آرسنال: درخشش در نیم فصل دوم
پسران ونگر در سال 2015 بهترین تیم لیگ بوده‌اند و بیشترین امتیاز را جمع کرده‌اند، یعنی 33 امتیاز. رتبه دوم لیگ یعنی راهیابی مستقیم به لیگ قهرمانان. ضمن آن که آرسنال در آستانه فتح دوباره جام حذفی قرار دارد.

دیوید اسپینا مرد شماره یک آرسنال شده. او در 11 دیدار از 12 بازی لیگ برتر که به میدان رفته برنده شده و باید دید با عدد نحس 13 چه خواهد کرد. روشن نیست پر مرتساکر از پزشکان تیم اجازه بازی دریافت کند و بنابراین شاید گابریل پائولیستا کنار لورن کوشینلی در قلب دفاع قرار بگیرد که اگر چنین شود برای چهارمین بار در لیگ برتر بازی خواهد کرد. متیو دبوشی هفته پیش در جام حذفی برابر ردینگ بازی کرد ولی در نیمه دوم خسته شده بود بنابراین شاید هکتور بلرین راهی میدان شود که یعنی نبرد دشواری با ادن هازارد پیش رو خواهد داشت. ناچو مونرئال هم یکی از گزینه‌های بازی در دفاع کنار بشمار می‌رود.

سانتی کازورلا و کاکلین برابر مدافعان قرار خواهند گرفت. آرون رمزی هافبک راست آرسنال خواهد بود. این مرد میانی ولزی به ترکیب خوبی با مسعود اوزیل در کنارش دست پیدا کرده. الکسی سانچز هم در گوش راست قرار خواهد گرفت که رویارویی‌اش با ایوانوویچ بسیار تماشایی خواهد بود. ایووانویچ که در دیدار با منچستر یونایتد با اقتدار لوک شاو و اشلی یانگ را در بند کشید. الیور ژیرو در نوک حمله آرسنال 9 گل در 11 بازی لیگ زده و با جان تری و گری کیهیل خواهد جنگید. بازکردن سنگر کورتوا فصل او را شیرین‌تر خواهد کرد.

منبع:یک ورزش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد