کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یادداشت: سه پیشنهاد برایِ پیشرفتِ چلسی

چه مورینیو را دوست داشته باشید، چه نه، انکارِ این حقیقت که او برنده‌ای دنباله‎‌دار است ممکن نیست. اما اگر قرار باشد مورینیو این بار بیش از 3 سال در چلسی بماند و یک نسل از این تیم بسازد، 
به گزارش کلوپ هواداران چلسی، چه راههایی برایِ بهتر کردنِ قهرمانِ لیگ برتر پیشِ روی دارد؟ آنو آدویی، نویسنده‌یِ فورفورتو به این سوال پاسخ می‌دهد  
خریدِ یک مهاجم
 
در این که دیگو کاستا فوتبالیستی فوق‌العاده است، تردیدی وجود ندارد. در دورانِ مهاجمینِ 9 کاذب، او بازگشتی است به ریشه‌ها، بدونِ زرق و برقِ اضافه، فقط و فقط یک قاتلِ باکس. کاستا در 24 شروع برایِ چلسی 19 گل زده تا تاثیرش را ثابت کند. اما تنها مشکلی که این میان است همسترینگِ نامطمئنِ اوست. کاستا از اواخری فصل پیش در اتلتیکو با این مشکل مواجه بود و این فصل هم بخشِ زیادی از بازی‌هایِ چلسی را به دلیل همین مصدومیت از دست داد. درسته که رمی و دروگبا به هر شکلی بود جایِ خالی او را پر کردند، اما رمی استانداردِ چلسی به نظر نمی‌رسد و دروگبا 37 سالش است. پس خریدِ یک مهاجم برایِ تیمی که قطعا می‌خواهد سالِ آینده در 4 رقابتِ مختلف برایِ قهرمانی بجنگد، اولویتِ اول است.
 
حفظِ برتری و تمام کردنِ کارِ حریف
 
یکی از خصوصیاتِ اصلیِ تیم‌هایِ مورینیو نظمِ دفاعی‌شان و قدرتِ مقابله‌شان با بهترین خطوطِ حمله‌یِ دنیا بوده است. اما چلسی این فصل در بازی‌هایِ زیادی پیروزی را از دست داد و نتوانست از برتری‌اش استفاده کند. از بازی‌هایِ نیم فصلِ اول در زمینی یونایتد و سیتی گرفته تا آن باختِ عجیب در استمفورد بریج مقابلِ بردفورد و شکستِ 5-3 مقابلِ تاتنهام و البته ناتوانی در شکست دادنِ پاریس سن ژرمنِ 10 نفره و حذف از اروپا، چلسی در مجموع 11 بار برتری‌اش را از دست داده است. این مشکلی است که قطعا باید حل بشود. جان تری هنوز هم رهبریِ عالی در قلب خطِ دفاع است، اما استفاده از کرت زوما در نیمه‌یِ دوم فصل برایِ بازی‌هایِ حساس نشان می‌دهد که مورینیو خودش به این ضعف آگاه است و قطعا فکری برایِ حل کردنش در سر دارد.
 
پیدا کردنِ ذخیره‌هایِ مناسب برایِ ستاره‌ها
 
چلسی این فصل تنها از 22 بازیکن در لیگ برتر استفاده کرد (کمترین بین تمامِ تیم‌ها). این راهِ همیشگیِ مورینیو بوده، چون اعتقاد دارد ارتباطِ بینِ بازیکنان و مربی در یک مجموعه‌یِ کوچک راحت‌تر برقرار می‌شود. اما مشکل اینجاست که در طولِ یک فصل باید عواملی چون خستگی، مصدومیت و افتِ فُرم بازیکنان که اجتناب‌ناپذیر است را هم باید در نظر گرفت. پس مورینیو باید در تابستان دنبالِ بازیکنانی بگردد که بیشتر از فلیپه لوئیز و خوان کوادرادو بهشان اعتماد بکند. یک مدافعِ میانی برایِ کمک به جان تری و گری کیهیل هم قطعا نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد