کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چک، چلسی و داستان پیچیده نقل و انتقالات آبی پوشان در تابستان آینده

تمام چیزهای خوب، بالاخره پایانی دارند و به نظر می رسند، این پایان برای پیتر چک فرا رسیده باشد.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی،تمام چیزهای خوب، بالاخره پایانی دارند و به نظر می رسند، این پایان برای پیتر چک فرا رسیده باشد. چک، دروازه بانی که یک دهه افتخار را در غرب لندن با قهرمانی های کوچک و بزرگ در چلسی تجربه کرد و حالا اندک اندک در راه رسیدن به پایان گام برداشته است. 

  

با حضور کورتوا در استمفورد بریج، جوان بلژیکی به دروازه بان شماره یک چلسی تبدیل شد و جایگاهی که یک دهه در اختیار چک بود، از او گرفته شد.


با این شرایط اما، مشکل چک بیشتر در چلسی، بیشتر در رابطه با سن بالای اوست، تا توانایی هایش. در توانایی های این دروازه بان فوق العاده تقریباً هیچ شکی وجود ندارد، اما او 32 ساله است و کورتوا 9 سال از او جوان تر است. بنابراین منطق ژوزه مورینیو حکم می کند که برای ساختن آینده، به دنبال فردی برود که سال های سال، قلب تپنده تیم باشد. کورتوا از آن جوان های 23 ساله ای است که تمام اروپا به دنبال او هستند و به نظر نمی رسد مورینیویی که او را آسان به دست آورده است، او را سخت از دست بدهد. چلسی و چک اما خود را در موقعیتی می بینید که کم‌تر پیش می آید. در حال حاضر، تقریباً هر دو عامل، برای جدایی از یکدیگر دچار شک و تردید هستند، اما به نظر می رسد تابستان آینده، گزینه مطلوبی برای هر دو باشد. 




چک در تابستان فرصت دارد دوران ورزشی خود را بازیابی کند و با رفتن به باشگاه دیگری، دورانی جدید را برای خود بسازد. این موضوع درحالی مطرح می شود که شایعات زیادی از قیمت گذاری چلسی بر روی پیتر چک سخن می گویند. چلسی هم اکنون با مبلغ 10 میلیون پوند در پی فروش چک است و این مبلغ می تواند در چرخه قوانین فیرپلی مالی یوفا، به آبی پوشان لندنی کمک کند. برای فصل آینده، کلید پیروزی چلسی پیدا کردن یک هافبک تهاجمی است تا بتواند به ادن آزارد کمک کند. این درحالی است که یک هافبک دیگر نیز می تواند به عمق چلسی در فصل 2015/16 کمک کند، منطقه ای که چلسی ضعف های شایانی را در این منطقه داشت. 


البته باید اشاره شود که چلسی، در فصل جاری علیرغم شهرتی که در خریدهای سرسام آور دارد، در کنار برنلی، کویینز پارک رنجرز و هال سیتی، بهترین تراز مالی را داشته است. آن ها با همین تراز  قهرمان انگلستان شده اند، اما ژوزه مورینیو همچنان برای وضعیت چلسی در لیگ قهرمانان اروپا نگران است. هرچند آن ها در اروپا همچنان شکست ناپذیراند و به علت گل زده در خانه حریف، در برابر پاریسن ژرمن شکست خوردند، اما مشکل اصلی چلسی قدرت بدنی آن ها بود. درحالی که پاریسن ژرمن ده نفره به بازی ادامه می داد، هافبک های چلسی نتوانستند آن گونه که باید عمل کنند و شکست چلسی در برابر پاریسن ژرمن رقم خورد. با این شکست مشخص شد که مشکل تیم مورینیو در نبردهای نفر به نفر است و این مشکلی است که مورینیو باید آن را برای فصل بعد مرتفع کند. روبن لوفتوس چیک سال آینده در موقعیت خوبی برای چلسی قرار می گیرد و می تواند در موارد گفته شده برای چلسی مثمر ثمر باشد، اما همچنان یک جایگاه خالی در خط هافبک آن ها در کنار وجود دارد.  


زمانی که مورینیو در بازی در برابر پاریسن ژرمن به نیمکت خود نگاه کرد، گزینه های موجود، بازیکنانی نبودند که بتوانند با مردان لوران بلان از نظر بدنی بجنگند. مشکلی که در بازی دقیقاً فابرگاس و اسکار پیدا کردند. پست کلیدی شماره 10 نیز از دیگر جایگاه هایی است که مورینیو باید به آن فکر کند. اسکار کاملاً نشان داده است که نمی تواند نیازهای باشگاه بزرگی مانند چلسی را در این پست تامین کند و آبی پوشان باید فکر به حال این پست خود کنند. در حال حاضر، بیشتر این نقص ها به علت روحیه تهاجمی آزارد به چشم نمی آید، اما در بازی هایی مانند دیدار چلسی در برابر پاریسن ژرمن، تمامی این مشکلات در چلسی نمایان شد. 




برای فصل آینده، دفاع از عنوان قهرمانی باید اولین اولویت چلسی باشد. همچنین در فصل 2015/16، وقت آن رسیده است که چلسی برای اولین بار با مورینیو به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا برسد. با این اهداف، باشگاه باید در پنجره نقل و انتقلات بعدی بسیار فعال باشد. تابستان گذشته، آن ها به خوبی کار خود را انجام دادند و بازیکنان مورد نظر خود را به باشگاه آوردند و حالا نیاز است که آن ها دوباره این کار را انجام دهند. چلسی فصل گذشته با فروش 50 میلیونی داوید لوییز به پی اس جی، فصل فوق العاده خوبی را از نظر فیرپلی مالی گذراند. این درحالی است که آن ها در فصل نقل و انتقالات دو ستاره به نام های فابرگاس و کوستا را جذب کردند، اما این موضوع باز هم باعث نشد تا چلسی در زمینه قوانین مالی اروپا به مشکل بخورد. حال به موضوع اصلی خود باز گردیم، چک؛ پول فروش از او، نمی تواند آن چنان به چلسی در فصل نقل و انتقالات کمک کند، اما بی تاثیر نیز نخواهد بود. 


کاری که چلسی در سال های اخیر کرده است، فروش بازیکنان حاشیه ای تیم که چندان بازی نمی کنند، با بهترین قیمت بوده است و این موضوع احتمالاً در مورد چک نیز رخ خواهد داد. اما سوال بزرگی که مطرح می شود، این است که چک باید کجا برود؟ 


بازیکنی به بزرگی چک، لایق این است که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند و این موضوع نیز با توجه به باشگاه های علاقه مند به چک، برای او دور از دسترس نخواهد بود. آرسنال همچنان به گفته تلگراف، یکی از گزینه هایی است که در پی به خدمت گرفتن چک است. در طرف دیگر، بشیکتاش ترکیه نیز می تواند گزینه مناسبی برای حضور چک باشد. برای بازیکنی در سطح چک، ماندن در لندن احتمالاً گزینه بهتری است. جایی که او از ابتدای بیست سالگی خود در آن بوده است. هم اکنون برای رفتن به ترکیه، او مجبور است خانواده خود را مهاجرت بدهد و این کار شاید باب میل او نباشد. همچنین لیگ ترکیه، سطح پایینی را برای چک در بر دارد، او هم‌چنان آنقدر پیر نشده است که راهی لیگ ترکیه شود. 


در هر صورت باید منتظر تابستان ماند و باید دید که چه پیش می آید؛ درحال حاضر، فروش چک می تواند بهترین گزینه برای چلسی و خود این بازیکن باشد، اما همه چیز به تصمیم ژوزه مورینیو بستگی دارد. 


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد