کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یادداشت: لمپارد، گلزن‌ترین هافبکِ جزیره

در آستانه‌یِ خداحافظی فرانک لمپارد از لیگِ برتر و فوتبالِ جزیره، جیمی ردنپ، هافبکِ سابقِ لیورپول و پسر داییِ او، در یادداشتی کوتاه به تقدیر از این ستاره‌یِ سابقِ چلسی می‌پردازد


یاداشت را در ادامه مطلب مشاهده کنید.
  
این هفته دوتا از اسطوره‌هایِ لیگ برتر را از دست می‌دهیم. هفته‌یِ پیش آنفیلد با استیون جرارد خداحافظی کرد و حالا نوبت آن است که با فرانک لمپارد هم وداع کنیم. البته عجیب است که این وداع با پیراهنِ من سیتی است، نه چلسی. تصمیم او برایِ یک فصل بازی کردن در من سیتی همه را متعجب کرد، اما به هرحال فرانک به عنوانِ گلزن‌ترین هافبکِ تاریخِ لیگ برتر، جزیره را ترک خواهد کرد. در واقع او گلزن‌ترین هافبکِ تمامِ لیگ‌هاست. فرانک 5 فصلِ پیاپی 20 (یا بیشتر) گل برایِ چلسی زد و بدل شد به رکورددارِ گلِ تاریخِ باشگاه. فرانک حتی این فصل هم نسبت به دقایقی که در زمین بود بیشترین گل را بینِ تمامِ هافبک‌هایِ لیگ زد.

15، 20 سالِ دیگر که تاریخِ لیگ برتر را مرور می‌کنیم، برمی‌گردیم به رکوردِ گلزنیِ او و می‌گوییم: عجب! استعدادِ فرانک استثنایی بود. وقتی مقابلش بازی می‌کردم واقعا کلافه‌ام می‌کرد. فکر می‌کردم حواسم بهش است، اما یکهو فرار می‌کرد و می‌رفت تویِ باکس و گل می‌زد. چه 1 یارد، چه 25 یارد، فرق برایش نداشت. یادم است وقتی فرانک 5 سالش بود تویِ حیاط باهم بازی می‌کردیم. من همان وقت مطمئن بودم بازیکنِ خوبی خواهد شد. اما فکر نمی‌کردم تبدیل به همچین فوتبالیستِ فوق‌العاده‌ای بشود. فرانک برایِ رسیدن به اینجا خیلی زحمت کشید و هرچه سنش بالاتر رفت بهتر و بهتر شد.

شاید تنها حسرتِ فرانک این باشد که نسلِ او موفق نشد برایِ تیمِ ملی افتخاری کسب کند. اما او قطعا حسرتی از بابتِ افتخاراتِ باشگاهی نخواهد داشت. فرانک عنصری حیاتی در چلسیِ 15 سالِ اخیر بود، تیمی که از بهترین‌هایِ تاریخِ لیگ به حساب می‌آید




ای اسپورت

نظرات 1 + ارسال نظر
mohammad.s.f.l دوشنبه 4 خرداد 1394 ساعت 00:39

عاشق این مرد و بازی هاشم واقعا الان که دارم میره نمیدونم فوتبال رو به چه امیدی ببینم ینی میشه یه بار دیگه بیاد چلسی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد