کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مورینیو: چلسی قهرمان شد زیرا تیمی کامل است

ژوزه مورینیو از تیم تحت هدایتش با عنوان "تیمی کامل" یاد کرد. او از همین حالا در رویای کسب عنوان قهرمانی در فصل آینده می باشد.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی، به نقل از سایت ESPN، چلسی توانست با یک گل از دیگو کاستا و دو گل از لوک رمی در مقابل تک گل استیون فلچر برای تیم حریف، با نتیجه 1-3  از سد ساندرلند عبور کند تا جشن قهرمانی این تیم در ورزشگاه استمفوردبریج برای هوادران آبی های لندن، بیش از پیش شیرین شود.

  

پس از پایان بازی، ژوزه مورینیو در مصاحبه با شبکه BBC گفت: "فکر می کنم ما صاحب همه چیز هستیم. آیا کسی هست که مدعی شود ما فوتبال فوق العاده ای را ارائه نمی دهیم؟ خیر. البته که آن ها می توانند همچین چیزی را بگویند، اما این حقیقت ندارد. هنر در فوتبال ما جریان دارد و همچنین روحیه، نظم و  حوصله شگفت انگیزی داریم. ما تیم کاملی هستیم و همین دلیل قهرمانی ما می باشد. آمدن به اینجا برای بار دوم کمی ریسک بود، اما با اتکا به تیمی جدید و نسلی جدید موفق به قهرمانی شدیم و من به عنوان یک هوادار چلسی، یک شادی دو طرفه را تجربه می کنم."



قبل از شروع بازی، تعدادی از بازیکنانی که در فصل 2005-2004 موفق به قهرمانی با چلسی شده بودند، در استادیوم به صورت نمادین قدم زدند. مورینیو در این باره گفت: "اینکه قهرمانان فصل 2005-2004 و 2015-2014 را امروز در کنار خودمان در استمفوردبریج داشته باشیم یک احساس فوق العاده است، چرا که من به هر دو این تیم ها متعلقم، اما  (دوران) تیم فصل 2004 دیگر تمام شده است. تنها جان (تری) و پتر (چک) باقی مانده اند. دیدیه امروز به پایان رسید. من به هر دوی این نسل ها متعلقم، امام می دانم که دیدن تمام شدن تیم (تیم فصل 2004) چقدر سخت بود. دیدن جدایی اشلی کول، فرانک لمپارد، مایکل اسین و دیدیه دروگبا برای من بسیار سخت است. با این حال شغل من، آینده چلسی است و این کاریست که در دو سال اخیر به انجام آن پرداخته ایم. این یک رویا خواهد بود که در سال 2025 در اینجا باشم و قهرمان فصول 2005، 2015 و 2025 باشم. تیم فصول 2005-2004 و 2006-2005 و همچنین تیم های بعد از آن عالی بودند."


مورینیو در ادامه صحبت هایش گفت: "تیم در ابتدای راه خود قرار دارد. آن ها یک عنوان قهرمانی درجام اتحادیه و یک عنوان قهرمانی در لیگ برتر را برنده شده اند.  آن ها برای بهتر شدن نیاز به فتح جام های بیشتری دارند. شما می تواند در یک بازه زمانی خاص، موفقیت هایی را کسب کنید و خلاص؛  یا اینکه در یک روند ثابت به  قهرمانی و موفقیت برسید. این چیزیست که موجب ایجاد تفاوت می شود. بیاییم آن ها را برای انجام این کار با انگیزه کنیم."



دیدیه دروگبا در بازی امروز برای آخرین بار با پیراهن تیم چلسی پای به استمفوردبریج گذاشت. مورینیو وی را در نیمه اول از میدان خارج کرد، اما در عین حال به تمجید از خدمات این مهاجم 37 ساله پرداخت. او درباره دروگبا گفت: "این تعویض به دلیل مشکلات او با زانویش بود. در شرایط عادی او در این دیدار به بازی گرفته نمی شد. او به بازی رفت چون این آخرین بازی اش برای این باشگاه بود و خودش می خواست که در آن حضور داشته باشد. این خواسته جان (تری) بود که بازوبند کاپیتانی را به او اعطا کند و این بازیکنان بودند که می خواستند او را به آن شیوه از زمین بازی خارج کنند. آن ها علاقه زیادی به او دارند. او بخشی از تیم سابق بود، اما در عین حال بخشی از چلسی جدید نیز بود. او برای بازیکنان جوان همچون هازارد بسیار خوب بود. ویلیان و اسکار، آن ها از الگوهای خوب، چیزها آموخته اند و در این فصل خدمات زیادی را به ما  ارائه داده اند."


در این دیدار پتر چک نیز به طور ثابت در دروازه چلسی قرار گرفت. دیداری که می توانست آخرین بازی این دروازه بان اهل جمهوری چک برای چلسی باشد. با این حال مورینیو 

بار دیگر از اراده و خواستش مبنی بر ماندن این دروازه بان در استمفوردبریج گفت: "او یکی از اسطوره های این باشگاه است، اسطوره ای در 33 سالگی و با توجه به پست دروازه بانی اش، او یک اسطوره جوان محسوب می شود. یکی از نقطه های قوت ما در این فصل، داشتن 2 دروازه بان برترِ لیگ برتر انگلستان بود. هنگامی که تیبو کورتوآ مصدوم بود، پتر مهارهای تعیین کننده ای را برای ما انجام داد. مطمئن نیستم که در صورت عدم حضور او، ما قادر به قهرمانی می بودیم یا که خیر. البته که باید در تجزیه و تحلیل هایمان صادق باشیم، تیبو (کورتوآ) یک دروازه بان فوق العاده است و  فصل شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته است. ما فصلی را پشت سر گذاشتیم که در آن هر دوی آن ها برایمان مهم بودند. تیبو در اکثر بازی ها به میدان رفت، اما پتر نیز در بازی های زیادی در هر 4 تورنمتی که در آن حضور داشتیم، بازی کرد. ما کاری کردیم که او احساس با ارزش بودن بکند. بازی با آرسنال در خانه، لستر در خارج از خانه، اورتون در خانه. این 3 بازی در کسب عنوان قهرمانی اساسی بودند."


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد