کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

نگاهی به لیگ های معتبر کشورهای اروپایی با قهرمانی نامداران

لیگ های کشورهای صاحب سبک فوتبال اروپا با قهرمانی تیم های نامدار و ناکامی بزرگانی چون رئال مادرید و منچسترسیتی همراه شد.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی،لیگ های اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان و فرانسه که علاقمندان زیادی درسراسر جهان دارد امسال نیز مطابق انتظار با حساسیت وکیفیت فنی بالا همراه شد و در نهایت تیم های بارسلونا، چلسی، یوونتوس، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن عناوین قهرمانی را از آن خود کردند.

  

بدون تردید رئال مادرید ناکام ترین تیم فصل جاری فوتبال اروپا بود که با وجود هزینه های گزاف نتوانست جامی را کسب کند تا عذر کارلو آنجلوتی خواسته شود.


**خیز بارسلونا برای سه گانه


تیم فوتبال بارسلونا دراین فصل با ارائه نمایشی تحسین برانگیز توانست دوباره روزهای خوبی را برای علاقمندان به خود رقم بزند.


کاتالان ها که درابتدای فصل با بروزاختلاف بین برخی ستارگان خود و لوییس انریکه آغاز خوبی نداشته وهفت امتیاز از رئال مادرید عقب بودند، در نهایت به جام قهرمانی بوسه زدند.


این تیم درنیم فصل دوم با احیای لیونل مسی و هماهنگی جالب توجه این ستاره آرژانتینی با نیمار و لوییس سوارز توانست حریفان خود را از پیش روی برداشته و برای هفتمین بار در 10 سال اخیر، قهرمان شود.


این تیم جام حذفی را نیزبابرتری 3 بر یک مقابل اتلتیکومادرید از آن خود کرد و حالا یک گام تا فتح سه گانه معروف اروپا فاصله دارد.


شاگردان لوییس انریکه، 16خردادماه ودردیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه المپیک شهر برلین به مصاف یوونتوس می روند.


**قهرمانی سزاوارانه آبی های لندن


به نظرمی رسد سرنوشت باشگاه چلسی و خوزه مورینیو به هم گره خورده است چراکه مربی پرتغالی همواره در جمع آبی های لندن به افتخارات متعددی رسیده است.


چلسی با تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه توانست در رقابت با تیم های مطرحی چون منچسترسیتی، آرسنال، منچستریونایتد و لیورپول در این فصل با شایستگی قهرمان شود.


آبی های لندن دراین فصل جام اتحادیه را نیز از آن خود کردند، اما در جام حذفی ناکام بودند. جام حذفی انگلیس را در فصل جاری آرسنال از آن خود کرد.


منچسترسیتی مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری نتوانست جامی را برای هواداران خود به ارمغان بیارود.


**بانوی پیر در اوج


بدون تردید یوونتوس که به بانوی پیر تورین شهرت دارد یکی از بهترین فصل های تاریخ خود را سپری می کند.


این باشگاه قدیمی و پرافتخار توانست به راحتی هرچه تمام تر چهارمین قهرمانی متوالی خود را در سری آ کسب کند و در دیدار نهایی جام حذفی نیز با غلبه بر لاتزیو قهرمان شود.


درابتدای فصل وپس ازاینکه آنتونیوکونته یوونتوس را به مقصد تیم ملی ایتالیا ترک کرد، تردیدهای زیادی درمورد موفقیت ماسیموآلگری سرمربی جدید یووه وجود داشت.


حتی هواداران متعصب این باشگاه به انتخاب آلگری اعتراض داشتند اما این مربی کاربلد به تدریج تفکرات خود را در تیم پیاده کرد و موفق شد.


یوونتوس که با از پیش روی برداشتن رئال مادرید به دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید برای تکمیل فصل رویایی خود باید بارسلونا را در دیدار پایانی از پیش روی بردارد.


**بایرن مونیخ و ناکامی در اروپا


هرچند بایرن مونیخ توانست سومین قهرمانی متوالی اش را در بوندسلیگا کسب کند اما فصل چندان موفقی را سپری نکرد.


شاگردان پپ گواردیولا در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست مقابل بارسلونا برای دومین فصل متوالی در این مرحله ناکام بودند.


همچنین این تیم درمرحله نیمه نهایی جام حذفی نیز در زمین خود برابر دورتموند طعم شکست را چشید و حذف شد. وولفسبورگ در جام حذفی به عنوان نخست رسید.


پس از این دو شکست انتظار می رفت تا تغییراتی در کادر فنی بایرن مونیخ ایجاد شود، اما گواردیولا فصل آینده نیز در جمع سرخپوشان مونیخی خواهد بود.


**سه جام برای پاریسی های میلیاردر


مطابق انتظار پاری سن ژرمن درفوتبال فرانسه به قدرت نمایی خود ادامه داد و هر 3 جام ممکن را از آن خود کرد.


پاریسی ها با مالک میلیاردر قطری خود و هدایت لورن بلان، لیگ، جام حذفی و جام اتحادیه را به ویترین افتخاراتشان اضافه کردند.


هرچند تا نیم فصل اول، مارسی در صدر جدول قرار داشت اما در نهایت ستارگان پاری سن ژرمن جام را برای هواداران به ارمغان آوردند.


این تیم در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با قبول شکست برابر بارسلونا حذف شد.


منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد