کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیتر چک؛ یک قدم تا آرسنال

مورینیو نتوانست جلوی ادامه مذاکرات را بگیرد...

شنبه درباره سرخیو راموس بود. یکشنبه درباره باستین شواینشتایگر. سپس گرت بیل، هری کین، نیکلاس اوتامندی و هوگو لوریس. پیش از آن درباره دنی آلوز بود، همین‌طور مت هاملز، ایکای گوندوگان، ماریو ماندزوکیچ، ادینسون کاوانی، کرون استروتمن، جان استونز، کریستیانو رونالدو، پتر چک   مورگان اشنیدرلین و رافائل واران... هیچ‌ یک از بازیکنان بالا راهی منچستر یونایتد نشده‌اند ولی نام همه‌شان در ارتباط با یونایتد برده شده که یعنی در این بازار پرهیاهو نه می‌توان به خبری دل بست و البته نه آن را نادیده گرفت. برخی خبرها واقعی هستند و سرچشمه روشنی دارند و خیلی‌های‌شان زاییده تخیل دلال‌ها و ایجنت‌ها هستند. ولی خبر انتقال پتر چک به آرسنال جدی‌تر از سایر اخبار است. او در آستانه ورود به صف توپچی‌ها قرار دارد.


این ستاره بین‌المللی جمهوری چک که رکورد 162 کلین شیت در لیگ برتر را ثبت کرده، فقط یک سال از قراردادش باقی است و دیگر تمایلی ندارد روی نیمکت نشسته و به بازی کورتوا درون دروازه چلسی نگاه کند. چک 33 ساله از ابتدای فصل سپری شده جایش را به سنگربان جوان بلژیکی داد و فقط در 7 بازی لیگ به میدان رفت که در آن ها 2 گل دریافت کرد ولی چلسی در همه آن دیدارها برنده شد. او مجموعا در 16 دیدار بازی کرد که شامل فینال جام اتحادیه هم بود که چلسی در آن قهرمان شد.




مقامات چلسی رویکرد حرفه‌ای پتر چک که یک فصل را با شکیبایی روی نیمکت سپری کرده ستوده‌اند، ولی چک دیگر نمی‌خواست نیمکت‌نشین باقی‌ بماند. چلسی مشکلی با انتقال چک ندارد، خصوصا به باشگاه‌های خارجی مثل پاری سن ژرمن که مشتاق به خدمت گرفتن چک است. ولی چک که روزگاری را در فرانسه با پیراهن رنه سپری کرده تمایلی به بازگشت به فرانسه ندارد و افراد خانواده‌اش ترجیح می‌دهند در لندن بمانند که این یعنی آرسنال یگانه گزینه برای چک به‌شمار می‌رود.


ژوزه مورینیو که همیشه در‌باره تقویت کردن حریفانش هوشیار است از نخستین زمزمه پیوستن چک به آرسنال با چنین انتقالی مخالفت کرد ولی چند روز پیش بود که پذیرفت دیگر کاری در این زمینه از دستش بر‌نمی‌آید. گفته می‌شود خود رومن آبراموویچ در این امر دخالت کرده و مجوز رفتن چک را صادر کرده. گفته می‌شود چک همراه خودش کریستف لالیکان مربی دروازه‌بانی را هم به استادیوم امارات خواهد برد. در حال حاضر پتر چک و آرسنال درباره دستمزد هفته‌ای صد هزار پوند او به توافق رسیده‌اند، ولی مذاکره بین دو باشگاه درباره مبلغ جابجایی ادامه دارد. چلسی برای این سنگربانش که تاکنون4 بار قهرمان لیگ برتر شده، 4 بار جام حذفی را بالا برده، 3 بار جام اتحادیه را و فاتح لیگ قهرمانان و لیگ اروپا هم بوده تقاضای 15 میلیون پوند کرده است، در حالی که آرسنال امیدوار است چک را با مبلغ 10 میلیون یورو بدست آورد.



جان تری کاپیتان چلسی درباره انتقال چک به آرسنال گفت: «... همه می‌دانیم آرسنال در آستانه به خدمت گرفتن پتر قرار دارد و این امر آنها را تقویت خواهد کرد. پتر برای آرسنال طی فصل 12 تا 15 امتیاز به ارمغان خواهد آورد. جای او بین ما خالی خواهد بود و تردیدی ندارم هر جا برود پیشرفت خواهد کرد».


آرسنال فصل پیش با 12 امتیاز فاصله پشت سر چلسی قرار گرفت و وظیفه دفاع از دروازه توپچی‌ها بر عهده ژسنی و دیوید اسپینا بود. گفته می‌شود اسپینا کلمبیایی در صورت ورود چک راهی استانبول شده تا برای گالاتاسرای بازی کند. چلسی هم احتمالا به دنبال دروازه‌بانی به عنوان ذخیره کورتوا خواهد گشت که اسمر بگوویچ در استوک سیتی و راب پرین در کویینز پارک رنجرز در صف اول نامزدها بسر می‌برند.


نخستین بازی چک با پیراهن آرسنال احتمالا در دوم اگوست در کامیونیتی شیلد برابر چلسی خواهد بود.


منبع:یک ورزش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد