کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

اینفوگراف: کمکیِ که چک به آرسنال می‌کند

پتر چک با قیمتی حدودِ 11 میلیون پوند از چلسی به آرسنال منتقل شد. این خرید می‌تواند کمکِ زیادی به تیمِ آرسن ونگر در فصلِ آینده بکند
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،  قبل از اینکه انتقالِ چک به آرسنال قطعی شود، جان تری در این باره نظری جالبی داشت: «چک بینِ 12 تا 15 امتیاز برایِ آرسنال به دست می‌آورد.» 
  
نظرِ کاپیتانِ چلسی با توجه به سابقه‌یِ چک در لیگِ برتر درست به نظر می‌رسد. آرسنال در چند سالِ گذشته هرگز یک دروازه‌بانِ مطمئن و درجه یک نداشته است و حضور چک می‌تواند این مشکلِ تیمِ ونگر را حل کند.
در طولِ 6 فصلِ اخیرِ لیگ برتر تنها ازمیر بگوویچ (327) و تیم هاوارد (316) بیشتر از چک (296) ارسال‌هایِ هوایی را جمع کرده‌اند. درسته که اوسپینا در این آمارِ وضعیتِ خوبی دارد، اما ضعفِ او در رهبریِ خطِ دفاعی و اشتباهاتِ عجیبِ گاه و بیگاهش باعث شده تا حالا آرسنال در آستانه‌یِ فروشِ او به فنرباغچه قرار بگیرد. بدین ترتیب ورودِ چک به امیریتس بدین معناست که شزنی، که بعد از آن نمایشِ بسیار بد مقابلِ ساوتهمتون در یکمِ ژانویه حاشیه نشین شده بود، یک بارِ دیگر شماره‌یِ یک را از دست خواهد داد و باید دروازه‌بانِ ذخیره‌یِ آرسنال باقی بماند.
به هر سو در بازاری که استرلینگ و کینِ جوان که هنوز خودشان را در سطحِ اولِ فوتبالِ اروپا ثابت نکرده‌اند و جامی نبرده‌اند، بیش از 40 میلیون پوند تخمین زده می‌شود، قیمتِ پترِ چکِ باتجربه که 16 جامِ معتبر با چلسی برده، قیمتی بسیار مناسب برایِ آرسنال است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد