کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پتر چک، اسطوره اى در تیم رقیب!

پتر چک در سال 2004 به چلسى پیوست و از آن زمان به بعد ضمن وفادارى به این باشگاه در موفقیت هاى این تیم نیز تاثیر به سزایى داشته است، در فصل اخیر اما وى به بازیکن نیمکت نشینى تبدیل شد و حال تمایل دارد که به آرسنال رقیب همشهرى ملحق گردد، موضوعى که آقاى خاص با آن مخالف است.
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،  پتر چک در فصل گذشته تنها در هفت بازى براى آبى هاى لندنى به میدان رفت، در همه این دیدارها چلسى به پیروزى رسید، موفق به ثمر رساندن هیجده گل و دریافت تنها دو گل گردید و از طرفى در پنج دیدار از این هفت دیدار نیز پتر چک دروازه خود را بسته نگه داشت.
  
چنین آمارى براى هر دروازه بان و حتى تیمى در دنیاى فوتبال رویایى است، با این وجود مى توان از چنین آمارى به مشکلى پى برد که در حال حاضر گریبانگیر چلسى شده است، پتر چک هنوز هم دروازه بان با کیفیت و سطح بالایى محسوب مى شود اما در چلسى تیبوت کورتوا، سنگربان 23 ساله بلژیکى به وى ترجیح داده مى شود و باید اقرار نمود که دوران سنگربان اصلى بودن چک در جمع آبى هاى لندنى به پایان رسیده، هر چند ژوزه مورینیو سرمربى چلسى معتقد است:"بدون پتر چک ما نمى توانستیم قهرمان شویم، او در بازى هایى که به میدان رفت، کمک بزرگى جهت کسب امتیازات لازم براى ما بود."

آقاى خاص دنیاى فوتبال مى توان همواره به بازیکنان خود، به آنها احساس بسیار مهم بودن براى او به عنوان سرمربى و باشگاه را مى دهد و این از تاکتیک هاى مشهور آقاى خاص است، اما در واقع پتر چک نیاز به چنین تمجیدهایى از جانب این سرمربى پرتغالى ندارد، چون کوچکترین تردیدى در  خصوص کیفیت بالاى این سنگربان بزرگ وجود ندارد. نگاهى به موفقیت هاى ژوزه مورینیو نیز این موضوع را تایید مى نماید، آقاى خاص فوتبال در دوران مربى گرى خود 22 عنوان کسب نموده که هشت عنوان از آنها را با چلسى به دست آورده که در این هشت عنوان، هفت بار پتر چک سنگربان آبى ها بوده است.

سل 2004 پتر چک در حالى که تنها 22 سال سن داشت به چلسى پیوست و در این مدت 493 مرتبه براى این تیم به میدا ن رفته و در 162 دیدار نیز موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده که هر دوى این آمار رکوردى در تاریخ این باشگاه لندنى محسوب مى شوند. هواداران چلسى همچنین قهرمانى تیم محبوب خود در لیگ قهرمانان اروپاى سال 2012 را نیز مدیون پتر چک هستند که هم در جریان بازى و هم در انتهاى آن موفق به مهار ضربات پنالتى مونیخى ها شد.

با وجود اینکه ژوزه مورینیو در فصل اخیر پتر چک را به سنگربان دوم تیم تبدیل نمود، اما این سرمربى پرتغالى همچنان سعى در نگه داشتن وى دارد، ام چک مایل به ترک چلسى است هر چند از قرارداد او با این تیم همچنان یک سال باقى مانده است:"من تحمل حضور یک سال دیگر بر رو نیمکت ذخیره ها را ندارم." که این موضوع با توجه به کیفیت پتر چک کاملا منطقى است و جاى تعجبى ندارد.

پیشنهادات زیادى نیز مبنى بر جذب چک از سوى تیم هاى دیگر دریافت شده، براى نمونه پاریس سن ژرمن حتى حاضر به پرداخت بیست میلیون یورو براى به خدمت گرفتن او شده است، با این وجود ژوزه مورینیو مخالف جدایى او است:"اگر من تصمیم گیرنده باشم، چک در چلسى ماندنى است حتى اگر مخالف درخواست و میل او باشد." اما این احتمال وجود دارد که رومان آبراموویچ مالک چلسى نظر دیگرى در این زمینه داشته باشد، شاید از نظر او دریافت چنین مبلغى براى بازیکنى که در نهایت دو تا سه سال دیگر مى تواند در بالاترین سطح حضور داشته باشد، تجارتى خوب محسوب شود.

پتر چک البته مایل به ماندن در لندن است، او از یازده سال پیش در این شهر زندگى مى کند و خانواده او نیز از حضور در پایتخت انگلیس راضى به نظر مى رسند. با این وجود ژوزه مورینیو مخالفت خود را در زمینه انتقال پتر چک به تیمى دیگر از فوتبال جزیره علنى کرده است:"من بسیار مایل هستم که وى در چلسى بماند، اما اگر به توافقى نرسیدیم براى من بسیار مهم است که پتر چک به تیمى در لیگ برتر جزیره ملحق نشود."

بر خلاف درخواست آقاى خاص اما به نظر مى رسد که پتر چک و ارسنال رقیب همشهرى چلسى براى همکارى در فصل بعد به توافق رسیده اند، رسانه هاى انگلیسى نظیر BBC و Guardian نیز این موضوع را تایید کرده اند و بر طبق گزارش آنها پتر چک مبلغى در حدود 140 هزار یورو در هفته در صورت جذب توسط توپچى ها دریافت خواهد نمود. اما هنوز دو باشگاه چلسى و آرسنال بر سر مبلغ جدایى پتر چک به توافق نرسیده اند، چلسى براى واگذارى دروازه بان خود خواستار دریافت مبلغى در حدود پانزده میلیون پوند شده، اما آرسنالى ها حاضر به پرداخت مبلغى بیش از ده میلیون پوند در این زمینه نخواهند بود.

علاوه بر این پیوستن احتمالى کریستوف لولیچون سرمربى دروازه بان هاى چلسى به آرسنال به همراه پتر چک نیز مى تواند به موضوعى جنجالى تبدیل گردد. این مربى فرانسوى پتر چک را در زمان حضور وى در تیم رن فرانسه به سنگربانى بزرگ تبدیل نمود و سه سال بعد از جذب چک توسط چلسى، این سنگربان اهل جمهورى چک توانست ژوزه مورینیو را متقاعد کند تا لولیچون را به لندن بیاورد. علاوه بر ژوزه مورینیو سایر سر مربیان بعدى چلسى نیز به عملکرد این مربى دروازه بان ها اعتقاد داشته و وى را در ترکیب تیم خود نگه داشتند. حتى زمانى که ژوزه مورینیو در سال 2013 براى بار دوم به چلسى بازگشت، مربى دروازه بان دیگرى را نیز به همراه خود آورد، اما لولیچون را باز هم در تیم مربى گرى خود حفظ نمود.

حال آرسنال مجوز خروج تونى رابرتز به مقصد سوانسى را صادر نموده و پتر چک به همراه لولیچون در آستانه پیوستن به توپچى ها قرار گرفته اند، تا پازل گم شده آرسن ونگر براى کسب قهرمانى لیگ برتر جزیره در حال تکمیل شدن باشد. یکى از مشکلات آرسنال در سال هاى اخیر عدم برخوردارى از سنگربانى مطمئن بوده و چزنى و اوسپینا دو سنگربان این تیم در فصل اخیر هرگز در سطح پتر چک نیستند. جان ترى کاپیتان چلسى به تازگى در گفتگویى مدعى شده که:"برخوردارى از پتر چک در هر تیمى معادل دوازده تا پانزده امتیاز برترى نسبت به سایر رقیبان در هر فصلى است."

حال باید در انتظار ماند و دید که در صورت پیوستن پتر چک به آرسنال، این تیم مى تواند سرانجام لیگ برتر جزیره را فتح نماید، چون در فصل اخیر اختلف بین آرسنال تیم سوم جدول با چلسى قهرمان، دوازده امتیاز بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد