کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

درباره فالکائو/ مورینیو چه می بیند که بقیه نمی بینند؟

 رادامل  فالکائو نشان داد که در حد و اندازه منچستریونایتد نیست و به موناکو پس فرستاده شد؛ آن هم در حالی که تنها 4 گل زده بود و ثابت نکرده بود که 43 میلیون پوند می ارزد.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی،در سن 29 سالگی او انقدر می ارزد؟ فان گال عجب ریسکی کرد. او را در ازای 6 میلیون پوند و با دستمزد هفتگی 280 هزار پوند استخدام کرد و نتیجه هم نگرفت.

  

او دیگر سحر کننده نیست. او دیگر مرگبار بازی نمی کند. هر ناکامی ای که او در منچستریونایتد داشت، در کوپا آمریکا هم تکرار شد. همان جایی که مهاجم کلمبیا مقابل برزیل و پرو حرفی برای گفتن نداشت. جادوی فالکائو در سال 2012 به طور ناراحت کننده ای به یکباره ناپدید شد.

اما چلسی هنوز مشتاق او است. چرا؟ ژوزه مورینیو چه می بیند که دیگران نمی توانند ببینند؟ اگر او به چلسی برود و 20 گل بزند، آن وقت ما باید یاد این روزهایمان بیفتیم. اما با توجه به عملکرد او در فصل گذشته لیگ انگلیس و کوپا آمریکا هیچ چیز بعید تر از این نیست. او در کوپا آمریکا 4 بازی انجام داد، 252 دقیقه بازی کرد. حاصل این بازی ها صفر گل، صفر پاس گل، در مجموع 6 گل که یکی از آن ها در چارچوب بود. البته یک موقعیت هم ایجاد کرد. این آمار آماتور یک قوتبالیست سابقا حرفه ای بود. جذب او برای چلسی فقط 2 حالت دارد. یا او دوباره به اوج باز می گردد  یا اینکه فاجعه می شود. هواداران چلسی اما همه به مربیشان اعتماد دارند. کار درست هم همین است. اما باز هم راحت ترین راه این است: امیدار بودن به بهترین، انتظار داشتن بدترین.

در سال 2012 هر باشگاهی در دنیای فوتبال دوست داشت فالکائو را داشته باشد. او در لیگ پرتغال برای پورتو در 51 بازی 41 گل زد. بعد از آن در 68 بازی برای اتلتیکو 52 گل زد.

3 سال گذشت و خیلی چیزها تغییر کرد و حالا فقط چلسی است که او را می خواهد و حاضر است به او این شانس دوباره را بدهد که به اوج بازگردد.

اما او عملکردی در فصل اخیر داشته که حتی اگر موناکو مبلغ ترنسفر این بازیکن را به 4 میلیون پوند و دستمزدش را به 170 هزار پوند در هفته کاهش دهد، باز هم سخت می توان به خریدن او فکر کرد.

آبراموویچ از پس این پول بر می آید. اما با وجود مهاجمانی که چلسی دارد به نظر اجباری در این کار نیست. همچنین با حضور مهاجمان دیگر در بازار نقل انتقالات مانند آوستین، بنتکه و ایگواین باز هم خرید فالکائو ضروری به نظر نمی رسد. چلسی نمی خواهد یک فرناندو تورس یا سباستین ورون دیگر داشته باشد، حتی برای یک سال.

این می تواند برای مورینیو یک داستان فوق العاده باشد. برای فالکائو هم همین طور. جذب یک مهاجم از کار افتاده، بازیافت دوباره او، انجام دادن کاری که فان گال، مربی تیم رقیبت نتوانست و حفظ لقبی که در گذشته به تو داده اند.

از زمانی که فالکائو آسیب دیده نتوانسته به خوبی گذشته اش باشد. یک مصدومیت زانو به نظر دوران  بازی او را ویران کرد.

به هر حال جذب او برای چلسی مثل یک تجارت با ریسک بالا است. مشکل این است که یک مهاجم که آمادگی کامل را ندارد، 10 گل در فصل بزند. اما همین آمار را هم از فالکائو در اولدترافورد ندیدیم.

فالکائو حالا جوک فوتبال شده است. کسی که در منچستر جواب پس ندارد و دوباره قرار است شانسش را در لیگ انگلیس امتحان کند.

اما فراموش نکنید، او استعدادهایی دارد که می تواند پیشرفتشان دهد. اما مورینیو می تواند این مهاجم را زنده کند و او را دوباره فوق العاده کند؟ بهتر است بدانید، اگر یک نفر بتواند این کار را انجام دهد، او مورینیو است/ اگر این اتفاق بیفتد او واقعا آقای خاص است.

 کیران گیل/ دیلی میل

منبع:آی اسپورت

نظرات 1 + ارسال نظر
هادی دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 14:04

حالا منم می بینم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد