کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چرا پیوستن چک به آرسنال اشتباه است؟

شفقنا ورزشی: پتر چک سنگربان سرشناس چلسی رسما به آرسنال پیوست و فصل آینده پیراهن توپچی ها را بر تن خواهد کرد. 
این دروازبان بزرگ تصمیم گرفت که پیشنهاد وسوسه انگیز پاری سن ژرمن را نادیده بگیرد و به آرسنال برود اما آیا پیوستن چک به توپچی ها می تواند تصمیمی درست از سوی او باشد؟ در این گزارش می خواهیم ثابت بکنیم که پیوستن چک به توپچی های لندنی نمی تواند تصمیم مناسب از سوی او باشد و به نکات منفی این انتقال می پردازیم.
  

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا ورزشی، شاید بتوان گفت که شایسته ترین بازیکنی که فصل قبل در رقابت های لیگ برتر انگلیس شایسته نیمکت نشینی نبود پتر چک دروازبان چلسی بود. او نزدیک به ۱۲ سال است که پیراهن چلسی را بر تن می کند و توانسته اعتماد همه هواداران این تیم را به خود جلب بکند. این سنگربان اهل چک در بین هواداران چلسی از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است و آنها اصلا دوست ندارند که چنین بازیکنی را از دست بدهند اما او در نهایت تصمیم گرفت تا چلسی را به مقصد توپچی ها ترک بکند.

مدتها بود که همه رسانه های انگلیسی از جدایی چک سخن به میان آوردند. خود این دروازبان باتجربه فصل قبل تاکید کرد که اگر در چلسی فرصت بازی به او نرسد این تیم را ترک خواهد کرد تا برای یک تیم دیگر به میدان برود. او به وعده خود عمل  کرد. هواداران چلسی به از دست دادن بازیکنان تاریخ ساز خود عادت کرده اند. فرانک لمپارد و دیدیه دروگبا از این تیم خداحافظی کرده اند و تنها جان تری و پتر چک از نسل طلایی این باشگاه باقی مانده اند. بنابرین آنها می تواند جدایی چک را نیز تحمل بکنند اما چنانچه این دروازبان سرشناس به تیم رقیب برود برای آنها قابل قبول نیست و این تصمیمی است که پتر چک گرفت و به نظر می رسد که برای انتقام گرفتن از ژوزه مورینیو چنین کاری را انجام می دهد.

بدون شک یکی از جنجالی ترین انتقال ها در لیگ جزیره خواهد بود چرا که برای همه ثابت شده است که هواداران انگلیسی اصلا تحمل نمی کنند که یکی از ستاره های بزرگ این تیم به تیم رقیب برود. بدون شک چلسی در صورت جدایی پتر چک دروازبان بزرگی را از دست خواهد داد اما نه از لحاظ فنی چرا که مورینیو جانشین شایسته ای برای چک پیدا کرده است بلکه از نظر معنوی خسارت بزرگی برای هواداران این تیم لندنی خواهد بود چرا که یکی دیگر از بازمانده های نسل طلایی چلسی که قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد از این تیم جدا می شود و از این نسل تنها جان تری باقی می ماند که او هم به نظر می رسد که آخرین سال حضورش در چلسی را پشت سرمی گذارد.

اما آیا خود چک با پیوستنش به آرسنال موافق است؟ بله او تصمیم خود را گرفته است و می خواهد توپچی های لندن را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب بکند. اما آیا پیوستن چک به آرسنال می تواند تصمیمی درست از ناحیه او باشد؟ در این گزارش می خواهیم ثابت بکنیم که پیوستن چک به توپچی های لندنی نمی تواند تصمیم مناسب از سوی او باشد و به نکات منفی این انتقال می پردازیم:

۱- نادیده گرفتن پیشنهاد وسوسه انگیز پاری سن ژرمن

پاری سن ژرمن یکی از جدی ترین مشتریان پتر چک است و قرادادی پنج ساله به او پیشنهاد داد. این  باشگاه فرانسوی دستمزد بسیار بالایی را به این دروازبان اهل چک پیشنهاد داد اما چک به پاری سن ژرمن نرفت. این تیم فرانسوی در لیگ فرانسه به راحتی می تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد و در لیگ قهرمانان اروپا نیز یکی از شانس های اصلی کسب عنوان قهرمانی است و سال گذشته حتی توانست با حذف کردن چلسی به جمع هشت تیم راه یابد.

بنابرین سنگربان چلسی با پیوستن به پاری سن ژرمن می توانست جام های زیادی به دست آورد و کارنامه خود را درخشان تر از آن چیزی که الان هست بکند اما او چیزهای دیگری در سر دارد.

۲- از دست دادن عشق هواداران چلسی

چک در بین هواداران چلسی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است به ویژه بعد از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۲ که او نقشی بسیار کلیدی داشت. این دروازبان اهل چک اسطوره دروازبانی چلسی به شمار می رود و بدون شک بهترین دروازبان تاریخ این باشگاه بوده است. پیوستن چک به آرسنال می تواند همه این عشق و محبوبیت را از بین ببرد. به احتمال خیلی زیاد سناریوی فرانک لمپارد درباره او نیز تکرار می شود. همه ما دیدیم که هواداران چلسی چه برخوردی با فرانک لمپارد بهترین گلزن تاریخ خود داشتند. لمپارد نیز بعد از جدایی از چلسی تصمیم گرفت که به صورت قرضی به منچستر سیتی برود و توانست با پیراهن این تیم دروازه چلسی را باز بکند.

بعضی از هواداران لمپارد را نبخشیدند و لفظ خائن را برای او به کار بردند این درحالی بود که او به تیم رقیب نرفته بود حال چه برسد به چک که می خواهد آرسنال را انتخاب بکند.

۳- توجیه چک برای پیوستن به آرسنال منطقی نیست

پیوستن به تیم رقیب دو دلیل بیشتر نمی تواند داشته باشد. یا اینکه این انتقال برای انتقام باشد یا اینکه برای اثبات شایستگی های خود. هر دو این راه ها می تواند پایانی به روزهای خوش این سنگربان اهل چک باشد. اما راه نخست اینکه هواداران چلسی هیچگاه در توانایی های چک شک نداشته اند و از او به عنوان اسطوره دروازبانی خود یاد می کنند هر چند ژوزه مورینیو تیبو کورتوآ را به او ترجیح می دهد. چک با این انتقال خود به آرسنال از مورینیو انتقام نمی گیرد بلکه از هواداران چلسی انتقام می گیرد و این نمی تواند تصمیمی خوب برای او باشد.

و اما دلیل دوم اینکه برای همه ثابت شده است که چک چه دروازبان شایسته و بزرگی است تا جایکه جان تری درباره او می گوید که این دروازبان می تواند زمینه را برای قهرمانی آرسنال در لیگ برتر انگلیس مهیا بکند. بنابرین این دلیل نیست نمی تواند توجیه خوبی برای پیوستن چک به آرسنال باشد.

برای چک بهتر بود که اشتباه ویاش بواش را تکرار نکند. باشگاه چلسی پیش از این به ویاش بواش پیشنهاد داد که اگر در لیگ برتر انگلیس مربیگری نکند ۱۰ میلیون پوند به او خواهد داد اما او قید این پول را زد و تصمیم گرفت که در تاتنهام مربیگری بکند و همه دیدند که او چه تصمیم اشتباهی گرفت. هواداران چلسی نیز دوست داشتند که چک در صورت جدایی از چلسی به تیمی خارج از لیگ جزیره برود و حتی ژوزه مورینیو این را به صراحت اعلام کرده است اما این دروازبان اهل چک چیزهای دیگری در سر دارد و خود را آماده چالش بزرگی می کند. او ترجیح داد تا همه این مشکلات را به جان بخرد اما پیراهن آرسنال را بر تن بکند. بدون شک روزهای سختی  در انتظار پتر چک است اما او دروازبان بسیار باتجربه ای است و به این راحتی تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

منبع:شفقنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد