کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گزارش: تکرار تاریخ/ احتمال خداحافظی مورینیو از آبی‌های لندن

انتقال اسطوره آبی ها پیتر چک به آرسنال بحث های زیادی مبنی بر اختلاف قدرت ها در چلسی را مطرح کرد. اختلافاتی که ممکن است تاریخ را برای هواداران چلسی تکرار کند
به گزارش کلوپ هواداران چلسی،برای دومین فصل متوالی چلسی اسطوره واقعی خودش را مغلوب رقیبش می شود. پیوستن فرانک لمپارد به منچستر سیتی در تابستان گذشته انتقالی پیچیده بود اما وضعیت پیتر چک خیلی ساده تر صورت گرفت.
  
 آرسنال پیشنهاد به چلسی ارائه کرد و چلسی آن را پذیرفت. وضعیت در استمفوردبریج بسیار واضح بود. طبیعتا "ژوزه مورینیو" دوست نداشت این انتقال شکل بگیرد چرا که این انتقال یکی از مشکلات اصلی رقیبشان آرسنال که داشتن دروازه بانی مطمئن است را حل می کند. از طرف دیگر مالک چلسی رومن آبراموویچ در تابستان گذشته به پیتر چک گفته بود که می تواند بازیکن آزادی شود و چلسی را ترک کرده و با انتخاب خود به هر باشگاه که می خواهد برود. حالا پیشنهادی از آرسنال برای این سنگربان آمده بود. او می خواست در لندن بماند و این برای خانواده اش هم مناسب بود. در نتیجه این بهترین پیشنهاد همه جانبه بود. البته نه برای ژوزه مورینیو.
  
بررسی احساس مورینیو به چلسی و پیتر چک

 ژوزه مورینیو پس از این انتقال گفت: اگر این تصمیم من بود، پیتر چک در باشگاه می ماند. من فکر می کنم که باشگاه از بازیکن مهم تر است. اما به هر حال اولین تصمیم من ماندن او بود. در درجه بعدی تصمیمم رفتن او بود، اما نه در یک باشگاه انگلیسی. اما به هر حال واضح است که چه پیتر چک در چلسی می ماند و چه حالا که به یک باشگاه دیگر پیوسته است، از او قدردانی لازم نمی شد.
 

 
جنگ قدرت ها در چلسی
 انتقال چک به ما می گوید که جنگ قدرتی زیادی میان مورینیو و آبراموویچ وجود دارد. روش های آن ها مختلف است. مورینیو با اینکه رقیب سرسخت و مصممی برای حریفان است اما نه تنها از پیشرفت در کیفیت تیم خود خوشحال است، بلکه از روند پیشرفت تیم های دیگر نیز خوشحال می شود. از طرفی این انتقال برای رومن آبراموویچ یک نمایشی از جنس افتخار در معاملات روسیه شناخته می شود. این نشان می دهد که مورینیو قدرت زیادی در این زمینه ندارد. درست همین جا به دلایلی که موجب شد تا چلسی را در سال 2007 ترک کند نزدیک می شویم.
  

 
 
تاریخ تکرار می شود؟

 دوباره بحث قدرت مطرح شده است. چلسی در فصل 2007/2006 موفق به فتح لیگ برتر نشد و برای اولین بار این نتایج ناامید کننده مورینیو را تحت تاثیر قرار دارد. اما در واقع این تنها دلیل جدایی او از چلسی نبود. در آن فصل میشائیل بالاک و آندری شوچنکو به استمفوردبریج آمدند و واضح بود که این خرید های آبراموویچ بود نه مورینیو. مدتی است این احساس وجود دارد که مورینیو "سیاستمدار" خوبی نیست. ژوزه در رئال مادرید هم مبارزه قدرت را به کادر فنی مغلوب شده بود. در حال حاضر هم ممکن است مورینیو احساس کند اقتدار زیادی در جمع آبی ها ندارد. در گذشته او می تواند روی ستون فقرات تیم، پیتر چک، جان تری، فرانک لمپارد و دیدیه دروگبا حساب کند. کسانی که به معنای واقعی کنار او بودند. اما حالا فقط کاپیتان متعصب تیم جان تری باقی مانده است و واضح است که هر چقدر هم از این مرد پرتغالی حمایت کند، قدرت کمتری نسبت به کادر فنی و مدیریت باشگاه دارد.
 


 
 
مورینیو باید جنگ خود را انتخاب کند

 پیتر چک به آرسنال پیوست و حالا آسمیر بگوویچ در آستانه پیوستن به چلسی است. روز ها گذشت و حالا شرایط دارد آرام تر از قبل می شود و دیگر این احتمال وجود ندارد که مورینیو شکایتی از این انتقالات بکند. اما به هر حال احتمال اختلافات جدی تر و خطرناک تری در آینده برای مورینیو، باشگاه چلسی، هواداران و شاید رومن آبراموویچ وجود دارد. اما اگر بدترین اتفاق ممکن که خداحافظی مورینیو از آبی ها است صورت دهد باز هم شرایط برای "ژوزه مورینیو" واضح است. مورینیو در اوایل سال جاری گفت: روزی آقای آبراموویچ فکر می کند که من به اندازه کافی برای نیمکت مربیگری چلسی خوب نیست، در آن روز من به کارم ادامه می دهم و در صورت امکان در باشگاهی از انگلستان مربیگری می کنم.

منبع: 2-2-4 / مترجم: شایان کمالی نژاد - تحریریه ایفکا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد