کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چرا لیگ برتر جزیره در جذب ستارگان دنیاى فوتبال ناکام است؟

از لیگ برتر جزیره به عنوان متمول ترین و به ادعایى جذاب ترین لیگ فوتبال در اروپا یاد مى شود، اما چر باشگاه هاى انگلیسى با وجود برخوردارى از قدرت بالاى مالى در جذب ستارگان دنیاى فوتبال ناتوان و ناموفق هستند؟

به گزارش کلوپ هواداران چلسی،  رقابت هاى تنیس ویمبلدون و دوچرخ سوارى تور دو فرانس در حال حاضر بخش ورزشى مطبوعات انگلیسى را به شدت به خود مشغول کرده و روزنامه هاى انگلیسى در روزهاى اخیر به طور خیلى کوتاه تنها برخى اخبار مربوط به بازار نقل و انتقالات را پوشش داده اند. 

  

البته در فوتبال جزیره به جزء اختلاف بین دو باشگاه ساوتهمپتون و تاتنهام بر سر جذب توبى آلدیرولد بلژیکى موضوعى جدى براى انعکاس وجود نداشته است.


فرصت نقل و انتقالاتى تابستان 2015 شروع شده و با وجود قدرت خوب مالى بیشتر باشگاه هاى انگلیسى،به جزء انتشار برخى شایعات هنوز حرکتى جدى از سوى هیچ یک از تیم هاى مطرح جزیره براى جذب بازیکنان جدید به چشم نخورده است و شاید بتوان خرید روبرتو فیرمینیو از هوفنهایم توسط لیورپول را بزرگترین جابه جایى لیگ برتر جزیره دانست، البته این نقل و انتقال نیز با توجه به عدم تناسبى منطقى بین کیفیت فیرمینیو و هزینه بالاى صرف شده توسط لیورپول براى جذب وى با جنجال هاى زیادى به همراه بوده است.


بارسلوناى اسپانیا در روزهاى اخیر جذب توران از اتلتیکو مادرید را به مبلغى در حدودی چهل میلیون یورو با وجود نامشخص بودن تکلیف ریاست این باشگاه قطعى نموده و حتى سران بارسا با پرداخت جریمه اى ده درصدى در صورت عدم توافق رئیس آینده باشگاه با جذب توران موافقت نموده اند، در واقع چنین ریسکى را سران بارسا با توجه به پیشنهادهاى لیگ برترى توران پذیرا شده اند. اما چرا بازیکنى نظیر توران با وجود داشتن پیشنهاداتى از سوى تیم هاى انگلیسى حاضر به پیوستن به بارسلونا و دورى یک نیم فصل از فوتبال به دلیل محرومیت کاتالان ها مى شود و به نوعى خطر نیمکت نشینى در بارسلونا را مى پذیرد اما حاضر به پیوستن به لیگ برتر جزیره نمى شود؟


مى توان ادعا نمود که ستارگان دنیاى فوتبال از پیوستن به لیگ برتر جزیره مى هراسند؟ بازیکنانى نظیر متس هوملس و ایلکاى گوندوغان نیز پیشنهادات منچستریونایتد را نپذیرفتند و به باشگاه خود دورتموند وفادار ماندند و به عبارتى حضور در رقابت هاى یور لیگ با دورتموند را به حضور در لیگ قهرمانان با منچستر یونایتد ترجیح داده اند.


تنها یک بازیکن از لیگ فوتبال جزیره در بین ده بازیکن برتر فوتبال که در مراسم انتخاب برترین بازیکن جهان در سال گذشته، برگزیده شده بودند، وجود داشته است. آنخل دى ماریا دهمین بازیکن حاضر در این لیست بود که شیاطین سرخ براى جذب وى مجبور به پرداخت دستمزدى 280 هزار پوندى در هفته به وى شدند، این بازیکن نیز به نظر در فصل آینده بلیگ برتر را به مقصد پاریس سن ژرمن ترک خواهد نمود. مسوت اوزیل نیز سال قبل از آن به این دلیل به آرسنال پیوست که باشگاه رئال مادرید آن را مازاد اعلام نموده بود. باقى ستاره هاى حاضر در لیگ برتر جزیره نظیر داوید سیلوا، سرخیو آگوئرو، ادن هازارد و سسک فابرگاس نیز به احتمال فراوان به این دلیل در فوتبال انگلیس حضور دارند که در زمان جدب آنها توسط تیم هاى لیگ برترى، پیشنهادى از تیم هایى نظیر بارسلونا و رئال مادرید نداشته اند.


لیگ برتر جزیره تا ده سال پیش حرف اول را در فوتبال اروپا مى زد و در فصل هاى اخیر از لحاظ اقتصادى بسیار متمول تر نیز شده است، رقابت هاى لیگ برتر نیز بى تردید با نگاهى به قراردادهاى جدید حق پخش تلویزیونى آنها محبوبیت خود را از دست نداده است، این کشور با هواداران پر شور و استادیوم هایى باشکوه همچنان مهد فوتبال دنیا محسوب مى شود و زندگى در شهرى نظیر لندن آرزوى هر انسانى بر روى کره زمین است، با این وجود این پرسش مطرح مى شود که چرا تیم هاى انگلیسى در جذب ستاره هاى دنیاى فوتبال ناکام هستند؟


به نظر مى رسد که چنین احساسى در بین بازیکنان فوتبال به وجود آمده که حضور در فوتبال جزیره و پیوستن به تیم هاى حاضر در این رقابت ها شانس آنها را براى کسب قهرمانى در سطح بین المللى کاهش مى دهد و به همین دلیل این رقابت ها بر خلاف قرارداد میلیاردى تلویزیونى از جذابیت خاصى براى آنها برخوردار نیست.


از نظر آنها تیم هایى نظیر آرسنال، منچسترسیتى و چلسى از لحاظ تکنیکى و تاکتیکى در مقابل حریفان اروپایى خود حرفى براى گفتن ندارند و حذف دسته جمعى تیم هاى انگلیسى در مرحله یک هشتم نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان فصل اخیر نیز اثباتى بر این مدعا است. توجیه نتایج مایوس کننده تیم هاى انگلیسى در رقابت هاى اروپایى از سوى مطبوعات انگلیسى با استفاده از این ادعا که عدم وجود تعطیلات زمستانى و حضور در لیگى بسیار فشرده و متعادل شرایط را براى تیم هاى لیگ برترى نسبت به سایر رقباى اروپایى دشوارتر مى نماید، دیگر چندان موجه و قابل دفاع به نظر نمى رسد و چنین توجیه هاى پیش از این هرگز مطرح نمى شدند.


حال تیم آینده بازیکن جوانى نظیر آلدیرولد به یکى از بحث هاى داغ روزنامه هاى انگلیسى بدل شده و از آن مى توان در کنار شایعات و اخبار ضد و نقیض فراوان تنها به عنوان نقل و انتقالى حتمى در لیگ برتر جزیره نام برد، بازیکنى که در فصل گذشته به دلیل عدم موفقیت در اتلتیکو مادرید به صورت قرضى به ساوتهمپتون منتقل شده بود.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد