کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آنالیز بازی چلسی- وست بروم

پیروزی مشکل شاگردان مورینیو در خانه وست بروم.

به گزارش کلوپ هواداران چلسی ،چلسی در حالی پا به میدان گذاشت که به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشت. بازی با حملات پرشمار چلسی از عمق دفاع وسط بروم آغاز شد.در نیمه اول بیشتر حملات چلسی به دو صورت شکل می گرفت:

  

ارسال های عمقی توسط هافبک های تیم برای استفاده کاستا یا توپ برگشتی که پایه گذار گل سوم تیم بود.

ایجاد مثلث توسط هافبک های هجومی تیم و حرکت بسیار سریع در عمق حریف که گل اول و دوم به همین شکل به ثمر رسید.

این روند تا اخراج جان تری ادامه داشت اما پس از اخراج، تیم عقب کشید و به ضدحملات کم تعداد چشم دوخته بود.


اما دفاع چلسی با توجه به نوع حمله وست بروم که توپ را به کناره ها می بردند و ارسال می کردند هیچ مشکلی نداشت و به عبارت بهتر همان چیزی بود که آن ها می خواستند.اما با توجه به افت مشهود دفاع این تیم، از همین تاکتیک دو گل دریافت کردند. بیشتر حملات تیم وست بروم از سمت راست که مک منمن در آنجا حضور داشت شکل می گرفت. بازیکنی با سرعت و تکنیک بالا که علاوه بر تاثیر بر روی گل دوم توانست یک پنالتی نیز از تیم حریف بگیرد.


اما حال نوبت دفاع تیم وست بروم است جایی که در ابتدا با سه لایه بسیار فشرده 6-3-1 در یک سوم خود مشغول به دفاع بودند این فشردگی به طوری بود که 6 مدافع به صورت خطی قرار گرفته بودند در حالی که ترکیب این تیم 4-1-4-1 بود.اما پس از دریافت گل این دفاع کاملا عوض شد و تیم با همان 4 دفاع و فاصله گرفتن هافبک ها به دفاع می پرداخت که این پیشروی هافبک ها به ضرر تیم تمام شد و در یک ضد حمله یک گل دیگر دریافت کردند. اما سماجت خط هافبک برای پیشروی سبب جبران یکی از گل ها شد.


پس از 10 نفره شدن چلسی این تیم عملا با 2 دفاع وسط خود به دفاع می پرداخت و دفاع های کناری برای فشار به دروازه چلسی به خط هافبک اضافه شدند.


منبع:متاورزش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد