کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آنالیز فنی: چلسی چگونه برنده شد؟

چلسی پس از شکست سنگین مقابل منچسترسیتی، مقابل گربه سیاه خود وست بروم ویچ قرار گرفت. چلسی نسبت به بازی گذشته باسه تغییروارد زمین شد.

کورتوا، زوما و پدرو یاران جدید چلسی دراین بازی بودند. با اضافه شدن پدرو سرعت و خلاقیت فردی سیستم تهاجمی چلسی چندین برابر شد. پدرو در اولین دیدار از سری مسابقات لیک برتر انگلیس توانست مرد برتر میدان باشد،

  

 نوع حرکت پدرو از راست و هازارد از چپ که تا حدود زیادی به مانند یکدیگربازی می‌کنند خط دفاعی وست بروم را با چالش بزرگی روبرو کرده بود. در سیستم -١-٣-٢-٤ چلسی همواره مثلث‌های سه نفره درکناره ها بوجود می آمد که درتمامی دقایق مورد حمایت فابریگاس قرار می‌گرفت. پدرو،ویلیان و کاستا درراست، هازارد، ویلیان وکاستا درچپ مثلث‌های تهاجمی چلسی بودند که همواره فابریگاس بانزدیک شدن به آنها موجب برتری عددی چلسی می شد. با وجود پدرو ومیل تهاجمی زیاد او ایوانویچ کمتر در حمله شرکت می‌کرد اما آزپلاکوىًتا میل به حمله بیشتری داشت. آزپلاکوىًتا برخلاف ایوانویچ که بیشتر از کناره ها درحمله شرکت می کند جناحین را دراختیارهازارد گذاشته بود وبا تاخیری بجا خود را به پشت محوطه جریمه ودر مرقعیت گلزنی قرار می داد.گل سوم چلسی از بازیسازی خوب فابریگاس و قدرت حفظ توپ کاستاو حضور به موقع آزپلاکوًىًتا بدست آمد. درگل اول ودوم حرکات منحصربفرد پدرو نشان از کیفیت بالای این بازیکن دردنیای فوتبال بود.در دقیقه ٣٣ بازی، پدرو کاملا نشان داد که از مکتب بارسا و گواردیولا است. زمانی که توپ را درمیانه میدان از دست داد بعنوان اولین مدافع عمل کرد ودوباره توپ را بدست آورد. گواردیولا همواره معتقد است بهترین زمان برای بازپس گیری توپ موقعه ای است که یارحریف به زحمت توپ را مال خود کرده ودر این حالت بسیار ضربه پذیر است ومی توانید براحتی اورا تحت فشار قرار دهید و دوباره صاحب توپ شوید. در نوک حمله نوع بازی کاستا درحفظ توپ به منظور خریدن زمان برای اضافه شدن هافبکهای چلسی و بعنوان راس مثلثهای تشکیل شده درزمان حمله اوج کار او بود. سرعت تیمی چلسی از دفاع به حمله واقعا مثالزدنی بود.پدرو و هازارد در کنار کاستا کلیداصلی این تاکتیک بودند. 

بازی زیبا وهیجان انکیز بود، مورینیو در پایان درجواب یکی از خبرنگاران در ارتباط با اخراج تری از او حمایت کرد واعتقاد داشت بدلیل حضور مدافعین کناری درحمله این فضاها بوجود می آید و کندی تری دلیل اخراج اونبود. این بازی یکبار دیگرنشان داد که اصول ابتدایی فوتبال در بالاترین سطح وجنگ‌های یک درمقابل یک در محوطه های کوچک رمز اصلی پیروزی است. نکته ایی که باید درنظر داشت ایجاد بالانس در دیگر مناطقی است که توپ وجود ندارد، چلسی این تاکتیک را به رغم ده نفره شدن بخوبی پیاده کرد و در نهایت نیزپیروز میدان شد.


منبع:آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد