کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

گلادیاتور جدید فوتبال انگلستان "جک کورک" کیست؟

مصدومیت جک ویلشیر می تواند شانس حضور کورک در تیم ملی بزرگسالان انگلستان را نیز فراهم کند.

گلادیاتور جدید فوتبال انگلستان

جک فرانک پورتئوس کورک ملقب به "جک کورک" زاده محله کارشالتون در لندن است. این هافبک ۲۵ ساله و ۱۸۳ سانتی متری، فوتبال خود را در چلسی آغاز کرد. وی که از ۹ سالگی در عضویت باشگاه چلسی قرارداشت، سابقه کاپیتانی در تیم نونهالان و تیم رزرو چلسی را در کارنامه دارد.
  
در تور پیش فصل ۷-۲۰۰۶ (پیش از این که راهی بورنموث شود) وی در لیست چلسی برای حضور در تور تابستانی آمریکا حضور داشت. او نخستین بار در برابر کلوب آمه ریکا پیراهن تیم اول چلسی را برتن کرد و در پست غیر تخصصی خود به عنوان مدافع چپ به میدان رفت.

کورک سپس به صورت قرضی راهی تیم هایی همچون بورنموث، اسکانتورپ، واتفورد، کاونتری و برنلی شد.  در ۷ جولای ۲۰۱۱ اما پس از مدت ها سرگردانی، وی با مبلغی نامشخص (که حدود ۷۵۰ هزار پوند برآورد می شود) راهی ساوتهمپتون شد.

جک کورک که فرزندِ بازیکن اسبق ویمبلدون، سرمربی سابق بولتون و کمک مربی  اسبق شفیلدیونایتد "آلان کورک" است، در ۳ ژانویه ۲۰۱۵ با قراردادی به ارزش ۳ میلیون پوند به مدت سه سال و نیم به عضویت سوانزی در آمد.

گری مانک سرمربی سوانزی پس از عقد این قرارداد عنوان کرد:

    من کمی شگفت زده شدم که او (برای پیوستن به ما) در دسترس بود. او نمایش های خارق العاده ای را در این سطح به نمایش می گذارد و او یک بازیکن بریتانیایی است. چه چیزی از این بهتر است؟ او همچنین سابقه حضور در چلسی را در کارنامه دارد و بنابراین از تجربه خوبی برخوردار است. او در سن خوبی برای رشد به عنوان یک هافبک قرار دارد.

کورک که در تمامی رده های سنی پایه برای انگلستان به میدان رفته است، در سال ۲۰۱۲ و در رقابت های المپیک در قالب تیم بریتانیا به میدان رفت. مصدومیت جک ویلشیر می تواند شانس حضور کورک در تیم ملی بزرگسالان انگلستان را نیز فراهم کند.

ویلشیر که اغلب در پست غیر تخصصی اش یعنی به عنوان هافبک دفاعی در تیم ملی انگلستان به کار گرفته می شود، حتی اگر آماده بازی در یورو ۲۰۱۶ شود هم عدم حضور در رقابت های مقدماتی و روند آماده سازی سه شیرها می تواند انتخاب وی را به یک ریسک بزرگ از سوی روی هاجسون مبدل کند.

مایکل کریک دیگر نامزد حضور در پست هافبک دفاعی است اما در آن مقطع یک هافبک ۳۴ ساله (که همواره از مصدومیت های مختلف رنج می برد) نمی تواند موفقیت انگلیس در یک سوم دفاعی زمین را تضمین کند.


از نگاه آمار نیز، تنها یوهان کابای هافبک فرانسوی کریستال پالاس با ۲۱ بار قطع توپ در فصل جاری، بیش تر از جک کورک (۱۹) در امر قطع ارتباط رقبا موفق تر بوده است. نکته جالب تر این که کورک در ۲۰ بازی اخیرش در لیگ جزیره، تنها ۲ بار با کارت های رنگی داورها مواجه شده است و در ۵ دیدار تیمش در فصل جاری، تنها ۲ بار خطا مرتکب شده است!

چنین آمار درخشانی در زمینه قطع توپ که توأم با خطاهایی بسیار اندک بوده است، نشان از توان بالای این بازیکن در دفع حملات رقبا دارد. انگلستان همواره بیش از حد ساده لوحانه از کنار نخبگان ملی خود عبور کرده است و امید می رود این اتفاق برای کورک تکرار نشود.

کورک به درجه ای از بلوغ رسیده است که در تیم روی هاجسون حاضر باشد و با قدرت تکل زنی چشم گیر خود به خنثی کردن حملات حریف و با پاس های کنترلی خود، به بازی مالکانه تیمش کمک کند. در حقیقت، در بین بازیکنانی که از فوریه گذشته تا کنون در بیش از ۲۰ مسابقه در لیگ جزیره به میدان رفته اند، نام کورک در میان ۱۰ پاسور برتر (٪۸۶.۲) قرار می گیرد.

آری، کورک آماده برداشتن گامی جدید در زندگی حرفه ای خود است. در پایان باید به جمله دیگری از گری مانک در وصف وی اکتفا کرد:

    من قبل از این درباره لیاقت وی برای دعوت شدن به تیم ملی انگلستان سخن گفته ام؛ اما آن چه مسلم است می توانم با اطمینان بگویم که جک در تیم ما فوق العاده است.



طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد