کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

تحلیل بازی چلسی و آرسنال از نگاه کارشناسان ورزش 11

در روزی که بازیکنان آرسنال نتوانستند به اعصاب خود کنترل داشته باشند، چلسی با شکست آرسنال از بحران خارج شد.
بازی حساس چلسی و آرسنال در هفته ششم لیگ برتر انگلیس در حالی برگزار شد، که آبی پوشان لندنی حال و روز خوشی در این مسابقات نداشتند. شاگردان مورینیو از 5 بازی گذشته خود تنها 4 امتیاز کسب کرده بودند و در جایگاه نازل هفدهم قرار داشتند.
  
 اما پیروزی در مقابل تیم نه چندان مطرح مکابی تل آویو در لیگ قهرمانان، موتور شیرهای آبی لندن را برای به رخ کشیدن قدرتشان به رقبا روشن کرد.
در آن سو آرسنال با بدست آوردن 10 امتیاز از 5 بازی گذشته وضعیت به مراتب بهتری در جدول داشتند ولی شکست برابر دیناموزاگرب در کرواسی، معادلات آرسن ونگر را به زد.
مورینیو در مصاف با آرسنال، این بار رادامل فالکائو را از شروع بازی روی نیمکت نشاند و از کاستا در خط حمله و از ترکیب اسکار، پدرو هازارد و فابرگاس پشت سر تک فوروارد خود استفاده کرد. حضور تأثیر گذار کاستا در پیشانی خط حمله چلسی باعث شد تا فضا برای حرکت و دور زدن دفاع برای هازارد و پدرو ممکن شود. ماحصل این حضور کاستا ایجاد جنگ روانی در خط دفاعی آرسنال بود و بعد از درگیری با کاشینلی موجبات اخراج گابریل را فراهم آورد.
آرسن ونگر که نبرد لیگ قهرمانان را در کرواسی، 10 نفره به دینامو زاگرب باخته بود، حالا باید یک نیمه تمام مقابل تیمی بازی می کرد که از برتری نفری تیمش بهره می برد.
در نیمه دوم با خروج ژیرو و تدابیر دفاعی ونگر و البته محافظه کاری مورینیو کیفیت بازی چنگی به دل نمی زد، جالب این است که آقای خاص بدون وارد کردن مهاجم و با انجام یک بازی منطقی خط حمله آرسنال را از کار انداخت تا توپچی ها عملا نتوانند کار خاصی از پیش ببرند.
گل اول چلسی روی یک ضربه ایستگاهی به ثمر رسید. ارسال خوب فابرگاس و ضربه سر تمام کننده کورت زوما، تور دروازه چک را به لرزه درآورد. حرکت تمرین شده یاران چلسی با ضربه نهایی زوما همراه بود. به نظر می رسد در آینده از این بازیکن بیشتر می شنویم.
گل دوم هم روی فرصت طلبی هازارد به ثمر رسید تا در دقیقه 91 آرسنال را ناک-اوت کند!
نکته این بازی، تکرار سناریوی زاگرب برای ونگر و عدم استفاده چلسی از برتری عددی است؛ اگر یادتان باشد در دیدار فصل پیش چلسی برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان، شاگردان مورینیو 60 دقیقه مقابل تیم پاریسی ده نفره نتوانستند بازی خوبی ارائه دهند و در نهایت شاگردان بلان بودند که به مرحله بعد صعود کردند.

آمار بازی

ترکیب دو تیم

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد