کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

“گاس” و تغییراتی که چلسی انتظارش را خواهد کشید

پس از تمامی جنجال‌ها و حواشی، آقای خاص پس از تنها 7 ماه از مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ رقابت‌های لیگ برتر، بار دیگر از سرمربیگری آبی‌پوشان لندنی برکنار شده و با تمام تلخی‌ها و شیرینی‌ها، فصل جدیدی در این باشگاه ورق خورده‌است.
 در این مطلب قصد داریم به مهم‌ترین تغییراتی که گاس‌هیدینک، سرمربی جدید چلسی می‌تواند در این تیم ایجاد کند، بپردازیم:
  
برقراری مجدد آرامش در میان بازیکنان و سکو ها:

نقطه عطف تمام مشکلات چلسی و مورینیو، از زمانی آغاز شد که آقای خاص با درگیری‌خود با پزشک تیم و پس از آن با بازیکنان، رختکن خود را از دست رفته دیده و در کنفرانس مطبوعاتی جالب خود پس از دیدار مقابل لسترسیتی بیان کرد : “احساس می‌کنم که به کار من خیانت شده‌است.” بدون شک مهم‌ترین رکن یک سرمربی فوتبال، اعتماد و عزت در میان بازیکنانش است و وقتی مورینیو این فاکتور بسیار مهم را از دست داد، چاره‌ای جز اخراج خود برای آقای آبراموویچ باقی نگذاشت. با این‌حال و با انتصاب گاس هیدینک، انتظار می‌رود تیم چلسی از نظر شرایط ذهنی و روحی بازیکنان، به شرایط عادی خود بازگردد. از طرفی‌دیگر هواداران و سکو‌های استمفوردبریج که هنوز از اخراج مربی محبوب خود شوک‌زده هستند، پس از کسب چند نتیجه مثبت، دوباره کما فی‌السابق به تشویق و حمایت از تیم محبوب خود بازخواهند گشت.

ایجاد تغییرات تاکتیکی، منتظر “توتال فوتبال هلندی” باشیم؟

از طرفی دیگر با برکناری خوزه مورینیو، تاکتیک‌های او نیز از استمفوردبریج رخت برخواهند بست. چلسی که در دو فصل و نیم گذشته همواره به سیستم تقریبا منسوخ شده 4-2-3-1 پایبند بود، می‌تواند انتظار سیستم 4-3-3 و فوتبال های‌ چشم‌نواز و تماشاگرپسند را بکشد.

HiddinkChelsea

چلسی که دو فصل گذشته را با تاکتیک‌های محتاطانه و دفاعی مشهور آقای خاص به پایان‌رسانده بود و معمولا سبک بازی خود در هر دیدار را مناسب با سبک حریفان و مبتنی بر اشتباهات حریف قرار می‌داد، می‌تواند با گاس در اندیشه ارائه سیستم 4-3-3 باشد. سیستمی با دراختیار گرفتن مالکیت توپ و میدان، پرس سنگین در یک‌سوم زمین حریف و استفاده از تمام فضای‌زمین شناخته می‌شود.

چه‌کسانی از آمدن گاس خوشحال، و چه بازیکنانی از این اتفاق ناراحت خواهند شد؟

با تغییر سیستم تیم از 4-2-3-1 به 4-3-3 و افزایش تحرکات داخل زمین، بازیکنانی مانند هازارد و پدرو که در سیستم آقای خاص محدود و ناراضی بودند، می‌توانند خوشحال ترین بازیکنان ترکیب چلسی باشند! این دو بازیکن پا به‌توپ و تکنیکی که بالاجبار در سیستم قبلی تیم، در نقش وینگر ایفای‌نقش می‌نمودند، می‌توانند با قرارگرفتن در پست بال‌های جناحین تیم، آزادی عمل بیشتری دریافت کرده و بستر بسیار مناسبی برای بازی‌های خوب و پیشرفت خود دریافت نمایند.

از طرفی با حذف دو هافبک دفاعی “ایستا” در سیستم 4-2-3-1 و جایگزینی آن با دو هافبک “باکس‌تو باکس” در سیستم 4-3-3، جوانانی مانند روبن لوفتوس‌چیک و رابرت کندی که با درخشش های خود در فصل گذشته، امید های زیادی را ایجاد کرده‌بودند، می‌توانند بیشتر در ترکیب تیم قرار گرفته و در پست های تخصصی خود جای بگیرند.

اسکار و ویلیان، دو هافبک برزیلی و تاثیرگذار تیم در زمان مورینیو که کاملا مناسب سیستم 4-2-3-1 بودند، می‌توانند متضرر ترین بازیکنان تیم باشند. هرچند این دو بازیکن می‌توانند هم در لیست نفرات میانی و هم در لیست نفرات حمله تیم باشند، به‌احتمال فراوان به‌دلیل نامانوس بودن با سیستم جدید، در اولویت های ابتدایی گاس قرار نخواهند گرفت.

در ژانویه منتظر چه اتفاقاتی باشیم؟

با وجود تغییرات بنیادین و اساسی در تاکتیک و سیستم‌های تیم، می‌توان انتظار پنجره نقل و انتقالاتی پر رفت و آمدی را برای تیم کشید. از طرفی بازیکنان مازادی مانند میکل، فالکائو و رمی به‌احتمال فراوان در این ژانویه تیم را ترک خواهند کرد و احتمال خرید یک مدافع راست، یک مهاجم سرعتی و یک هافبک جنگنده، بالاست.

هیدینک که فرصت این را دارد بازیکنان مورد نظر خود را تا کمتر از یک ماه دیگر به ترکیب تیم اضافه کند، در ژانویه چشم به مهاجمانی فرصت‌طلب و سریع مانند جیمی واردی خواهد داشت و در اندیشه جایگزینی او با کاستای کند خواهد بود. از طرفی ایوانوویچ که به دلیل نمایش های دور از انتظار خود بار ها و بار ها انتقادات هواداران  و کارشناسان فوتبال را به خود وا داشته‌است، می‌تواند با جذب یک مدافع راست با عملکرد بهتر از ترکیب خارج شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد