کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

چلسی 1-1 منچستریونایتد؛ زور هلندی ها به هم نرسید

در یکی از حساس ترین بازی های این هفته رقابت های لیگ جزیره دو تیم چلسی و منچستریونایتد در ورزشگاه استمفورد بریج به مصاف هم رفتند. 

نیمه اول

در ابتدا شیاطین سرخ بازی را بهتر آغاز کردند و حملات متعددی بروی دروازه چلسی ترتیب دادند که در جدی‌ترین و بهترین حمله آنها آنتونی مارسیال از جناح چپ زمین شوتی زیبا روانه دروازه کورتوا کرد که این دروازه بان به توپ را کرنر فرستاد.

بعد از این حملات، چلسی رفته رفته به بازی مسلط شد و توانست حملاتی را روی دروازه منچستر ترتیب دهد که بازیکنان این تیم با بی دقتی فرصت ها را از دست می دادند. در بهترین فرصت چلسی حرکت تیمی و ترکیبی بازیکنان آبی پوش از سمت چپ موجب شد که اسکار با دخیا در شرایط تک به تک قرار گیرد ولی او نتوانست از آن استفاده لازم را کند.

بازی در 5 دقیقه پایانی نیمه اول افت کرد ولی در دقایق پایانی روی ارسال ایوانوویچ از سمت راست و اشتباه فلینی، تری فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد که ضربه او بعد از برخورد به بلیند به بیرون رفت؛ البته بازیکنان چلسی معتقد بودند توپ به دست مدافع هلندی یونایتد برخورد کرده است که داور آن را پنالتی تشخیص نداد تا بازی در نیمه اول با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسد.

نیمه دوم

به مانند نیمه اول، نیمه دوم را نیز شاگردان فن خال بهتر آغاز کردند ولی باز هم واکنش های کورتوا آن ها را در گلزنی ناکامی می گذاشت که در جدی ترین آن ها ضربه گلر بلژیکی آبی های لندن، ضربه فنی لینگارد را روانه کرنر کرد. یکی از اتفاقات مهم بازی مصدومیت شدید زوما مدافع جوان چلسی بود؛ این بازیکن بعد از اینکه در میانه زمین توپ را با ضربه سر دفع کرد، در هنگام فرود از ناحیه مچ پا آسیب دید و جای خود را به گری کیهیل داد.

بعد از این وقفه دوباره این منچستری ها بودند که بازی را در دست داشتند و سرانجام نیز به گل رسیدند. در دقیقه 61 ارسال جکسون از سمت چپ به رونی رسید، کاپیتان منچستر نیز توپ را به لینگارد سپرد و این بازیکن نیز بعد از یک چرخش زیبا، توپ را به طاق دروازه کورتوا رساند تا یونایتد از حریف پیش افتد. 

بعد از این گل چلسی آهنگ هجومی تری به خود گرفت و هیدینگ با اضافه کردن هازارد و پدرو سعی کرد به بازی سرعت دهد. این تغییرات نیز جواب داد و چلسی بر جریان بازی مسلط شد اما دخیا مشکل اصلی آن ها برای گلزنی بود. سنگربان اسپانیایی در بهترین واکنش خود، ضربه والی و محکم ایووانوویچ را که از پشت محوطه شش قدم روانه دروازه شده بود را به کرنر فرستاد تا یونایتد برتری خود را حفظ کند.

در ادامه فن خال با تعویض هایی که انجام داد روند بازی را کند تر کرد و از فشار حملات چلسی کاسته شد، بازیکنان یونایتد نیز در دفاع بی نفص عمل می کردند ولی با یک اشتباه پیروزی را از دست دادند. در دقیقه 91 پاس عمقی با دیگو کوستا رسید تا این بازیکن با دخیا تک به تک شود و دروازه یونایتد را باز کند. بعد از این گل نیز چلسی موقعیت پیروزی داشت ولی دخیا باز هم آن ها ناکام گذاشت تا بازی با نتیجه مساوی به پایان رسد.

آمار بازی و نمرات بازیکنان از نگاه سایت Whoscored

منبع:طرفداری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد