کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

رود گولیت از حال و هوای این روزهای چلسی می گوید

رود گولیت که در گذشته به عنوان بازیکن و مربی در چلسی حضور داشته با انتشار یادداشتی در بی بی سی ورزشی به تفسیر شرایط حال حاضر چلسی پرداخته و عوامل نتیجه نگرفتن آنها در این فصل را مورد بررسی قرار داده است. 

   *رود گولیت/ بی بی سی

هرکسی که سرمربی بعدی چلسی باشد، باید چیزهای زیادی را تغییر دهد. کل تیم آنها نیاز به تازه شدن دارد.

ممکن است بازیکنان بزرگی مانند جان تری، ادن هازارد و دیگو کاستا این تیم را ترک کنند، اما اگر هم بمانند چلسی باید تکانی به خود بدهد و بازیکنان زیادی را در تابستان خریداری کند. سرمربی موقت آنها یعنی گاس هیدینک، از زمان هدایت این تیم نتایج خوبی کسب کرده است. او زمانی تیم را در ماه دسامبر از مورینیو گرفت که چلسی نزدیک منطقه سقوط بود.

چلسی در این هفته با حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی انگلیس، امیدهای خود برای کسب جام در این فصل را از دست داد. با این حال، آنها از زمان حضور هیدینک در لیگ برتر شکست نخورده اند. زمانی که بازی مقابل اورتون را دیدم فهمیدم که این چلسی تغییر زیادی نکرده است. آنها به اندازه کافی خوب نبودند. به ترکیب چلسی نگاهی انداختم و با خود گفتم، آنها باید تیم خیلی خوبی باشند اما حتی اگر زیر نظر هیدینک برنده هم شوند، هنوز هم مکانیکی بازی می کنند و چیزی درون آنها کم است. فکر می کنم برای همین است که هیت مدیره چلسی می خواهد برای فصل بعد از مربی جدید استفاده کند، و برای همین هم هست که تنها تا آخر فصل با هیدینک قرارداد بسته اند. فکر می کنم او این کار را می خواهد زیرا عاشق زندگی در لندن است.

هیدینک زمانی هدایت چلسی را به دست گرفت که آنها تنها سه امتیاز تا رسیدن به منطقه سقوط فاصله داشتند. آبی ها هم اکنون در رتبه دهم جدول قرار دارند. اگر هیدینک از ابتدای فصل به لندن می آمد، چلسی قطعا در میان چهار تیم بالای جدول بود. من قبلا زمانی که خیلی جوان بودم زیر نظر هیدینک در سال 1987 در آیندهوون بازی کرده ام. او مربی خیلی جوانی بود و ما رابطه خوبی داشتیم. از آن پس، او روش مربیگری خود را توسعه داد و دوران خیلی خوبی را نیز پشت سر گذاشت. گاس هیدینک از زمانی که در سال 2009 با چلسی قهرمان جام حذفی شد بالا و پایین های بسیاری را تجربه کرده، اما هر کسی که به اندازه هیدینک در فوتبال بوده باشد چنین چیزی را می داند. نکته خوب در مورد او این است که می داند چطور با بازیکنان بزرگ رفتار کند، چگونه به آنها روحیه بدهد و کاری کند تا حس خوبی داشته باشند. تیم مورینیو همیشه با یک سبک بازی می کرد، اما من نمی توانم به تیم هیدینک نگاه کنم و چنین چیزی را بگویم. روش او برگرفته از چیزی دیگر نیست. تا قبل از این هفته چلسی خیلی عالی کار کرده بود. اگر شما حریفان خود را تحت فشار قرار ندهید باعث می شود که آنها انگیزه بیشتری به دست بیاورند. این دقیقا اتفاقی است که در بازی مقابل پاری سن ژرمن در استمفوردبریج افتاد. با حذف شدن از لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی انگلیس اهمیت ویژه ای برای هیدینک پیدا کرد. او خیلی دوست داشت بار دیگر با پیروزی در ومبلی، چلسی را با خاطره ای خوش ترک می کرد. اما گلهای روملو لوکاکو نشان داد که آنها باید یک فصل دیگر برای این اتفاق صبر کنند، و همینطور نشان داد که آبی ها در چه نقاطی از ضعف بیشتری برخوردارند.

آنتوینو کونته تا کنون سه بار قهرمانی در سری آ را با یوونتوس تجربه کرده است. نسبت داده شدن او به مربیگری در چلسی خیلی جالب بود. کونته تا کنون واکنشی در این خصوص نشان نداده است، اما روزنامه های ایتالیایی از هم اکنون او را در پایان یورو 2016 به عنوان سرمربی جدید چلسی انتخاب کرده اند. اگر کونته این پیشنهاد را قبول کند، اول از همه باید چلسی را به لیگ قهرمانان اروپا بازگرداند، زیرا این موضوع برای باشگاه خیلی مهم است و قطعا کار ساده ای نخواهد بود.

آخرین بازی که هیدینک سرمربی موقت چلسی بود به سال 2009 بازمی گردد، پس از پایان همان فصل بود که کارلو آنچلوتی تیم را از او تحویل گرفت و فصلی باور نکردنی را با چلسی رقم زد. آنچلوتی در اولین فصل حضورش برنده دوگانه شد، اما در آن زمان اوضاع کمی متفاوت بود. ترکیب چلسی متعادل تر به نظر می رسید و از کیفیت خیلی بالایی برخوردار بود، و از همه مهم تر اینکه آنها پیتر چک را درون دروازه داشتند.
چک، تری، لمپارد و دروگبا در اوج دوران بازی خود به سر می بردند. این دفعه نیز مربی جدید بازیکنان خوبی را در اختیار خواهد داشت، اما سوالاتی پیش می آید که مثلا سرنوشت هازارد چه خواهد شد؟ آیا کاستا در چلسی خواهد ماند؟ تری چطور؟ آیا قرارداد خود را تمدید خواهد کرد؟

من در شروع این فصل گفتم که فکر می کنم تری یکی از مهم ترین بازیکن های چلسی است، به علت اینکه یک کاپیتان خوب و با تجربه برای هر تیمی نیاز است. و دیدیم که این حرف درست بود، زمانی این را فهمیدیم که او پس از مصدومیت نتوانست تیم را همراهی کند و عملکرد تیم به شدت ضعیف شد. خیلی دوست دارم بفهمم تری بالاخره با چلسی تمدید می کند یا نه.

می دانم که او 35 ساله است، اما تاثیر خیلی زیادی در تیم دارد. نه فقط درون زمین، بلکه در رختکن تیم هم روی روحیه بازیکنان تاثر گذار خواهد بود. حضور او برای باشگاه نیز مانند یک نماد به حساب می آید. قطعا تری هنوز هم نقش بزرگی در چلسی دارد.

منبع:کاپ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد