کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پیش بازی چلسی- منچسترسیتی؛ در پی شکستن طلسم استمفوردبریج

از هفته سی و چهارم رقابت های لیگ برتر انگلستان، چلسی میزبان منچسترسیتی خواهد بود.

 

 

پیش بازی

چلسی در حالی به استقبال منچسترسیتی خواهد رفت که دو تیم شرایط و انگیزه های متفاوتی دارند. آبی پوشان لندن هنوز از شانس هایی برای رسیدن به آخرین سهمیه لیگ اروپا برخوردارند و در سوی دیگر آبی پوشان منچستر در جایگاه چهارم جدول برای حفظ سهمیه لیگ قهرمانان و کم کردن فاصله با رتبه های بالایی خواهند جنگید. چلسی در 6 بازی انتهای فصل خود سه دیدار داخل خانه و سه دیدار خارج از خانه درپیش دارد که دیدارهای داخل استمفوردبریج مقابل منچسترسیتی، تاتنهام و لسترسیتی خواهند بود. از این رو، در صورتی که تکلیف قهرمانی به هفته های پایانی بکشد، نتایج آن ها مقابل چلسی سرنوشت ساز خواهد بود.

گاس هیدینک در دیدار هفته گذشته مقابل سوانزی اولین شکست خود را در فصل جاری لیگ برتر تجربه نمود که می توان آن را نتیجه استفاده پر تعداد از بازیکنان کم تجربه و جوان چلسی دانست. از آنجا که چلسی از شانس کمی برای رسیدن به سهمیه لیگ اروپا برخوردار است، انتظار می رود تا بار دیگر مربی هلندی چندی از بازیکنان جوان را در ترکیب تیمش قرار دهد چرا که بازیکنان در حال حاضر به دنبال اثبات خود به مربی فصل آینده چلسی خواهند بود.

دیگو کوستا پس از گذراندن محرومیت خود در دیدار مقابل سیتی می تواند حضور یابد تا سرو سامانی به خط حمله چلسی بدهد. جان تری به دلیل تشدید مصدومیت در ناحیه آشیل قطعاً در این دیدار غایب خواهد بود و حضور کندی نیز در هاله ای از ابهام است. هرچند که گاس هیدینک گفته بود وی می تواند در دقایقی از بازی حضور یابد.و در نهایت انتظار می رود گری کیهیل که به تازگی از بند مصدومیت رها شده در قلب خط دفاع در کنار ایوانوویچ باشد. نمانیا ماتیچ نیز در دسترس است در حالی که حضور ادن هازارد همچنان بعید به نظر می رسد.

منچسترسیتی دوران رکود خود را پشت سر گذاشته و در چهار دیدار اخیر خود در تمامی رقابت ها شکست نخورده است. آبی های منچستری پس از پیروزی 1-0 در آخرین دیدار خود در مقابل پاریسن ژرمن موفق شدند تا برای اولین بار در تاریخ این باشگاه به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود نمایند و این امر موجب تقویت روحیه هرچه بیشتر بازیکنان این تیم شده است. هرچند که شانس رقابت بر سر عنوان قهرمانی لیگ برتر برای سیتیزن ها تمام شده به نظر می رسد، اما آنان برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپای فصل بعد، رقبای جدی همچون منچستریونایتد و وستهام را پشت سر خود می بینند و حفظ یا بیشتر کردن فاصله امتیازی با این رقبا برای منچسترسیتی اهمیت زیادی دارد.

رحیم استرلینگ تنها غایب قطعی از جمع سیتیزن ها به شمار می رود و حضور کمپانی نیز در هاله ای از ابهام است و باید دید که آیا پیگرینی بار دیگر به زوج دفاعی مانگالا و اوتامندی اعتماد خواهد کرد یا خیر.

 

نکات آماری بازی

چلسی 6 دیدار از دیدار اخیر خود در استمفوردبریج را با نتیجه تساوی به پایان برده است.

چلسی در 9 دیدار اخیر موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش نشده است.

منچسترسیتی در بازی اخیر خارج از خانه در لیگ موفق به ثبت 3 کلین شیت شده است.

منچسترسیتی تنها 2 گل در 5 بازی اخیر خود در لیگ جزیره دریافت کرده است.

منچسترسیتی  در 6 دیدار از 7 دیدار اخیر خارج از خانه در لیگ شکست نخورده است.

در 17 دیدار اخیر دو تیم در استمفوردبریج در چارچوب لیگ برتر، سهم چلسی 11 پیروزی و سهم منچسترسیتی تنها یکپیروزی بوده است.

 

غایبان دو تیم

 

ترکیب احتمالی دو تیم

 

پیش بیینی whoscored

منبع:طرفداری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد