کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

دستکش‌های طلایی لیگ برتر بر دستان چک

پتر چک پس از ثبت شانزدهمین کلین‌شیت فصل دستکش طلایی لیگ جزیره را کسب کرد. 
 
دستکش‌های طلایی این فصل لیگ برتر به پتر چک رسید که در اولین فصل بازی برای آرسنال در 16 بازی توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد. این سنگربان اهل چک پیش از انتقال ده میلیون پوندی‌‌اش از چلسی به آرسنال در تابستان گذشته، سه بار با این تیم لندنی هم به این عنوان دست یافته بود.

او این فصل در 34 دیدار لیگ برتر تنها 31 بار اجازه داد دروازه‌‌اش باز شود و توپچی‌ها هم به رتبه دوم دست یافتند که بهترین جایگاه‌شان طی یازده سال اخیر بود. جو هارت سنگربان سیتی که سال قبل این جایزه را گرفته بود، داوید دخئا سنگربان یونایتد و کسپر اشمایکل از لستر‌سیتی که در رتبه دوم قرار گرفتند هرکدام 15 کلین‌شیت در کارنامه این فصل‌شان داشتند.

دخئا این فرصت را داشت که روز سه‌شنبه به رکورد چک برسد اما در روزی که یونایتد بازی به تعویق افتاده‌‌اش را برابر بورنموث انجام داد، شیاطین سرخ یک گل دریافت کردند و به پیروزی سه بر یک رسیدند. از بدشانسی دخئا این گل به خودی کریس اسمالینگ در وقت‌های اضافه هم بود. اگر این اتفاق نیفتاده بود، دستکش‌های طلایی به طور مشترک به هر دو دروازه‌بان داده می‌شد.

جایزه دستکش طلایی لیگ برتر از فصل 2005-2004 طراحی و اجرا شد و جو هارت چهار فصل آن را به خودش اختصاص داده و پرافتخار‌ترین سنگربان لیگ برتر از این لحاظ است. پتر چک هم چهار بار صاحب دستکش‌های طلایی شده اما فصل 2014-2013 این جایزه را به طور مشترک با وویچیک شچسنی دروازه‌بان آرسنال به دست‌آورد.

منبع: سایت رسمی روزنامه خبرورزشی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد