کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

با آنتونیو رودیگر خرید جدید رم و گزینه تقویت خط دفاعی چلسی بیشتر آشنا شوید

آنتونیو رودیگر

آنتونیو رودیگر که در هفته جاری قرارداد دائمی خود را با باشگاه رم ایتالیا به امضا رسانده است هم اکنون جدی ترین گزینه تقویت خط دفاعی چلسی محسوب می شود. 

 

طبق گزارش امانوئل جیولیانلی روزنامه نگار ایتالیایی دیلی استار، باشگاه چلسی آماده ارائه پیشنهاد 20 میلیون پوندی و پنج ساله برای آنتونیو رودیگر است. اما اینکه چرا آنتونیو کونته سرمربی جدید چلسی و این باشگاه لندنی، این مدافع را علی رغم دائمی شدن قرارداد قرضی از تیم اشتوتگارت مد نظر قرار داده اند و این که او قادر به ارائه کردن چه کیفیت هایی به خط دفاعی چلسی خواهد بود، Bleacher Report پاسخ آن را داده است.


موقعیت بازی


این حس هم اکنون در همگان ایجاد شده است که آبی های لندن به دنبال تقویت خط دفاعی خود هستند چون چلسی در فصل 2015/16 بد ترین عملکرد دفاعی را از فصل 1996/97 به نمایش گذاشت. 20 فصل پیش بود که چلسی در لیگ جزیره بیش از 50 گل دریافت کرده بود و بنابراین دریافت 53 گل در فصل سپری شده، اتفاقی عادی برای باشگاه چلسی نبوده است که بخواهند به سادگی از کنار آن بگذرند، اتفاقی که حتی مدیران چلسی را علی رغم دائمی شدن قرارداد قرضی رودیگر در رم، به جذب این مدافع سوق داده است.


عملکرد ضعیف خط دفاعی چلسی یک علت بزرگ در قرار گرفتن این تیم در میانه جدول رده بندی لیگ جزیره بود که در طول فصل نتوانستند به عادت مستحکم بودن خود که یکی از ارکان اصلی شناخت تیم چلسی به ویژه در یک دهه اخیر بوده است باز گردند که همین استحکام خط دفاعی سبب شد که چلسی در طول 11 فصل اخیر به افتخارات بی شماری دست یابد.


رودیگر هم اکنون مورد نظر باشگاه چلسی برای تقویت قلب خط دفاعی است البته اگر آنتونیو کونته تصمیم داشته باشد که باسیستم 4 مدافع در لیگ جزیره بازی کند یعنی همان جایی که او در کنار کوستاس مانولاس در رم بازی می کند. او حتی در یک بازی نیز برای تیم اسپالتی در پست دفاع راست بازی کرد. با داشتن تنها 23 سال سن آن هم در فوتبال مدرن امروز می توان این نکته را استدلال ساده ای برای علاقه مندی چلسی نسبت به جذب او دانست. او با ویژگی های مناسب یک مدافع میانی، نظیر داشتن حس خوب جهت بازی خوانی و سرعت بالا، مناسب سبک بازی سریع لیگ جزیره است.


نقاط قوت او چیست؟


پیشرفت چشمگیر او در 12 ماه گذشته در باشگاه رم و به ویژه کشور ایتالیا، نباید ما را متعجب کند چون ایتالیایی ها به صورت سنتی به تولید مدافعان بزرگ مشهور بوده اند و این خصلت حتی در شیوه بازی تیم های ایتالیایی نیز بارز است که باعث شده از رودیگر مدافع کامل تر و بهتری ساخته شود. بخش مهمی از توانایی های رشد یافته و قابل تحسین او در ایتالیا بالا رفتن قدرت بازی خوانی او است. شاید هم اکنون برای بیان علت این جمله کنجکاو هستید اما این موضوع دلیل قانع کننده ای دارد.


رودیگر در فصل سپری شده، مدافع قابلی در زمان بندی روی تکل هایش بود و حتی اجازه دایوینگ به بازیکنان حریف را روی تکل های خود نیز نمی داد و مدافعی بود که روی تکل های آخر برای پوشش دادن خط دفاعی در بازگشت های سریع موفق عمل می کرد. این دقیقا همان ویژگی و سبک بازی ای است که کورت زوما با ورود به چلسی در بازگشت های سریع به دفاع ارائه کرد، گام های سریعی که از کورت زوما در کوران جوانی، مدافعی قابل اطمینان ساخت به صورتی که هم اکنون هواداران چلسی او را به عنوان بازیکنی ارزشمند برای آینده باشگاه می دانند.


نقاط ضعف او چیست؟


اگر قرار است رودیگر به انگلستان بیاید باید توانایی های خود در نبرد های هوایی و ضربات سر را بالا ببرد. با توجه به ماهیت فوتبال انگلیسی لیگ جزیره، مربیان هنوز هم تمایل به استفاده از توپ های ارسالی دارند و به همین منظور از مهاجمان تنومند یا بازیکنی هدف با قدرت ضربات سر بالا استفاده می کنند که بتوانند از پس مدافعان تیم های انگلیسی برآیند. به عبارتی، در لیگ جزیره، وینگرها نفوذ می کنند تا با ارسال توپ، مدافعان حریف را بیازمایند.


بسیاری از مدافعان با ورود به لیگ جزیره در مواجه با توپ های ارسالی ناکام ماندند و در این زمینه کشته شدند و نتوانستند زیر فشار توپ های ارسالی انگلیسی دوام بیاورند. بنابراین این تنها بخش از توانایی های رودیگر است که نیاز به تقویت شدن دارد و جای نگرانی برای هواداران چلسی باقی می گذارد. اما برای برطرف کردن این مشکل رودیگر می تواند از وجود جان تری به عنوان استاد ضربات سر استفاده نماید، استادی که تاثیر زیادی در توانایی مدافعان چلسی در سال های اخیر به ویژه کورت زوما داشته است.



آنچه که در مورد آمادگی رودیگر گفته می شود


زمانی که رم با نتیجه 4-1 همشهری خود تیم لاتزیو را در ماه آوریل از پیش رو برداشت، لوچانو اسپالتی سرمربی رم به عملکرد عالی مدافعان میانی خود اشاره کرد و گفت:


مطمئنا شما نیاز دارید تا از لحظاتی که تیم حریف حمله می کند به نفع خود استفاده کنید و این دقیقا همان چیزی است که شما باید به تیم خود اضافه کنید و آنچه که این مورد را فراهم می کند طبیعتا کار دفاعی عالی است. تمام بازیکنانم شایسته تعریف و تمجید هستند. کل تیم به خوبی دفاع کرد و به ویژه کوستاس مانولاس و رودیگر که عالی بودند.

نکته جالب همینجا است که استفان الشعراوی، الساندرو فلورنتزی، ادین ژکو و دیگو پروتی گلزنان تیم رم بودند اما اسپالتی از عملکرد دو مدافع میانی تیم خود تمجید کرد و این نشان می دهد که او تا چه حد برای اسپالتی، بازیکن و در نتیجه مدافعی مهم بوده است.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد