کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

کوپا آمریکا 2016 | پیش بازی پاناما - بولیوی

کوپا آمریکا 2016 | پیش بازی پاناما - بولیوی
گروه D کوپا ۲۰۱۶، همچون سایر گروه‌ها، دو تیم مدعی و دو تیم غیر مدعی را به خود می‌بیند! در اولین مسابقه این گروه، پاناما و بولیوی به مصاف یکدیگر می‌روند.  
 
دو تیمی که از شانس بد، با آرژانتین و شیلی، هم‌گروه شده و در خوش‌بینانه ترین حالت هم نمی‌توان برایشان شانس صعود قائل شد. 
هر دو تیم پاناما و بولیوی، امیدوارند دست پر از این میدان خارج بشوند و منتظر مسابقه بعد گروه خود بمانند. 

زمان: ۱۸ خرداد ساعت ۳:۳۰
ورزشگاه: کمپینگ ورد/ اورلاندو

اردوی پاناما
پاناما ۸ بار در جام کونکاکاف حضور داشته و تنها ۲ بار به مقام نایب قهرمانی این تورنمنت رسیده است. برای تیمی‌که در سال ۱۹۲۸ اولین بازی رسمی خود را انجام داده، این نتایج هرگز مطلوب به نظر نمی‌رسد.
اما شاگردان هرنان گومز، به آمریکا آمده‌اند تا علاوه بر اثبات توانایی‌های خود، قدرت و استعداد فوتبال کشورشان را به نمایش گذاشته و با کسب بهترین نتیجه ممکن، ایالات متحده را ترک بکنند. فوتبال پاناما از زمان حضور داریو گومز، حرکت رو به رشد خود را شروع کرده و به احتمال فراوان در آینده می‌توان روی آن‌ها، حساب ویژه‌ای باز کرد.
مسلماً با شنیدن اسم پاناما، تنها انتظار شکست‌های پر گل و انجام بازی‌های ضعیف را دارید! اما بد نیست بدانید که همین تیم، در ۷ مسابقه گذشته، تنها یک باخت ۲ بر ۰ مقابل برزیل داشته و در ۶ بازی دیگر، شکست نخورده است.
سه برد و سه تساوی، حاصل کار داریو گومز در این ۶ مسابقه بوده و اصلاً بعید نیست که آن‌ها دور اول مرحله گروهی کوپا ۲۰۱۶ را نیز بدون شکست پشت سر بگذارند.

اردوی بولیوی
هر چقدر رقیب آن‌ها، پاناما، خوب و رو به جلو حرکت کرده، بولیوی قدم به قدم، مسیر افت و نزول را سپری می‌کند.
یقیناً تنها حضور در مرحله گروهی کوپا و مچ اندازی با آرژانتین و شیلی، افتخاری بس بزرگ برای آن‌ها به حساب می‌آید.
در توصیف کار فوق‌العاده ضعیف شاگردان بالدیوِزو، همین بس که آن‌ها در ۱۱ بازی اخیر خود، تنها یک برد و یک تساوی را به‌دست آورده‌اند و در ۹ بازی شکست خورده‌اند.
آن‌هم باخت های سنگینی چون، شکست ۳ بر ۰ مقابل آمریکا، ۷ بر ۰ مقابل آرژانتین، ۳ بر ۱ مقابل پرو و ۵ بر ۰ در برابر شیلی.
در واقع طی سال‌های گذشته بولیوی آن‌قدری ضعیف کار کرده که کسی انتظار معجزه از آن‌ها را نداشته باشد.
همان‌طور که ذکر شد، فارغ از بحث صعود، جدال با پاناما، آرژانتین و شیلی، می‌تواند فرصتی ایده آل برای بولیوی به حساب بیاید تا حداقل بتوانند با انجام نمایش‌های خوب، کمی نگاه‌ها را به سمت خود بچرخانند!

ترکیب احتمالی
پاناما
جیم پِنِدو - هارولد کامینگز - آدولف ماچادو - فیدل اسکوبار - رودریک میلر - میگل کامارگو - آلبرتو کوئینترو - گابریل گومز - وانتین پیمنتل - گابریل تورس - بلاز پرز

بولیوی
کارلوس لمپه - لوئیز گوتی‌یرز - ادوارد زنتِنو - نلسون کابررا - رونالد اگینو - مارتین مدبرگ - فرناندو سائوسدو - ساموئل گالیندو - کارلوس آرسه - برونو میراندا - کریستین ماچادو 

پیش بینی
برای حدس زدن این نتیجه، کافی‌ست مجدداً نگاهی به آمار گذشته دو تیم بیاندازیم. باخت های متعدد بولیوی نشان از آن دارد که در این مسابقه آن‌ها حریف پاناما نخواهند شد و نتیجه را واگذار خواهند کرد.
زمانی این پیش‌بینی واقع‌بینانه‌تر می‌شود که نبردهای رودرروی دو تیم را هم زیرنظربگیریم: در سال ۲۰۱۱ این پاناما و بولیوی دو بار با هم مسابقه داده‌اند که در هر ۲ مسابقه پاناما موفق به تصاحب پیروزی شده است.
شرایط کاملاً به نفع پاناماست و روی کاغذ آن‌ها برنده میدان خواهند بود! 
مگر آنکه بولیوی خلاف آن را ثابت بکند و شدیداً به دنبال اثبات قدرت خود باشد.

منبع:متافوتبال
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد