کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

پرتغال 1-1 ایسلند

پرتغال 1-1 ایسلند؛ شروع ناامید کننده رونالدو و دوستان!

در آخرین دیدار از دور نخست بازی های مرحله گروهی رقابت های یورو 2016، دو تیم پرتغال و ایسلند به مصاف هم رفتند که در نهایت دو تیم با تساوی 1-1 در گام نخست به کار خود پایان دادند. 

 

گــزارش بازی

دو تیم از گروه F رقابت های یورو 2016، با قضاوت آقای جونیت چاکر ترکیه ای، در ورزشگاه جفری گیچارد سن اتین به مصاف هم رفتند. در دقیقه '3 ایسلند روی یک حرکت انفرادی عالی از سمت چپ توسط گیلفی سیگوردسون که در فضای خالی پشت په په تا درون محوطه نفوذ کرد، صاحب موقعیت خطرناکی شد اما ضربه او را پاتریسیو در دو ضرب مهار کرد. ایسلندی ها شروع خوبی داشتند اما رفته رفته پرتغال بر بازی حاکم شد و در دقیقه '18 حرکت ویرینیا پشت محوطه ایسلند و شوت پای چپ این بازیکن که در دو ضرب توسط دروازه بان مهار شد.




دقیقه '21 ارسال عالی رونالدو از سمت چپ به روی دروازه، روی سر نانی فرود آمد اما ضربه او با واکنش پای عالی هالدورسون برگشت داده شد. فشار پرتغال ادامه داشت و دقیقه '23 این بار سانتر نانی از سمت راست را رونالدو با ضربه سر خود به سمت دروازه هدایت کرد اما توپ با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.




دقیقه '25 پاس پشت دفاع دقیق از په په در نقطه ای ایده آل مقابل پای رونالدو فرود آمد اما توپ به خوبی روی پای کاپیتان سلسائو ننشست و ضربه نه چندان محکم و تک ضرب او را دروازه بان ایسلند برگشت داد. دقیقه '32 پرتغال بالاخره به گل رسید و مزد در اختیار داشتن مالکیت توپ و میدان را گرفت؛ حرکت و ارسال زمینی آندره گومز از سمت راست به دهانه دروازه با بغل پای نانی درون دروازه قرار گرفت. در ادامه نیز پرتغال برتری نسبی بر بازی داشت و ایسلند به هیچ وجه توان خلق موقعیت روی دروازه حریف را از خود نشان نداد تا در نهایت بازی با همین نتیجه پایان یابد.




با شروع نیمه دوم، این شاگردان لاگربک بود که بازی را بهتر شروع کردند و در دقیقه '50 خیلی زود به گل تساوی دست یافتند؛ ارسال گودموندسون از سمت راست با یارگیری اشتباه ویرینا به راحتی روی پای بیاردنیسون فرود آمد تا وی به زیبایی و راحت دروازه پاتریسیو را باز کند. بعد از این گل پرتغال بار دیگر به خود آمد و حملاتش را از سر گرفت که در دقیقه '60 شوت پای چپ گومز از پشت محوطه با واکنش هالدورسون به کرنر رفت. در دقیقه '70 رناتو سانچز به عنوان اولین تعویض مسابقه به جای موتینیو به بازی آمد.




دقیقه '71 ارسال ضربه ایستگاهی گریرو به داخل محوطه جریمه، با ضربه سر عالی نانی همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کم از کنار دروازه ایسلند به بیرون رفت. در دقیقه '76 ریکاردو کوارشما که مصدومیت جزئی از ناحیه همسترینگ داشت، به جای ژوائو ماریو وارد میدان شد و فرناندو سانتوس این ریسک را انجام داد. دقیقه '78 حرکت کوارشما از سمت راست محوطه و شوت او از زاویه ای تنگ که با واکنش دروازه بان به کرنر رفت. در دقیقه '81 کولبین سیگتورسون جای خود را به فینبوگاسون داد. دقیقه '82 کرنر ارسالی کوارشما از سمت راست با ضربه سر خطرناک په په همراه شد که توپ روی سقف دروازه فرود آمد.




در دقیقه '84 هم ادر جای آندره گومز را گرفت تا ترکیب پرتغال هجومی تر شود. دقیقه '86 فینبوگاسون در معدود فرصت های ایسلند، شوتی به سمت دروازه پاتریسیو زد اما این دروازه بان توپ را مشت کرد. در ادامه نیز تلاش شاگردان سانتوس حاصلی نداشت و آنها در گام نخست متوقف شدند تا کار در دو دیدار باقی مانده حساس تر و سخت تر شود. ضمن اینکه ایسلند هم به اولین امتیاز تاریخ خود در رقابت ها یورو دست پیدا کرد.


ترکیب دو تیم و آمار بازی

منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد