کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

انگلستان 2-1 ولز

در دیداری که تا حد زیادی سرنوشت گروه B مسابقات یورو 2016 را تعیین می کرد، دو تیمِ بریتانیایی انگلستان و ولز به مصاف هم رفتند .

  

دو تیم با این ترکیب ها وارد میدان شدند:


ترکیب انگلستان: هارت، واکر، اسمالینگ، کیهیل، رز، دایر، رونی، آلی، استرلینگ، لالانا و هری کین 


ترکیب ولز: هنسی، گانتر، چستر، ویلیامز، تیلور، دیویس، لدلی، رمزی، آلن، رابسون-کانو و گرت بیل


اولین موقعیت خطرناک بازی در دقیقه 7 برای انگلستان به وود آمد، جایی که روی یک ضد حمله برق آسا، آدام لالانا توپ را از سمت راست زمین به داخل محوطه جریمه ولز فرستاد. رحیم استرالینگ توانست خود را به توپ برساند، اما ضربه این بازیکن با اخلاف زیاد از بالای دروازه ولز به بیرون رفت.

این موقعیت در حالی از دست رفت که جیمی واردی – مهاجم فرصت طلب لسر سیتی – بار دیگر از روی نیمکت در حال تماشای بازی بود و شاید در صورت حضور او در زمین، سرنوشت آن موقعیت به نحوی دیگر رقم می خورد.


در ادامه این انگلستان بود که بر بازی تسلط داشت و حاکم توپ و میدان بود. شاگردان هاجسون می دانستند که برای صعود، محکوم پیروزی در این بازی هستند و علاوه بر این، باید به دفاع از حیثیتشان در برابر همسایه هایی که همواره آن ها را در زیر سایه خود داشته اند، بپردازند.


اتفاق بزرگ بعدی در دقیقه 32 رخ داد، جایی که در محوطه جریمه ولز، توپ به دست مدافع این تیم – بین دیویوس – برخورد کرد، اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.


در دقیقه 36، روی سانتر ارسالی وین رونی از روی نقطه کرنر، کریس اسمالینگ بالاتر از همه ضربه سر را زد، اما ضربه او با اخلاف کمی از کنار تیرک دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 42 اما بالاخره قفل دروازه ها باز شد. در حال که ولز از فاصله ای دور نسبت به دروازه انگلستان صاحب ضربه آزاد شده بود، گرت بیل تصمیم گرفت تا به طور مستقیم ضربه را بزند. ستاره رئال مادرید از فاصله ای تقریباً 30 یاردی اقدام به شوتزنی کرد و در کمال ناباوری، ضربه سرکش او با برخورد با دست های جو هارت در گوشه دروازه انگلستان جای گرفت تا ولز بر خلاف جریان بازی، یک بر صفر از انگلستان پیش بیفتد و کار را برای انگلستان سخت از همیشه کند.

در آغاز نیمه دوم، روی هاجسون اقدام به انجام دو تعویض کرد. او هری کین را از زمین خارج و به جای او جیمی واردی را وارد  زمین کرد. همچنین رحیم استرلینگ نیز جای خود را به دنیل استوریج داد. این تغییرات موجب شد تا انگلستان با 4 مهاجم در زمین حضور پیدا کند، با این توضیح که وین رونی بسیار عقب تر و در میانه های زمین مشغول به بازی بود.

با تهاجمی تر شدن ترکیب انگلستان، فشار این تیم بر روی دروازه ولز نیز بیش از پیش شد. سه شیرها از همان ابتدای نیمه دوم برای جبران گل خورده تلاش کردند و تنها 10 دقیقه بعد، موفق به زدن گل مساوی شدند.در دقیقه 55،  روی سانتر دنیل استوریج از سمت چپ زمین و اشتباه مدافعین ولز، توپ طی فعل و انفعالاتی زیر پای جیمی واردی افتاد و این بازیکن فرصت طلب 29 ساله نیز موفق به گلزنی شد. هر دو تعویض هاجسون در به ثمر رسیدن این گل نقش داشتند.

پس از این گل، انگلستان همچنان به حمله کردن و رسیدن به گل برتری در این بازیاهتمام ورزید. در دقیقه 70، روی هاجسون در تعویضی بسیار جسورانه، پنجمیت مهاجمش را نیز وارد بازی کرد تا قصد راسخش برای کسب پیروزی در این بازی را نشان دهد.


در دقیقه 92 و در حالی که امیدها برای گلزنی انگلستان در حال رنگ باختن بود، همکاری دنیل استوریج، جیمی واردی و دله الی موجب شد تا مهاجم لیورپول در موقعیت تک به تک با دروازه بان ولز قرار گیرد و شاید حساس ترین گل دوران حرفه ای فوتبالش را به ثمر برساند. انگلستان در دقیقه 92 با حضور هر 5 مهاجمش در زمین موفق به گلزنی شد و پاداش شجاعتش را گرفت. 


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد