کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

بررسی تفصیلی برنامه رقابت های فصل جدید لیگ برتر انگلستان؛ کدام تیم ها کار سخت تری دارند؟

با اعلام شدن برنامه رقابت های لیگ برتر انگلستان برای فصل آینده، مهم ترین وقایع و سناریوهای فصل پیش رو را مورد بررسی قرار داده ایم؛ از تقابل سرمربیان جدید تا تاریخ دقیق دربی ها و تا وضعیت شروع و پایان فصل برای هر کدام از مدعیان قهرمانی انگلستان در فصل آینده. 

برنامه رقابت های فصل 2017-2016 لیگ برتر انگلستان در روز چهارشنبه اعلام شد و باشگاه های لیگ برتری از تاریخ بازی هایشان اطلاع یافتند. در این مطلب، به بررسی دقیق تاریخ های مهم، بازی های سرنوشت ساز و رویارویی های جذاب فصل پیش رو پرداخته ایم. در ابتدا،دیدارهای هفته اول لیگ برتر را مرور می کنیم:

آرسنال - لیورپول
بورنموث - منچستریونایتد
برنلی - سوانزی سیتی
چلسی - وستهم
کریستال پالاس - وست برومویچ
اورتون - تاتنهام
هال سیتی - لستر سیتی
منچسترسیتی - ساندرلند
میدلزبرو - استوک سیتی
ساوتهمپتون - واتفورد
هفته نخست لیگ برتر و نکات چشم گیر آن

ژوزه مورینیو پس از پشت سر گذاشتن بدترین فصل دوران مربیگری اش و دوری چند ماهه از لیگ برتر، کارش در منچستریونایتد را به طور رسمی با رویارویی مقابل بورنموثِ ادی هاو در استادیوم  "دین کورت" آغاز خواهد کرد.

اولین تجربه سرمربیگری پپ گواردیولا در لیگ برتر چندان سخت نخواهد بود. او در استادیوم خانگی تیمش – اتحاد – پذیرای ساندرلندِ "بیگ سم" (سم الردایس) خواهد بود.

اما چیزی که حتی مهم تر از دانستن چگونگی شروع به کار "پپ" و "مو" در تیم های شهر منچستر است، دیداری است که در استادیوم امارات برگزار خواهد شد. در یکی از جذاب ترین بازی های فصل، آرسنال و لیورپول در هفته اول به مصاف هم خواهند رفت تا لیگ برتر از همان هفته اول در اوج شروع شود.


در دیگر دیدار حساس هفته اول، اورتون با کادر مدیریتی و فنی جدیدش (فرهاد مشیری در راس امور مدیریتی و رونالد کومان در راس امور فنی)، با تاتنهامِ جذاب مائوریسیو پوچتینو روبرو خواهد شد.

اگر فکر می کنید وجود 2 بازی حساس در هفته نخست لیگ برتر بیش از اندازه بوده است، باید بدانید که این داستان حتی به همین 2 بازی ختم می شود. چلسی با آنتونیو کونته – سرمربی جدیدش – در مقابل وستهمِ اسلاون بیلیچ قرار خواهد گرفت تا دربی های لندن را از همین هفته اول رقابت ها داشته باشیم. این دیدار در استادیوم استمفورد بریج برگزار خواهد شد و وستهم برای بازی در استادیوم جدیدش - المپیک – باید یک هفته بیشتر صبر کند.

مدافع عنوان قهرمانی – لسترسیتی (لینک) – کارش را با یک بازی خارج از خانه در مقابل هال سیتی تازه صعود کرده شروع خواهد کرد. برنلی در بازگشت به لیگ برتر، مهمان سوانزی سیتی خواهد بود. میدلزبرو – دیگر تیم قدیمی انگلستان که بازگشت به لیگ برتر را جشن گرفته است – در خانه از استوک سیتی پذیرایی خواهد کرد. ساوتهمپتون از واتفورد میزبانی خواهد کرد و در نهایت، کریستال پالاس در سلهرست پارک به مصاف وست برومویچ خواهد رفت.

اولین دیدار فصل از چه اهمیتی برخوردار است؟

آرسنالِ آرسن ونگر در اولین دیدار فصل گذشته در خانه با نتیجه 0-2 از وستهم شکست خورد، اما بیاییم به گذشته رجوع کنیم تا اهمیت بازی اول را در سرنوشت تیم ها در یابیم.

در تاریخ لیگ برتر، تنها یک باشگاه وجود دارد که نخستین بازی فصل را با شکست پشت سر بگذارد و در نهایت فصل را با قهرمانی به پایان برساند؛ منچستریونایتد. شیاطین سرخ در فصل های 1993-1992، 1996-1995 و 2013-2012 موفق به قهرمانی در فصلی شدند که ان را با شکست شروع کرده بودند.

با این وجود، به نظر می رسد که نخستین دیدار فصل بیش از اینکه تضمینی برای موفقیت های آینده باشد، آینه ای از موفقیت های گذشته است. در تاریخ لیگ برتر، هرگز تیم مدافع عنوان قهرمانی در اولین بازی فصل متحمل شکست نشده است. آیا لسترِ تاریخ سازِ رانیری در این زمینه هم تاریخ سازی خواهد کرد؟!

نکاتی درباره اولین بازی این فصل لیگ برتر

- فصل برای منچستریونایتد در دین کورت و در مقابل بورنموث شروع خواهد شد. ژوزه مورینیو آمار بسیار خوبی را در اولین بازی های فصل لیگ برتر دارد. او در لیگ برتر، تجربه 6 پیروزی و یک تساوی را در اولین بازی فصل دارد و تاکنون بازی اول فصل را با شکست شروع نکرده است.

- چلسی بیشترین امتیاز را از اولین هفته لیگ برتر به دست آورده است. آن ها تاکنون 13 بار در اولین هفته لیگ برتر در استمفورد بریج به میدان رفته است و هرگز شکست نخورده اند. 10 پیروزی و 3 تساوی، حاصل کار آبی های لندن در شروع های خانگیشان در لیگ برتر بوده است.

- از بین تیم های کنونی لیگ برتر، کریستال پالاس کمترین امتیاز را در سال 2016 کسب کرده است. (11 امتیاز)

- منچسترسیتی تا کنون هرگز در اولین بازی فصلش که در استادیوم خانگی این تیم برگزار شده، متحمل شکست نشده است.

- تروی دینی در 3 فصل اخیر، 2 بار در دیدار آغازین فصل برای واتفورد موفق به گلزنی شده است.

- چلسی در 5 فصل از 11 فصل اخیر، دیدار آغازین خود در لیگ برتر را با رویارویی مقابل یک تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر آغاز کرده است و در هر 5 بازی به پیروزی رسیده است.

- نتیجه نخستین بازی های فصل تاتنهام در در 3 سال خیر، 0-1 بوده است. در فصل گذشته، تاتنهامی ها در اولین دیدار فصل با گل به خودی کایل واکر، پیروزی را به منچستریونایتد واگذار کردند.

- از بین تیم های حاضر در لیگ برتر، وست برومویچ پایین ترین درصد پیروزی در روز نخست رقابت ها را دارد. وست بروم در 10 فصل اخیر تنها یک بار موفق شده است که کارش در لیگ برتر را با پیروزی آغاز کند و آن یک پیروزی هم در مقابل لیورپول (در سال 2012) به دست آمده است.

- در 3 فصل اخیر، اورتون اولین دیدار فصلش را با تساوی 2-2 پشت سر گذاشته است که 2 گل از این 6 گل را رس بارکلی به ثمر رسانده است.

- از سال 2012 که وستهم موفق شد به عنوان تیمی تازه صعود کرده به لیگ برتر با یک گل از سد استون ویلا بگذرد، هنوز هم هیچ یک از تیم های جدید لیگ برتر موفق به کسب پیروزی در هفته اول نشده اند.

- منچستریونایتد تاکنون 5 بار در اولین بازی لیگ برتری اش که در روزهای آخر هفته بوده، شکست خورده است. تنها شکست خانگی شیاطین سرخ در اولین دیدار آخر هفته فصل، سال 2014 با سرمربیگری لوئیس فن خال و در مقابل سوانزی سیتی رقم خورد. 4 شکست دیگر این تیم در بازی های خارج از خانه بوده است.

- در بین بازیکنان کنونی حاضر در لیگ برتر، وین رونی در اولین دیدار فصل که در روزهای آخر هفته برگزار شده، بیشترین گل را به ثمر رسانده است. (6 گل)

نگاهی به نتایج اولین هفته لیگ برتر در فصل قبل

آرسنال 0 – 2 وستهم (اشتباهات تاثیرگذار پتر چک)

بورنموث 0-1 استون ویلا (پیروزی بدترین تیم تاریخ لیگ برتر در هفته نخست)

چلسی 2–2 سوانزی (شروع ماجرای اوا کارنیرو و ژوزه مورینیو)


اورتون 2-2 سوانزی سیتی

لسترسیتی 4-2 ساندرلند (پیروزی پر گل کاندیدای سقوط فصل قبل در اولین قدم و شروع یک ماجراجویی تاریخی که با قهرمانی روباه ها در لیگ برتر به پایان رسید)

منچستریونایتد 1-0 تاتنهام (گل به خودی کایل واکر در اولین دیدار فصل)

نیوکاسل 2-2 ساوتهمپتون

نوریچ سیتی 1-3 کریستال پالاس

استوک سیتی 0-1 لیورپول (پیروزی لیورپول با سوپر گل فیلیپه کوتینیو و نتیجه خوب برندان راجرز در استادیوم بریتانیا. دو ماه پس از این پیروزی، راجرز دیگر سرمربی لیورپول نبود)

6 بازی نخست "تاپ فور"


لسترسیتی
: هال سیتی (خارج از خانه)، آرسنال (خانگی)، سوانزی (خانگی)، لیورپول (خارج از خانه)، برنلی (خانگی)، منچستریونایتد (خارج از خانه)
آرسنال: لیورپول (خانگی)، لسترسیتی (خارج از خانه)، واتفورد (خارج از خانه)، ساوتهمپتون (خانگی)، هال سیتی (خارج از خانه)، چلسی (خانگی)
تاتنهام: اورتون (خارج از خانه)، کریستال پالاس (خانگی)، لیورپول (خانگی)، استوک سیتی (خارج از خانه)، ساندرلند (خانگی)، میدلزبرو (خارج از خانه)
منچستر سیتی: ساندرلند (خانگی)، استوک سیتی (خارج از خانه)، وستهم (خانگی)، منچستریونایتد (خارج از خانه)، بورنموث (خانگی)، سوانزی سیتی (خارج از خانه)

6 بازی نخست منچستریونایتد، چلسی و لیورپول

منچستریونایتد
بورنموث (خارج از خانه)، ساوتهمپتون (خانگی)، هال سیتی (خارج از خانه)، منچسترسیتی (خانگی)، واتفورد (خارج از خانه)، لسترسیتی (خانگی)
چلسی
وستهم (خانگی)، واتفورد (خارج از خانه)، برنلی (خانگی)، سوانزی سیتی (خارج از خانه)، لیورپول (خانگی)، آرسنال (خارج از خانه)
لیورپول
آرسنال (خارج از خانه) ،برنلی (خانگی) ،تاتنهام (خارج از خانه) ،لستر سیتی (خانگی)،چلسی (خارج از خانه) ،هال سیتی (خانگی)

3 بازی نخست تیم های تازه صعود کرده به لیگ برتر


برنلی
: سوانزی (خانگی)، لیورپول (خارج از خانه)، چلسی (خارج از خانه)
میدلزبرو: استوک سیتی (خانگی)، ساندرلند (خارج از خانه)، وست بروم (خارج از خانه)
هال سیتی: لسترسیتی (خانگی)، سوانزی سیتی (خارج از خانه)، منچستریونایتد (خانگی)

تاریخ برگزاری دربی های مهم

10 سپتامبر: دربی منچستر؛ منچستریونایتد – منچسترسیتی

5 نوامبر: دربی لندن؛ آرسنال – تاتنهام

17 دسامبر: دربی مرسی ساید؛ اورتون – لیورپول

25 فوریه: دربی منچستر؛ منچسترسیتی – منچستریونایتد

1 آوریل: دربی مرسی ساید؛ لیورپول - اورتون

29 آوریل: دربی لندن؛ تاتنهام – چلسی

تعطیلی های لیگ به منظور برگزاری بازی های ملی

تیم ملی انگلستان در حال حاضر در رقابت های یورو 2016 حضور دارد، اما با شروع فصل جدید، "سه شیرها" باید تمرکز خود را بر روی رقابت های انتخابی جام جهانی بگذارند. تعطیلی های ملی فصل آینده لیگ برتر بدین شرح خواهد بود:

29 آگوست تا 4 سپتامبر (8 تا 13 شهریور)

3 تا 15 اکتبر (12 تا 24 مهر)

7 تا 13 نوامبر (17 تا 23 آبان)

20 تا 26 مارس (1 تا 7 اردیبهشت)

تاریخ بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا


لسترسیتی، آرسنال، تاتنهام و احتمالاً منچسترسیتی در فصل آینده به نمایندگی از انگلستان در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا حضور خواهند داشت. تاریخ 6 بازی مرحله گروهی بدین شرح خواهد بود:
13/14 سپتامبر (23/24 شهریور): مرحله گروهی، اولین بازی
27/28 سپتامبر (6/7 مهر): مرحله گروهی، دومین بازی
18/19 اکتبر (27/28 مهر): مرحله گروهی، سومین بازی
1/2 نوامبر (11/12 آبان) : مرحله گروهی، چهارمین بازی
22/23 نوامبر (2/3 آذر): مرحله گروهی، پنجمین بازی
6/7 دسامبر (16/17 آذر): مرحله گروهی، ششمین بازی
* منچسترسیتی به دلیل صعود غیر مستقیم به لیگ قهرمانان، ابتدا باید در دور پلی آف این رقابت ها به میدان برود. 2 دیدار رفت و برگشت این تیم در روزهای 16/17 و 23/24 آگوست برگزار خواهد شد. 

تاریخ بازی های مرحله گروهی لیگ اروپا

منچستریونایتد، ساوتهمپتون و وستهم یونایتد در فصل آینده به نمایندگی از انگلستان در رقابت های لیگ اروپا حضور خواهند داشت. تاریخ بازی های مرحله گروهی بدین شرح خواهد بود:
15 سپتامبر (25 شهریور): مرحله گروهی، اولین بازی
29 سپتامبر (8 مهر): مرحله گروهی، دومین بازی
20 اکتبر (29 مهر): مرحله گروهی، سومین بازی
3 نوامبر (13 آبان): مرحله گروهی، چهارمین بازی
24 نوامبر (4 آذر): مرحله گروهی، پنجمین بازی
8 دسامبر (18 آذر): مرحله گروهی، ششمین بازی

* وستهم در ابتدا باید در دور انتخابی رقابت های لیگ اروپا حاضر پیدا کند تا در صورت صعود، به مرحله گروهی این رقابت ها راه یابد. بازی رفت دور انتخابی در روز 15 جولای برگزار خواهد شد.

نگاهی اجمالی به برنامه بازی های فصل چلسی

چلسی فصل را به همراه سرمربی جدیدش – آنتونیو کونته – با یک دیدار خانگی که از قضا یکی از دربی های لندن هم هست، شروع خواهد کرد. چلسی در این دیدار میزبان وستهم در استمفورد بریج خواهد بود.


ژوزه مورینیو در 22 اکتبر به همراه منچستریونایتد به خانه سابق خود باز خواهد گشت و باید ببینیم که هواداران چلسی چگونه از سرمربی اسطوره ایشان استقبال خواهند کرد. آن ها برای دیدار برگشت مقابل منچستریونایتد باید تا 15 آوریل صبر کنند.

تنها بازی خانگی وسط هفته چلسی در روز 5 آوریل و در مقابل ساندرلند برگزار خواهد شد.

نگاهی اجمالی به برنامه بازی های فصل لیورپول

لیورپول فصل جدید را با سفر به لندن و رویارویی با آرسنال شروع خواهد کرد تا در اولین قدم، یکی از بازی های سخت فصلش را تجربه کند. "قرمزها" در حال افزایش دادن گنجایش آنفیلد هستند و پیش از اعلام برنامه بازی های لیگ از فدراسیون فوتبال انگلستان خواستند تا اولین دیدار فصلشان را در خارج از خانه برنامه ریزی کند تا زمان بیشتری برای کامل کردن کار جایگاه جدیدشان داشته باشد. با این حال، شاید لیورپولی ها هرگز فکر نمی کردند که قرعه این دیدار مقابل آرسنال از آب در آید.


در روز 15 اکتبر، KOP میزبان ژوزه مورینیو و منچستریونایتد خواهد بود تا لیورپول اولین میزبان دربی شمال غرب انگلستان در فصل آینده باشد. دیدار برگشت، 14 ژانویه (25 دی) در اولدترافورد برگزار خواهد شد. تقابل یورگن کلوپو ژوزه مورینیو به عنوان سرمربیان لیورپول و منچستریونایتد، بسیار جالب توجه خواهد بود.

لیورپول در 18 مارس به اتحاد سفر خواهد کرد تا با سیتیِ گواردویلا بازی کند. پس از آن دیدار، رونالد کومان در روز اول آوریل با اورتون به آنفیلد خواهد آمد تا دربی مرسی ساید را شاهد باشیم. "قرمزها" در آخرین دیدار فصل نیز مقابل میدلزبرو قرار خواهند گرفت.

نگاهی اجمالی به برنامه بازی های فصل منچستریونایتد

ژوزه مورینیو در اولین تجربه هدایت منچستریونایتد در لیگ برتر، به دین کورت سفر خواهد کرد تا با بورنموث روبرو شود. چهارمین دیدار فصل شیاطین سرخ، دربی منچستر خواهد بود و در اولدترافورد برگزار خواهد شد، جایی که ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا تقابلی فوق العاده هیجان انگیز را خواهند داشت. دیدار برگشت، روز 25 فوریه(7 اسفند) در استادیوم اتحاد برگزار خواهد شد.


در ماه می، منچستریونایتد 2 بازی خارج از خانه حساس را در مقابل آرسنال و تاتنهام خواهد داشت. پس از این 2 بازی، آن ها فصل را در اولدترافورد و در مقابل کریستال پالاس به پایان خواهند رساند.

نگاهی اجمالی به برنامه بازی های فصل منچسترسیتی

پپ گواردیولا، فاز جدید دوران سرمربیگری خود را با بازی خانگی در مقابل ساندرلند شروع خواهد کرد. او برای رویارویی با دشمن دیرینه خود لازم نیست زمان زیادی انتظار بکشد. اگر چه پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو برای اولین بار در تور پیش فصل چین به مصاف همدیگر خواهند رفت تا اولین دربی شهر منچستر با سرمربیان جدید، هزاران مایل دور از منچستر برگزار شود، اما رویارویی این دو در لیگ برتر نیز خیلی زود و در هفته چهارم (20 شهریور) خواهد بود. سیتیزن ها در آن دیدار مهمان خواهند بود و باید به اولدترافورد سفر کنند.

دومین دربی منچستر در این فصل، اواخر فوریه (اسفند ماه) برگزار خواهد شد. سیتی در این مقطع بازی های بسیار حساسی را پشت سر خواهد گذاشت. حدوداً یک ماه پس از دیدار با منچستریونایتد، آن ها باید در 3 دیدار متوالی با لیورپول، آرسنال و چلسی بازی کنند.

منچسترسیتی در دیدار ما قبل پایانی فصل باید به شهر لستر سفر کند تا با مدافع عنوان قهرمانی روبرو شود. آخرین بازی فصل سیتی نیز در خانه و مقابل واتفورد خواهد بود.

نگاهی اجمالی به برنامه بازی های فصل آرسنال

آرسنال فصل آینده را با دیدار خانگی و حساس مقابل لیورپول شروع خواهد کرد. اولین دربی لندن برای توپچی ها، 24 سپتامبر (3 مهر) و مقابل چلسی خواهد بود. اولین دربی اصلی لندن – بین آرسنال و تاتنهام – نیز در روز 5 نوامبر (15 آذر) خواهد بود. آرسنالی ها در هر 3 بازی مذکور، میزبان تیم های حریف خواهند بود.

اولین دیدار آرسنال و منچستریونایتد – و نتیجتاً اولین تقابل آرسن ونگر و ژوزه مورینیو – در اولدترافورد خواهد بود. توپچی ها در روز 19 نوامبر (29 آذر) مهمان شیاطین سرخ خواهند بود.

آرسنال در روز 29 آوریل (10اردیبهشت) به وایت هارت لین سفر خواهد کرد تا بار دیگر با رقیب دیرینه لندنی خود بازی کند. پس از این بازی، آن ها در روز 6 می (17 اردیبهشت) میزبان منچستریونایتد خواهند بود و در 2 بازی واپسین فصل، مقابل استوک (خارج از خانه) و اورتون (خانگی) قرار خواهند گرفت.

دیدارهای باکسینگ دی

آرسنال – وست برومویچ
برنلی – میدلزبرو
چلسی – بورنموث
هال سیتی – منچستر سیتی
لسترسیتی – اورتون
لیورپول – استوک سیتی
منچستریونایتد – ساندرلند
ساوتهمپتون – تاتنهام
سوانزی سیتی – وستهم
واتفورد – کریستال پالاس

دیدارهای هفته آخر لیگ برتر

آرسنال – اورتون
برنلی – وستهم
چلسی – ساندرلند
هال سیتی – تاتنهام
لسترسیتی – بورنموث
لیورپول – میدلزبرو
منچستریونایتد – کریستال پالاس
ساوتهمپتون – استوک سیتی
سوانزی سیتی – استوک سیتی
واتفورد - منچسترسیتی

6 دیدار نهایی تیم ها؛ کدام تیم سخت ترین پایان فصل را خواهد داشت؟

لیورپول
وست برومویچ (خارج از خانه)، کریستال پالاس (خانگی)، واتفورد (خارج از خانه)، ساوتهمپتون (خانگی)، وستهم (خارج از خانه)، میدلزبرو (خانگی)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 12/3

چلسی
منچستریونایتد (خارج از خانه)، ساوتهمپتون (خانگی)، اورتون (خارج از خانه)، میدلزبرو (خانگی)، وست برومویچ (خارج از خانه)، ساندرلند (خانگی)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 12

منچسترسیتی
ساوتهمپتون (خارج از خانه)، وست برومویچ (خانگی)، میدلزبرو (خارج از خانه)، کریستال پالاس (خانگی)، لسترسیتی (خانگی)، واتفورد (خارج از خانه)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 11/3

لسترسیتی
کریستال پالاس (خارج از خانه)، تاتنهام (خانگی)، وست برومویچ (خارج از خانه)، واتفورد (خانگی)، منچسترسیتی (خارج از خانه)، بورنموث (خانگی)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 10/8

آرسنال
میدلزبرو (خارج از خانه)، ساندرلند (خانگی)، تاتنهام (خارج از خانه)، منچستریونایتد (خانگی)، استوک سیتی (خارج از خانه)، اورتون (خانگی)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 10/7

منچستریونایتد
چلسی (خانگی)، برنلی (خارج از خانه)، سوانزی سیتی (خانگی)، آرسنال (خارج از خانه)، تاتنهام (خارج از خانه)، کریستال پالاس (خانگی)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 10

تاتنهام
بورنموث (خانگی)، لسترسیتی (خارج از خانه)، آرسنال (خانگی)، وستهم (خارج از خانه)، منچستریونایتد (خانگی)، هال سیتی (خارج از خانه)
میانگین رتبه شش حریف پایانی: 8/5

پرسش های جذاب فصل

فصل جدید لیگ برتر، سناریوهایی دراماتیک و پرهیجان را با خود به ارمغان خواهد آورد.

اولین نبرد رسمی ژوزه مورینیو و پپ گواردیولا در لیگ برتر و در دربی منچستر، چه سرنوشتی را به خود خواهد دید؟

در استمفوردبریج، هواداران چلسی چه رفتاری را در قبال ژوزه مورینیو از خود نشان خواهند داد؟

با حضور ژوزه مورینیو در منچستریونایتد که باشگاهی سخت گیر در زمینه رفتار کارکنانش محسوب می شود، آیا رویکرد خصمانه این سرمربی پرتغالی در مقابل آرسن ونگر تغییر خواهد کرد یا او همچنان به درگیری های لفظی با سرمربی فرانسوی آرسنال ادامه خواهد داد؟

رونالد کومان در تقابل با باشگاه و بازیکنان سابقش در ساوتهمپتون چه نتیجه ای را خواهد گرفت؟

اولین دیدار وستهم در استادیوم جدید خود – المپیک – چگونه پیش خواهد رفت و چه فضایی بر آن حاکم خواهد بود؟

در حساس ترین هفته نخست، کدام تیم با خوشحالی از استادیوم امارات خارج خواهد شد؟ آرسنال میزبان یا لیورپول میهمان؟

آیا لسترسیتی قادر خواهد بود که همچون فصل گذشته در لیگ برتر قدرت نمایی کند یا قهرمانی لستر، افسانه ای بود که تنها یک بار باید رخ دهد؟

چلسی همواره مقصد شماره یک ایتالیایی ها در انگلستان بوده است. آیا آبی های لندن با سرمربی ایتالیایی جدیدشان – آنتونیو کونته – به موفقیتی آنی خواهند رسید یا همچون فصل قبل، سالی پر فراز و نشیب را سپری خواهند کرد؟

آیا جوانان تاتنهامِ پوچتینو که حالا یک فصل با تجربه تر شده اند و تجربه جنگیدن برای قهرمانی را نیز در چنته دارند، همچنان در کورس قهرمانی خواهند بود یا اسیر عطش بزرگانی خواهند شد که می خواهند جایگاهشان را در بالای جدول پس بگیرند؟

آیا ساوتهمپتون می تواند بار دیگر از تعویض سرمربی جان سالم به در ببرد و در فصل بعد هم عملکردهای با کیفیتی را ارائه دهد؟

منبع:طرفداری 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد