کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آرژانتین 0(2 ) - (4)0 شیلی

بازی دو تیم شیلی و آرژانتین در فینال کوپا آمریکای 2016 برگزار شد.
  
 دو تیم شیلی و آرژاتین و شیلی در نیوجرسی و در ورزشگاه مت لایف به مصاف هم رفتند. این بازی تکرار فینال سال قبل بود. نکته قبل توجه دیگر این بود که آرژانتین در ظرف 3 سال به فینال سه تورنمنت معتبر رسیده است در 2 تای آن ها شکست خورده است و این بازی سومین آن ها بود. داور برزیل نیز هبر لوپز از برزیل بود تا این کشور نیز در فینال نماینده داشته باشد.

گزارش بازی

اولین موقیت در ثانیه 15 بود. شوت بانگا از حدود 22 متری با فاصله کمی از کنار دورازه براوو به بیرون رفت. در ادامه بازی درگیرانه دنبال شد و موقعیت جدی ایجاد نشد. بازی به شدت فیزیکی شده بود در نهایت در دقیقه 16 اولین کارت به دیاز داده شد. آرژانتین در ادامه بازی را در دست گرفت. دقیقه 20 یک اشتباه مهلک از مدل داشت کار دست شیلی می داد.

مدل که آخرین دفاع بود توپ را کنترل نکرد و از زیر پایش رد شد و به هیگواین رسید و او در حالت تک به تک قرار گرفت و موقعیت را از دست داد. دقیقا صحنه ای شبیه این برای هیگواین در فینال جام جهانی 2014 مقابل آلمان پیش آمد و او یک فرصت عالی را از دست داد و آرژانتین در نهایت آن بازی را باخت.

دقیقا 28 مسی یک فرار انجام داد و دیاز او را نقش بر زمین کرد و این کارت زرد دوم او بود و دیاز از زمین اخراج شد و شیلی در 62 دقیقه مانده به پایان بازی 10 نفره شد. بازی بعد از آن نیز با خشونت ادامه پیدا کرد. در صحنه دیگری ماسکرانو و ویدال به خاطر درگیری با هم کارت رزد گرفتند. در دقیقه 40 نیز داور به خاطر شبیه سازی به مسی که درون محوطه به زمین خورد، کارت زرد نشان داد. اما این بازی عجیب سر پایان نداشت. دقیقه 42 روی صحنه ای مشکوک داور کارت قرمز مستقیم را به مارکوس روخو نشان داد. آرژانتینی ها اعتقاد داشتند خطایی نبوده است.

بازی همچنان درگیرانه تا پایان نیمه اول ادامه داشت و حتی دو مربی نیز با هم صحبت می کردند و به نظر به هم اعتراض می کردند. تعداد خطا ها در نیمه اول 10 به 7 بود.  شیلی 10 خطا انجام داد.  شیلی 3 کارت زرد گرفت و آرژانیتن 2 تا.

بازی در نیمه دوم نیز فیزیکی بود. تا دقیه 65 موقعیت خاصی برای دروازه ها ایجاد نشد. شاید مهمترین اتفاق تا آن لحظه تعویض شدن دی ماریا بود. بازی تا دقیقه 79 شاهد هیچ صحنه خطرناکی نبود. دقیقه 79 سانچز از میانه زمین پاس بلندی را به سمت راست می اندازد و وارگاس از سمت راست محوطه شوت می زند و رومرو توپ را دفع  می کند.

دقیقه 83 روی حرکت مسی و آگوئرو، او با دروازه بان تقریبا تک به تک شد و توپ را بسیار بد زد. دقایق آخر هر کدام از تیم ها دو موقعیت داشتند. روی حرکت از سمت چپ زمین یک پاس کات بک، سانچز ضربه اش را می زند که توپ را اوتامندی دفع می کند و گل را می خرد. درست روی همان ضد حمله مسی شوتی می زند که ره به جایی نمی برد. دسته آخر کار به وقت های اضافی کشیده می شود.

دقیقه 99 وارگاس یک ضربه عالی را می زند که رومرو توپ را می گیرد. درست آن طرف مسی یک سانتر از روی ضربه ایستگاهی می کشد و ضربه سر آگوئرو را براوو به شکلی باور نکردنی بیرون کشید. در ادامه الکسیس سانچز از زمین بیرون آمد و بازی در وقت اضافی اول با همان نتیجه به پایان رسید. در وقت اضافی دوم هم موقعیت خاصی ایجاد نشد و کار به ضربات پنالتی کشده شد.

ضربات پنالتی

ضربات پنالتی را شیلی آغاز کرد. آرتورو ویدال پشت توپ ایستاد و ضربه اش را رومرو گرفت. پنالتی اول آلبی سالسته را مسی باید می زد.

مسی پشت توپ ایستاد و بدترین زمان برای مسی نبودن را انتخاب کرد و پنالتی را به آسمان کوبید. 

ضربه بعدی را نیکولاس کاستیلو تبدیل به گل کرد.

خاویر ماسکرانو ضربه دوم آرژانیتن را به زیر طاق دروازه براوو کوبید.

آرانگوئیز پنالتی بعدی شیلی را گل کرد.

سرخیو آگوئرو ضربه ضربه سوم آرژانیتن را به شکل دیدنی وارد دروازه کرد.

بوسیور پنالتی بعدی شیلی را نیز گل کرد.

لوکاس بیگلی اما پنالتی را به سمت چپ زد و براوو توپ را مهار کرد. مسی بعد از این صحنه لباس بر سر کشید و راه رفت.

و فرانسیسکو سیلوا با یک ضربه راحت آرژانتین را غرق در غم کرد و شیلی را قهرمان قاره لاتین.

منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد