کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

فلسفه های کونته در چلسی چه رنگی به خود خواهد گرفت؟

با اضافه شدن انگولو کانته به جمع آبی های لندن، آنتونیو کونته چطور تیم جدید خود را سازمان دهی خواهد کرد؟  

 

به گزارش وب سایت Goal، انگولو کانته هافبک فرانسوی تیم لستر سیتی، پس از شایعاتی مبنی بر انتقال وی به تیم های رئال مادرید و یوونتوس ساعاتی پیش با مبلغ 32 میلیون پوند به جمع آبی های لندن اضافه شد. حال باید دید آنتونیو کونته سرمربی وقت چلسی با داشتن چنین مهره هایی چه برنامه ای برای هدایت چلسی پیش خواهد گرفت. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

یکی از عناصر قهرمانی تیم لستر سیتی در فصل گذشته لیگ جزیره، حالا در جمع آبی های لندنی قرار دارد. او یک بازیکن خستگی ناپذیر، جنگنده و یک سد محکم در میانه زمین و دومین خرید تابستانه و موفق آنتونیو کونته در چلسی به شمار می رود. وقتی از هواداران چلسی سوال شود که آیا کلود ماکه له له ای جدید به تیم اضافه شده است؟ آنها بدون فوت وقت جواب مثبت به این سوال خواهند داد.

این انتقال، آزادی عمل بیشتری به سسک فابرگاس، عنصر خلاق میانه زمین چلسی خواهد داد. فصل گذشته به دلیل عدم وجود خط میانی مستحکم، فابرگاس ناچارا محکوم به بازگشت و همکاری در فاز دفاعی بوده است و همین موضوع، خلاقیت را در ضد حملات چلسی کم رنگ می کرد. فصل 2014-2015،  ژوزه مورینیو خط میانی ویرانگری را با اضافه کردن ماتیچ در کنار فابرگاس برای چلسی سازمان دهی کرده بود، اما با شروع فصل2015-2016، ضعف در وضعیت روانی و جسمانی هر دو بازیکن، به خصوص نمانیا ماتیچ زنگ خطری برای چلسی از عرش به فرش آمده بود. پس از خروج مورینیو و روی کار آمدن گاس هیدینک خط میانی چلسی با ثابت شدن جان اوبی میکل در ترکیب اصلی بهبود نسبی پیدا کرد ولی باز هم این پست آسیب پذیر بود.

پس از نیمکت نشینی ماتیچ در چلسی و انتخاب مورینیو به عنوان سرمربی منچستر یونایتد، شایعات برای پیوستن این بازیکن صرب به جمع شیاطین قوت گرفت. بسیاری از کارشناسان درب های استمفوربریج را برای خروج نمانیا ماتیچ باز می بینند اما علاقه آنتونیو کونته به سیستم 2-5-3 تقریبا این شایعات را بی اساس می کند.

 

آنتونیو کونته در استفاده از ترکیب 2-5-3، تبحر خاصی دارد، ولی با ترکیب 4-2-4 هم چندان بیگانه نیست. همچنین ممکن است سرمربی آبی ها، با استفاده از 5 بازیکن در میانه زمین و خط حمله یک نفره به مصاف حریفان خود برود و فرصت انطباق بیشتری برای خرید جدید خود یعنی میچی باتشوایی قائل شود.

 

اولین کنفرانس مطبوعاتی آنتونیه کونته در چلسی، از ایده های تاکتیکی و فیزیکی او خبر داد. وی از بازیکنان خود تقاضا داشت تا برای تمرینات سخت و پرفشار آماده شوند. کونته در صحبت های خود اظهار کرد:

در ایتالیا دوست داشتم بگویم که مربیگری به مانند خیاطی است و هر خیاط باید بهترین لباسش را برای تیمش بدوزد. باید به استعدادهای تیمتان احترام بگذارید. باید آن ها را کشف کنید و تغییر به وجود بیاورید. سه نفر یا چهار نفر در دفاع مهم نیست. در حال حاضر مهم ترین چیز روحیه ماست و این که منظم باشیم و درست تمرین کنیم. 

می دانیم که در دشوار ترین لیگ جهان هستیم. در سایر لیگ ها شاید سه یا چهار تیم برای قهرمانی رقابت کنند اما این جا شش یا هفت باشگاه هستند. لستر سیتی همینطور مثالی از این موضوع است که لیگ برتر تا چه اندازه می تواند رقابتی باشد. 

منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد