کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

آبی پوشان چگونه مدعی قهرمانی در لیگ برتر خواهند شد؟

آنتونیو کونته که نخستین فصل حضور در لیگ برتر انگلیس را تجربه می کند، چلسی را در شرایطی تحویل گرفت که این تیم فصل گذشته بدترین نتایج خود در دوران مالکیت آبراموویچ را رقم زد.  پس سرمربی ایتالیایی اگر می خواهد بار دیگر چلسی را به عنوان یک مدعی جدی قهرمانی در انگلیس مطرح کند، کار بسیار دشواری داشته و نباید هیچ فرصتی را از دست بدهد. چلسی در اولین هفته از فصل جدید، روز ۲۴ مرداد در خانه از وستهام پذیرایی خواهد کرد.
مشکلات فصل قبل چلسی و همچنین بازی های تدارکاتی پیش فصل بیانگر آنست که کونته برای کسب موفقیت در تیم جدیدش باید چند مسئله مهم را مدنظر داشته و آنها را از مهمترین اولویت های خود در تیم لندنی قرار دهد.

جذب یک مدافع میانی طراز اول

کونته نمی تواند روی هیچ یک از مدافعان میانی تیمش حساب کند؛ جان تری پا به سن گذاشته، کورت زومای مصدوم، گری کیهیل ناآماده سبب شده تا تیم با بحران جدی در خط دفاعی مواجه باشد. پس از شکست دو بر صفر چلسی برابر راپید وین، کونته بیش از هر زمانی به اهمیت و لزوم جذب یک مدافع وسط بسیار باکیفیت پی برد. حتی خود کونته هم گفت هر روز در مورد این مسئله با باشگاه گفتگو می کنم زیرا به خوبی متوجه نیاز تیم به جذب یک مدافع میانی هستیم. ترجیح می دهیم در این زمین عجله ای نداشته و با بررسی های دقیق بتوانیم بازیکن مناسب و با کیفیتی را جذب کنیم.


رسیدن به شرایط آمادگی مطلوب در اسرع وقت

مهمترین عامل شکست مورینیو در فصل گذشته را می توان عدم آمادگی جسمانی بازیکنان دانست. زمان مفید مربی پرتغالی در فصل گذشته برای آماده سازی تیمش تا شروع بازی های لیگ، فقط ۱۷ روز بود، و همین امر سبب شد تیم ناآماده فصل گذشته چلسی در پنج بازی ابتدایی، تنها چهار امتیاز کسب کند. اما آنچه از کارها و حرفهای کونته بر می آید اینست که او قصد ندارد دوباره گرفتار چنین اشتباهی شود. وی برنامه منظم و مدونی برای تمرینات و اردوهای پیش فصل در نظر گرفته و با حضور در اردوی آمریکا می خواهد آمادگی تیمش برای شروع فصل را به سطح مطلوبی برساند. هر چه تیم کونته به آمادگی بیشتری رسیده باشد، احتمال آنکه بتواند شروع خوبی در رقابت های فصل داشته باشد بیشتر بوده و همین امر اساس حضور در لیگ برتر به عنوان مدعی جدی قهرمانی را فراهم خواهد آورد.


یافتن زوج مناسب برای دیگو کاستا در خط حمله

شرایط تاکتیکی چلسی در بازی دوستانه برابر راپید وین به خوبی مؤید این مسئله است که این تیم باید سخت به دنبال مهاجم دیگری به عنوان زوج دیگو کاستا باشد. در مواقعی که این تیم قصد دارد با سیستم ۴-۴-۲ بازی کند، حضور مهاجم مکمل در کنار دیگو کاستا ضروری خواهد بود. البته کونته در بازی دوستانه چهارشنبه هفته جاری می تواند از سایر گزینه های خط حمله خود استفاده کند، اما به نظر نمی رسد میشی باشتوایی، لوئیک رمی و برتراند ترائوره زوج مناسبی برای کاستا در خط حمله چلسی باشند. گزینه مناسب برای بازی در کنار کاستا، کسی نیست جز آلوارو موراتا که هنوز وضعیت وی در رئال مادرید در هاله ای از ابهام قرار دارد. به جز موراتا، سرمربی چلسی می تواند از ادن آزار هم استفاده کند که در این صورت بازیکن خلاق بلژیکی از شر مسئولیت تدافعی خلاص شده و بار هجومی تیم را افزایش دهد.

آزاد کردن توانایی فوق العاده ادن آزار

در ماه های اخیر، کمتر شاهد عملکردی درخشان از سوی ادن آزار بوده ایم. آستانه تحمل این ملی پوش بلژیکی دیگر به سر آمده و نمی تواند یک فصل دیگر را هم مثل فصل گذشته در پست غیردلخواه و غیرتخصصی اش بازی کند؛ پستی که همه خلاقیت های او را نابود می سازد. بازی هایی که آزار در فصل گذشته انجام داد، برای هواداران بیشتر به یک نمایش مسخره شباهت داشت تا بازی فانتزی و خلاقانه از سوی او. کونته باید توجه ویژه ای به استعداد ناب ادن آزار داشته باشد که با چنین استعدادی یقیناً می تواند بالاخره یک روز جایزه بهترین بازیکن سال فوتبال جهان را از آن خود کند. کونته اگر می خواهد برای چلسی و هوادارانش موفقیت و قهرمانی به ارمغان بیاورد، باید برای استعداد و تکنیک ناب بازیکن بلژیکی خود برنامه درستی طراحی کند.


توجه ویژه به بازیکنان جوان

کونته در سفر به اتریش برای دیدار دوستانه با راپید وین، به بازیکنانی که در یورو بازی کرده بودند استراحت داد و بیشتر از جوانترهای تیم استفاده کرد. حضور لوفتوس چیک، ناتانیل چالوبا و اولا آنیا در ترکیب چلسی نشان دهنده توجه ویژه کونته برای میدان به جوانان تیم است. در صورتی که چلسی طی زمان باقیمانده تا پایان فصل نقل و انتقالات نتواند همه بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند، در اینصورت می تواند روی بازیکنان جوان که برخی از آنها محصول خود آکادمی باشگاه هستند، حساب کند.

منبع:وبسایت نود
نظرات 1 + ارسال نظر
hadi شنبه 2 مرداد 1395 ساعت 17:31

عالی بود خیلی ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد