کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مصاحبه اختصاصی تیری آنری با کونته: از شکست متنفرم؛ باید یک تختخواب در باشگاه داشته باشم

جمعه‌ شب و در آغاز هفته پنجم لیگ جزیره، چلسی میزبان لیورپول خواهد بود. در آستانه این بازی هیجان‌انگیز، تیری آنری، کارشناس اسکای اسپورت، گفتگویی اختصاصی با آنتونیو کونته، مربی پرشور و حرارت چلسی داشته است. 

 

 به نقل از اسکای، تیری آنری در حضور کوتاه‌ مدتش در یوونتوس، به سال 1999 با کونته هم‌بازی بوده است و حالا با این مربی 47 ساله در مورد مسائل متعددی، از جمله حضور دوساله‌اش در نیمکت تیم ملی ایتالیا، سبک کاری وی، شرایط زندگی در لندن و چالش دیدار با تیم یورگن کلوپ صحبت کرده است. صحبت‌های جذاب این دو را در ادامه خواهیم خواند.


مردم مدام در مورد حرکات تو در کنار زمین صحبت می‌کنند و خود من هم از این وجه کارت خوشم می‌آید. چه نظری در این مورد داری؟


وقتی به مربیگری روی آوردم، شور و اشتیاق من بیشتر از قبل شد چرا که در دوران بازی، می‌توانید انرژی خود را در زمین تخلیه کنید، اما وقتی مربی تیم باشید، باید روی نیمکت بنشینید و نمی‌توانید این انرژی را در زمین بازی نشان دهید. برای من، نشان دادن این اشتیاق هنگام پیروزی در بازی‌های بزرگ یا گلزنی در دقایق آخر، کاملا عادی است و صرفا شخصیت درونی‌ام را به نمایش می‌گذارم.

برای من، بازی ایتالیا مقابل اسپانیا بهترین بازی یورو 2016 بود و دلیل آن‌هم استراتژی تو در این بازی است. من هرگز ندیده بودم تیم ملی ایتالیا چنین سبکی به کار ببرد؛ دفاع از جلوی زمین و بازی‌سازی از عقب زمین.


بازی دوستانه مقابل اسپانیا در ماه مارس برای ما خیلی مهم بود. آنجا بود که بازیکنان دریافتند مقابل اسپانیا باید چگونه بازی کنیم. ما در شرایط دفاعی سیستم 2-5-3 داشتیم اما در آن دیدار از سیستم 3-4-3 استفاده کردیم که مخصوص آن بازی بود. فکر می‌کنم مقابل اسپانیا بازی خیلی خوبی با توپ و بدون توپ داشتیم و به بازیکنانم افتخار می‌کنم.

به نظر می‌رسد این‌که در یوونتوس با خیلی از بازیکنان تیم ملی کار کرده بودی، کمک زیادی برایت بوده است


بله، به‌خصوص در خط دفاعی، بازیکنان اصلی همان ترکیب یوونتوس بوده‌اند و البته مارکیزیو را به علت مصدومیت در یورو نداشتیم. این مسئله کمک زیادی برای من بود چراکه مشخص بود که ما تیمی بسیار هماهنگ ساخته بودیم.

تمرینات پیش فصل تو خیلی سنگین است؟ تمرین سنگین در پیش فصل باعث تأثیر منفی در بازی‌های اول لیگ نخواهد بود؟


بله ما در طول پیش فصل تمرینات زیادی داشتیم چرا که معتقدم باید از جنبه‌های مختلف با بازیکنان تیم کار کنیم که شامل بحث تاکتیکی، فیزیکی و ذهنی است. نمی‌توان فقط تیم را برای دفاع کردن به زمین فرستاد. هرچند دفاع خوب خیلی مهم است اما به نظر من باید از جهات مختلف بازیکنان را آماده کرد. به خاطر دارم که در یوونتوس به دنبال پیدا کردن تعادلی بین جنبه‌های مختلف تمرینی تیم بودیم و 2 ماه اول فصل، شرایط سختی داشتیم. من به دنبال این تعادل هستم و از تجربیاتم به‌عنوان یک فوتبالیست برای شناخت بهتر آن استفاده می‌کنم.

اگر یکی از بازی‌های شما شب برگزار شود، آیا روز قبل و بعد بازی، جلسه‌های تمرینی را افزایش می‌دهی؟


بله، هر فصل چنین وضعیتی وجود دارد. قبل از بازی یک جلسه تمرینی صبح و یک جلسه تمرینی عصر خواهیم داشت که شامل یک بازی دوستانه خواهد بود. پس از بازی هم صبح به استراحت و عصر به تمرین اختصاص دارد.

یکی از ویژگی‌های تو که خیلی برای من جالب بوده، این است که هیچ‌گاه کسی برایت بالاتر از تیم نبوده. نظرت در این مورد چیست؟


با تجربه من به‌عنوان فوتبالیست، معتقدم این روش درست مدیریت تیم است. پیش از شروع فصل من با بازیکنانم صحبت می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم این موضوع را مدنظر داشته باشند. من از آن‌ها احترام می‌خواهم و درعین‌حال به آن‌ها احترام می‌گذارم. اگر کسی چنین چیزی را در زمین تمرین یا دیگر موارد رعایت نکند، ترجیح می‌دهم او را بکشم تا بخواهم 22 بازیکن داشته باشم. مهم‌ترین چیز برای مربی حفظ کنترل رختکن تیم است.

بی‌صبرانه منتظر بازی تیم تو مقابل تیم یورگن کلوپ هستم، نظرت در مورد این بازی چیست؟


بله، معتقدم این بازی خیلی سخت خواهد بود چرا که در حال حاضر، لیورپول شرایط خیلی خوبی دارد و ما باید توجه زیادی به این بازی داشته باشیم. از نظر من در حال حاضر آن‌ها بدترین تیم برای رویارویی هستند چرا که شرایط خیلی خوبی دارند. ما باید با تمرکز و آمادگی بالا در این بازی حاضر شویم.

مدت‌هاست که تو بازی‌های خانگی خود را واگذار نکرده‌ای. به نظرت حفظ این روند در استمفوردبریج چقدر اهمیت دارد؟


وقتی برابر تماشاگران خودی بازی می‌کنی، خیلی مهم است که شکست نخوری و همواره به دنبال پیروزی باشی و نهایت تلاشت را بکنی. از شکست بیزارم و پس از هر شکست، برای یکی دو روز، فشار زیادی تحمل می‌کنم. در چلسی هم به دنبال این خواهیم بود که شکست نخوریم و بهترین بازی‌ها را ارائه دهیم.

با توجه به تلاش زیادی که می‌کنی و وقتی‌که برای تیم می‌گذاری، آیا فرصت گشت‌وگذار در لندن را داشته‌ای؟


با حضور همسر و دخترم، می‌توانم جاهای مختلف لندن را ببینم و از آن لذت ببرم. لندن شهری فوق‌العاده است. من هرروز 8-9 ساعت کار می‌کنم و ترجیح می‌دهم در زمین تمرین باشگاه، کوبه‌ام، کار کنم. به نظر می‌رسد در آینده لازم باشد تا یک تختخواب در اینجا درخواست کنم، چرا که ممکن است به خاطر حجم بالای کار، مجبورشم اینجا بمانم.

گفتنی است شاگردان کونته در 4 بازی اول خود موفق به کسب 10 امتیاز شده‌اند و حالا پس از منچسترسیتی در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار دارند.


منبع:وبسایت نود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد