کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

یادداشت/ حالا کونته نمی تواند فابرگاس را نادیده بگیرد

هافبک اسپانیایی در دیدار با لسترسیتی طوری درخشید که همین عملکرد برای حضور در ترکیب اصلی تیم در بازی با آرسنال کافی بود. 

نیزار کینسلا
دو گل فوق العاده، یک پاس گل و نقشی کلیدی در برد 4 بر 2 چلسی مقابل لستر. حالا مطمئنا آنتونیو کونته باید به دنبال راهی باشد که بیشتر از این ها به سسک فابرگاس بازی بدهد، آن هم در ترکیب اصلی. مخصوصا که بازی با آرسنال در امارات در راه است.

از زمانی که سرمربی ایتالیایی هدایت چلسی را به عهده گرفته فابرگاس هنوز یک بازی هم در ترکیب اصلی نبوده است. اما در دیدار با لستر از موقعیتی که به دست آورد به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و برد را برای تیمش به ارمغان آورد.

هافبک 29 ساله به اندازه ای خوش شانس بوده که توانسته تا اینجای کار در 3 باشگاه سطح بالای دنیا بازی کند. در تمام آن ها هم دوران سختی را گذرانده، اما با صبور بودن و تحمل سختی ها مدام جنگیده و جایگاه اصلی اش را به دست آورده است. حالا باید این کار را در تیم کونته انجام دهد.

در کینگ پاور استادیوم فابرگاس شدیدا با انگیزه نشان داد. مالکیت توپ را به خوبی در اختیار داشت و در زمین نقشی کلیدی و تعیین کننده داشت. به غیر از گل ها و پاس گلش، او پاس های کلیدی زیادی هم داد و توانست ارسال های موفق زیادی انجام دهد. او همچنین بیش از هر بازیکن دیگر چلسی شوت به سمت دروازه زد.

آمار او انقدر عالی بود که برای اولین بار که کونته از زمان به عهده گرفتن هدایت چلسی به دردسر افتاده بود، اوضاع را برایش مرتب کرد. حالا او دیگر از روزهای تیره عبور کرده است، روزهایی که در چلسی اوضاع خوبی نداشت و در تیم ملی اسپانیا هم همین طور بود.

میلان در روزهای آخر فصل نقل و انتقالات تابستانی برای جذب او اقدام کرد. باشگاه ایتالیایی فکر می کرد وقتی در چلسی اسکار، ماتیچ و کانته به او ترجیح داده می شوند پس شانس زیادی برای جذبش دارد. همچنین می گفتند فابرگاس آن سبک هافبکی نیست که کونته می خواهد. به همین دلیل هم نیمکت نشین شده است.
در آرسنال اما او معمولا در ترکیب اصلی بود و در بارسلونا هم او پست لاکچری بازی کردن در کنار ژاوی و مسی را داشت. اما در چلسی اوضاع برایش بحرانی شده بود. اما او مقاومت کرد و نشان داد که تنها کافی بوده تا با سیستم کونته هماهنگ شود. او به اندازه ای خلاقانه کار کرد که کونته را برای ادامه راه مجاب کند. همکاری او با ادن هازارد و دیگو کاستا باعث شد تا کونته به این موضوع توجه کند که این سه می توانند سه گانه ای بی نظیر برای آبی های لندن باشند.

دیگر به نظر حتی لازم نیست او کار اضافه ای بکند و سعی کند دستاوردی تازه برای تیمش داشته باشد. همین فابرگاس چیزی است که کونته نیاز داشت. همان فابرگاسی که ما مدت هاست می شناسیم، بازیکنی که هم از نظر فیزیکی قوی است و هم از نظر تاکتیکی.

او حالا عملکردی متقاعد کننده را به نمایش گذاشته تا به ترکیب اصلی بازگردد و پیشرفتی داشته که قابل لمس بوده است. اگر فابرگاس در بازی مقابل آرسنال باز هم روی نیمکت باشد، دوران خوشی کونته مطمئنا به پایان رسیده است. در میانه زمین در بازی با لیورپول چلسی تحت سلطه حریف بود و سرمربی جدید نمی تواند ریسک کند که شاید دوباره این اتفاق بیفتد. برای ریسک نکردن کافی است بهترین بازی ساز تیمش را روی نیمکت ننشاند.

منبع:آی اسپورت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد