کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

به قلم کریس ویتلی برای وب سایت گل / در روزی که آرسنال در حد یک مدعی ظاهر شد، چلسی حرفی برای گفتن نداشت

شاگردان آرسن ونگر موفق شدند تا براب نخستین بار طی 5 سال گذشته، چلسی را شکست دهند. 

 

 امشب آرسنال در بهترین شرایطش قرار داشت. شاهد فوتبالی نفسگیر بودیم که در آن الکسیس سانچز، مسوت اوزیل و تئو ولکات همانند یک چرخه روغن کاری شده، به خوبی با هم تناسب پیدا کرده بودند.


آرسنال در پی پیروزی برابر چلسی


تیم آرسن ونگر معمولا به ندرت برابر تیمی از تاپ فور قد علم می کند اما آن ها عصر شنبه در ورزشگاه مملو از جمعیت امارات این کار را انجام دادند؛ آن ها توانستند برای نخستین بار در تاریخ رقابت های لیگ برتر، سه گل را در نیمه نخست وارد دروازه چلسی کنند.


آن ها از همان دقیقه نخست پشتیبانی طرفداران شان را پشت خود داشتند؛ جایی که الکسیس سانچز در صدمین بازی خود برای توپچی های لندن، روی اشتباه فاجعه آمیز گری کهیل توپ ربایی کرد و سپس در مصافی تک به تک با تیبو کورتوآ با یک ضربه چیپ دقیق تیمش را به گل رساند. این یار شیلیایی در 5 بازی رسمی اخیرش برای توپچی های لندن، در 7 گل این تیم (5 گل و 2 پاس گل) نقش داشته است و بدین صورت نشان داده که چرا ونگر به دنبال حضور طولانی مدت او و مسوت اوزیل در امارات است.


آخرین تقابل آرسنال با یک تیم رده بالای لیگ برتری در ورزشگاه امارات، به اکتبر 2015 و پیروزی 3-0 شان برابر منچستریونایتد باز می گشت. آرسنال در آن بازی از حریفش سر تر بود و هشت نفر از کسانی که آن روز برابر منچستریونایتد به میدان رفتند، در بازی امروز برابر شاگردان آنتونیو کونته نیز در ترکیب تیم شان حضور داشتند و بر حسب اتفاق، الکسیس سانچز و مسوت اوزیل در جریان پیروزی برابر شیاطین سرخ نیز موفق به گلزنی شده بودند.


ونگر و ایووبی برابر سیاست های آکادمی چلسی خود نمایی کردند


امروز در امارات تفاوتی در سطح آرسنال و چلسی وجود داشت که برای مدت خیلی زیادی این گونه نبود. چلسی محاصره شده بود، بازی از دست در رفته بود و توان تقابل نداشت آن هم در حالی که تنها 2 دقیقه 22 ثانیه بین دو گل نخست آرسنال فاصله بود. حتی هنگامی که چلسی روی دروازه چلسی خطرساز می شد، این آرسنال بود که با اشتیاق بیشتری بر حریف چیره می شد. در یک صحنه دیگو کوستا توپ را به پدرو واگذار کرد که آماده شده بود تا یکی از گل ها را جبران کند اما این بیرین بود که از راه رسید و با تکلی در آخرین لحظه، دروازه تیمش را نجات داد. اگر بخواهیم روزی را که چلسی پشت سر نهاد خلاصه کنیم، همان صحنه را باید ذکر کرد.


آن ها مدعی قهرمانی نام گرفته اند اما راه درازی در پیش است تا در این باره تصمیم بگیریم که آیا آرسنال توان رقابت با منچسترسیتی پپ گواردیولا را دارد یا خیر. ماه های اکتبر و نوامبر معمولا زمانی بوده اند که آرسنال از رقابت بازمانده است و از این رو هنگامی که نوامبر به اتمام برسد، بازی در خانه لودوگورتس، تجربه شهرآورد شمال لندن، به علاوه بازی برابر منچستریونایتد، پاریسن ژرمن و بورنموث آزمون بزرگ دیگری را برای شاگردان مورینیو رقم زده اند.


تا آن موقع، آرسنال باید در لیگ قهرمانان اروپا برابر بازل به میدان برود.


کونته: می خواهم که شبیه ونگر باشم


آرون رمزی کماکان در مسیر بازگشت از مصدومیت همسترینگش قرار دارد، در حالی که گرانیت ژاکا در آخرین بازی خود برای آرسنال نشان داد که مردان ونگر چقدر در خط میانی کار را برای انتخاب دشوار کرده اند.


به این ها، این را هم اضافه کنید که آرسنال موفق شد به روند عدم پیروزی اش برابر چلسی خاتمه دهد و پس از 9 بازی آبی پوشان استمفوردبریج را شکست دهد.


ممکن است امسال آخرین سال حضور ونگر در آرسنال باشد و این تیم فصل را با چهره ای مدعی برای فتح لیگ آغاز کرده، البته اگر این نمایش ها تداوم داشته باشد.


منبع:طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد