کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

سه نکته از چلسی-لستر

چلسی موفق شد در دیدار روز شنبه لسترسیتی را 3 بر صفر شکست دهد. 

 

1- چلسی قهرمانان را شکست داد تا دوباره در مسیر درست قرار گیرد


روز شنبه قهرمانان دو دوره اخیر لیگ برتر به مصاف هم رفتند و چلسی موفق شد 3 بر صفر به برتری برسد. آنتونیو کونته، سرمربی آبی ها، سیستمش را به 3-4-3 تغییر داده بود و با این تغییر به طور کل روند بازی تیم هم تغییر کرده بود. با این سیستم آن ها توانستند خطوط لستر را از هم باز کنند.


شکست در استمفوردبریج برای لستر به معنی ادامه ناکامی ها بود. این تیم در سومین بازی مقابل یک تیم بزرگ دیگر ناکام بود، آن هم در 8 بازی اول. شاید رانیری تمرکزش را روی اروپا گذاشته است. او تصمیم گرفته بود در این بازی به سلیمانی و محرز استراحت بدهد تا در بازی روز سه شنبه مقابل کپنهاگن کار برایش آسان تر باشد.


در چلسی اما خبری از استراحت نبود و این تیم با سبکی فوق العاده به مصاف لستر رفته بود. در واقع سیستم جدید برای آن ها رویه ای جدید هم به همراه داشت. تنها 7 دقیقه زمان لازم بود تا کاستا تیم را پیش بیندازد. او هفتمین گلش را در هشتمین بازی زد.


بازیکنان میانی لستر می توانستند در این بازی بهتر کار کنند، اما به چلسی فرصت های زیادی برای بازی سازی دادند، به طوری که می شد حتی شکستشان پرگل تر از این هم باشد.


در دقیقه 28 داوید لوئیز یک ضربه کاشته را به زیبایی به تیر دروازه زد. بارها پدرو توانست خط دفاعی لستر را به هم بریزد. روبرت هوث و لوئیز هرناندس به همدیگر خوردند و به ادن هازارد اجازه حمله به سمت دروازه را دادند. انقدر اوضاع برای آن ها بد پیش می رفت که رانیری بیخیال استراحت دادن شد و سلیمانی و محرز را به زمین فرستاد.


ورود این دو به ضدحمله های لستر کمک زیادی کرد. اما به خاطر تهاجمی تر شدن تیم ضدحمله هایی هم به چلسی هدیه داده شد که موزز یکی از آن ها را وارد دروازه کرد. ان گولو کانته، بازیکن سابق لستر در این بازی فوق العاده بود و یک بار هم خودش موقعیت بی نظیر گلزنی داشت که وس مورگان به خوبی شوتش را بلوکه کرد.


2- تغییر سیستم کونته هم خوب بود و هم بد


کونته بالاخره توانست سیستم 3 دفاعی را در تیمش جا بیندازد. اما سوال این است که آیا این در تمام فصل سیستم تیم خواهد بود؟


درست است که در این بازی که چلسی به برتری رسید لستر همان تیم همیشگی نبود، اما تعادل خوبی در چلسی دیده شد که در کمتر تیمی در لیگ برتر وجود دارد. این تعادل شایان تمجید است، به خاطر عملکرد خوب تیم، نه فقط به خاطر بازی مقابل مدافع عنوان قهرمانی.


رانیری به واردی و موسا در خط حمله بازی داده بود، مطمئنا تصمیم داشت دراین بازی تهاجمی باشد و خط دفاعی میزبان را آزار دهد. اما چلسی اصلا به آن ها راه نداد. سازماندهی دفاعی چلسی طوری بود که همیشه برای هر مهاجم لستر یک مدافع وجود داشت. لوئیز هم بارها توانست واردی را در حملاتش ناامید کند. مخصوصا که گری کیهیل هم عملکرد بی نظیری در خط دفاعی داشت.


در کل چلسی توانست خطوط لستر را طوری از هم باز کند که به راحتی بر آن ها سلطه پیدا کند و لستر پیش از این هم نشان داده بود که با این روش آسیب پذیر است. چلسی در این بازی فاصله بین خطوط را هم به خوبی حفظ کرد و این برگ برنده شان بود. اما بدی این سیستم این است که ممکن است اگر این کار به خوبی انجام نشود، مانند بازی با آرسنال، بهای سنگینی برایش بدهی. فعلا اوایل لیگ است، اما این سیستم می تواند کونته را به صدر جدول نزدیک و نزدیک تر کند.


3- دیگر خبری از آن لستر قهرمان نیست


لستر قبلا 3 بر صفر به لیورپول و منچستر هم باخته بود و این هم یک 3 بر صفر دیگر. این تیم فقط کانته را از دست داده، اما خبری از آن لستر فصل قبل نیست. او فصل گذشته برای روباه ها بازیکن مهمی بود. او بود که تیم را در اطرافش جمع می کرد و فشردگی ایجاد می کرد. با حرکات او مورگان و هوث می توانستند در خط دفاعی بمانند و نیازی به بازی سازی از عقب تر نبود. همچنین خط میانی حریفان را به هم می ریخت و مهاجمان لستر فرصت و فضای بهتری پیدا می کردند. این یعنی تیم حریف آسیب پذیرتر می شد. اما این طور هم نیست که فقط به خاطر نبودن کانتهتیم ضعیف شده باشد.


رانیری به محرز و سلیمانی استراحت داده بود و این باعث شده بود خلاقیت تیم کمتر هم بشود و کسی نتواند به خوبی واردی و موسا را تغزیه کند.


اما دو دیدگاه وجود دارد. بعضی ها می گویند لستر به خاطر جدایی کانته از این تیم تضعیف شده است که کمی بعید به نظر می رسد. اما دسته دوم فرضیه قابل قبول تری دارند. آن ها می گویند اصلا نیازی با آنالیز نیست، اتفاقی نیفتاده و لستر فقط به سطح واقعی اش در فوتبال انگلیس بازگشته است. این تیم فصل گذشته از هر موقعیتی به بهترین شکل استفاده کرد. اتفاقی که خیلی جالب و البته نادر بود. اما این بار اوضاع طبیعی شده و خبری از معجزه نیست.  به همین دلیل لستر هم بیشتر موقعیت هایش را از دست می دهد و به تیم های بزرگ می بازد.


به هر حال اگر بخواهیم برای باخت آن ها حتما دنبال بهانه ای باشیم، بهترین نکته ای که می توان به آن اشاره کرد ضعف خط میانی است. حریفان به راحتی به دفاع آن ها نفوذ می کنند. اما این تیم در لیگ قهرمانان هم حضور دارد و اگر آن ها را هم رده بزرگان تصور کنیم می توانیم بگوییم که شاید تمرکزشان را روی آن تورنمنت گذاشته اند.


منبع:آی اسپورت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد