کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مورینیو: چلسی نمی تواند من را از تاریخش پاک کند؛ دوست دارم برای سال هایِ سال در منچستریونایتد بمانم

در آستانه بازگشت به استمفوردبریج به همراه منچستریونایتد، ژوزه مورینیو درباره باشگاه سابقش و رویارویی با آن ها برای اولین بار از زمان ترک لندن صحبت کرده است.  
در روز یکشنبه، ژوزه مورینیو برای اولین بار از زمان اخراجش از چلسی در دسامبر 2015، به همراه منچستریونایتد به استمفوردبریج باز خواهد گشت؛ دیداری که یکی از خاص ترین اتمسفر استادیوم ها در این فصل لیگ برتر را خواهد داشت.

به گزرش سایت Sky Sports، "آقای خاص" در این بازی به جایی باز خواهد گشت که برخی از بزرگترین پیروزی ها و قهرمانی های دوران سرمربیگری اش را در آن جشن گرفته است. مورینیو در دوره حضور در چلسی موفق به کسب 3 عنوان قهرمانی در لیگ برتر برای این تیم شد. با این وجود، 7 ماه پس از به ارمغان آوردن قهرمانی لیگ برتر برای چلسی، ژوزه مورینیو در حالی از سِمَت سرمربیگری چلسی اخراج شد که تنها یک امتیاز از منطقه سقوط فاصله داشت. او اکنون در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار با چلسی درباره تیم سابقش صحبت کرده است. سرمربی پرتغالی منچستریونایتد درباره اخراج از چلسی گفت:

اخراج شدن! خیلی از بهترین سرمربیان فوتبال طعم اخراج شدن را چشیده اند. البته که استثناهایی هم هست، اما در فوتبال نوین، این اتفاق می تواند برای هر کسی رخ دهد. اگر اخراج شدن من در باشگاهی اتفاق می افتاد که هیچ چیزی را برایش به ارمغان نیاورده بودم، آن وقت شاید پذیرفتن این اتفاق برایم می توانست سخت تر باشد.
وقتی باشگاهی را ترک می کنید که در 2 دوره متفاوت برایش قهرمانی آورده اید و به هوادارانش برخی از بهترین لحظه هایی که تجربه کرده اند را اعطا کرده اید، آن باشگاه را  با حسِ "من در اینجا کارم را انجام داده ام" ترک می کنید. فکر نمی کنم که آن ها (چلسی) بخواهند من را از تاریخشان پاک کنند، اما حتی اگر چنین چیزی را بخواهند، نمی توانند من را از تاریخ چلسی پاک کنند. آن ها به تاریخ من هم تعلق دارند. احساسات بدی بین ما وجود ندارد.
مالک باشگاه تصمیم به اخراج من گرفت. هواداران چلسی قدرتی ندارند. آن ها هر روز و هر بازی حمایتشان را از من نشان می دادند، که من را می خواهند، اما در مشخصات باشگاه چلسی، هواداران صاحب قدرت نیستند. در برخی باشگاه ها، مخصوصاً در برخی باشگاه های لاتین (منظور کشورهای اسپانیا و پرتغال است)، قالب باشگاه به گونه ای است که هوادارانشان قدرتی حقیقی را در برابر هیئت مدیره و رئیس و مالک باشگاه دارند. اما در اینجا هواداران قدرتی ندارند، بنابراین آقای آبراموویچ تصمیم گرفت که من را اخراج کند. با این حال من باشگاه را بدون گفتن یک کلمه بد درباره کسی از افراد درون آن ترک کردم.
سپس منتظر چیزی که آن را ترجیح می دادم، ماندن در انگلستان و لیگ برتر، ماندم و خوش شانس بودم که هدایت باشگاه بزرگی مثل منچستریونایتد را عهده دار شدم.
مورینیو درباره اینکه آیا برای سومین بار به چلسی باز خواهد گشت، اظهار داشت:

صادقانه بگویم، امیدوارم که این اتفاق نیفتد، چون دوست دارم [که در منچستریونایتد] برای سال هایِ سال بمانم. این بدین معناست که به دنبال تیم دیگری در لیگ برتر نخواهم بود، بنابراین امیدوارم که این اتفاق نیفتد.
با وجود اینکه مورینیو اکنون سرمربی یکی از رقبای اصلی قهرمانی چلسی محسوب می شود، اما او انتظار واکنش بدی را از سوی هواداران تیم سابقش ندارد. وی در این باره بیان کرد:

من انتظار واکنشی منفی را ندارم، حتی اگر با لوگوی منچستریونایتد به آنجا بروم و برای کسب امتیاز بجنگم. هیچ دلیلی برای واکنشی بد وجود ندارد. اگر آن ها پذیرایی خوبی را از من داشته باشند، نمی دانم که چه خواهد شد. من دیگر سرمربی آن ها نیستم. من نماینده یک باشگاه رقیب هستم. واکنش هواداران چلسی اهمیتی ندارد. من برای همیشه قدردان آن ها خواهم بود. ما لحظات شاد بسیار زیادی را با هم شروع کردیم، لحظاتی تاریخی برای باشگاه. وقتی که افراد درباره احتمال اخراج شدن من حرف می زدند، هواداران چلسی همواره اسم من را می خواندند. من می توانستم از خانه تا استادیوم را پیاده طی کنم و یک نفر هم حرف بدی را به من نمی زد.
وقتی که بازیمان شروع شود، قصد دارم این ها را به فراموشی بسپارم، هواداران هم فراموششان خواهد شد و روی بازی متمرکز خواهند شد.
بخش دیگر صحبت های مورینیو را می توانید در این لینک بخوانید. همچنین برای خواندن صحبت های آنتونیو کونته درباره ژوزه مورینیو و رویارویی با منچستریونایتد می توانید روی این لینک کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد