کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

مقایسه فصل جاری با 24 فصل اخیر لیگ برتر انگلستان از نگاه اسکای اسپورتس

سایت اسکای اسپورتس به مقایسه فصل جاری با 24 فصل اخیر لیگ برتر انگلستان پرداخته است.  
آمار های این فصل لیگ جزیره با فصل های سابق مقایسه شد تا درک بهتری از فصل جاری رقابت های لیگ برتر انگلستان به هواداران این لیگ بدهد.

به نقل از سایت اسکای اسپورتس، این آمار ها، مقایسه 24 فصل اخیر لیگ برتر با فصل جاری می باشند.

امتیازات

این یک خبر بد برای هواداران منچستریونایتد خواهد بود که با 18 امتیاز در رتبه ششم جدول قرار دارند. در 13  فصل قهرمانی آن ها در لیگ برتر، آن ها در هفته یازدهم کمتر از 19 امتیاز نداشته اند.

لیورپول اکنون با 26 امتیاز صدرنشین لیگ برتر است. آخرین باری که قرمزها در هفته یازدهم صدرنشین لیگ بوده اند، به فصل 2003-2002 برمی گردد که در پایان فصل رتبه ای بهتر از پنجم کسب نکردند. همچنین آن ها در فصل مذکور، رکورد 11 بازی بدون برد را در کارنامه خود ثبت کردند.

آمار امتیازات نکته مثبتی برای آرسنالی ها خواهد بود که سه مرتبه قهرمان لیگ برتر شده اند. آرسنال تا کنون 24 امتیاز کسب کرده و در دو دوره قهرمانی آن ها، توپچی ها امتیازات کمتری تا هفته یازدهم ( 19 امتیاز در سال 2001 و 23 امتیاز در سال 1997) نسبت به فصل جاری کسب کرده بودند.



منچسترسیتی نیز 24 امتیاز از 11 بازی کسب کرده است. در مقایسه با دو قهرمانی سیتیزن ها، آن ها اکنون 7 امتیاز کمتر از فصل 2012-2011 و 5 امتیاز بیشتر از فصل 2014-2013 کسب کرده اند.

بورنموث و لسترسیتی در حال حاضر 12 امتیاز از 11 دیدار کسب کرده اند و صعود آن ها به بالای جدول شاید به معجزه احتیاج داشته باشد. منچسترسیتی 14-2013، تنها تیم در ادوار رقابت های لیگ برتر بوده که با وجود قرارگرفتن در رتبه هشتم در هفته یازدهم، در پایان فصل قهرمان شده  است.

هواداران برنلی و واتفورد می توانند با خیال راحت این فصل را به اتمام برسانند. از 277 تیمی که حداقل 14 امتیاز تا هفته یازدهم در طول تاریخ لیگ برتر داشته اند، تنها 7 تیم سقوط کرده اند. این یعنی شانس سقوط این دو تیم حدود 2 درصد خواهد بود.

استوک سیتی و وست برومویچ تا کنون 13 امتیاز کسب کرده اند. تاریخ به ما نشان می دهد که تیم هایی مانند استون ویلا در فصل 04-2003، اورتون در فصل 96-1995 و لیورپول در فصل 93-1992 که همین امتیاز را در هفته یازدهم داشته اند، در پایان فصل رتبه ششم را کسب کرده اند.

ساندرلند و سوانزی سیتی هر دو با 5 امتیاز قعرنشین های جدول هستند. کریستال پالاس در سال 2013 در همین هفته با 4 امتیاز قعر نشین بود ولی در پایان فصل توانست رتبه یازدهم را کسب کند و این می تواند یک آمار امیدوار کننده برای هواداران این دو تیم باشد.

برد ها و باخت ها

لیورپول تا کنون 8 پیروزی از 11 مسابقه کسب کرده که تنها هشت تیم قهرمان در طول تاریخ لیگ برتر توانسته اند امتیازی بیشتر از امتیاز فعلی لیورپول کسب کنند. تاریخ به ما می گوید که منچستریونایتد در فصول قهرمانی اش در سال های 1993، 1997 و 2003، تا هفته یازدهم تنها 5 پیروزی داشته است. آرسنال نیز در هفته یازدهم فصل 02-2001 تنها پنج پیروزی کسب کرده بود و در پایان همان فصل قهرمان شد.

تاتنهام تنها تیم بدون شکست لیگ، تا این هفته 6 تساوی کسب کرده و در مقایسه با ادوار لیگ برتر، هیچی تیمی تا کنون با 6 تساوی از 11 بازی، در پایان فصل قهرمان نشده است. لیورپول در سال 2007 و ناتینگهام فارست در سال 1995 تا هفته یازدهم، شش تساوی کسب کرده بودند که در پایان فصل به ترتیب رتبه های چهارم و نهم را به خود اختصاص دادند. اگرچه، منچستریونایتد با 5 تساوی در سال 2010 و آرسنال نیز با همین تعداد در سال 1997، قهرمان لیگ شده اند.



وست هم یونایتد با شش باخت در کارنامه اش، در رتبه هفدهم قرار گرفته است. در سال گذشته چلسی دقیقا با آمار فعلی وست هم ( سه برد، دو تساوی و شش شکست)، در پایان فصل رتبه دهم را کسب کرد.

ساندرلند و سوانزی تنها یک پیروزی از 11 دیدار خود کسب کرده اند. تنها ساوتهمپتون در سال 1993 با آمار مشابه توانسته از سقوط به دسته پایین تر فرار کند.

گل زده

لیورپول تا کنون 30 گل در این فصل به ثمر رسانده که تنها منچستریونایتد سال 2000 ( 31گل)، آرسنال سال 2004 ( 31 گل) و 2009 ( 36 گل) و منچسترسیتی سال 2011(39 گل) در کل فصول تاریخ لیگ برتر بیشتر از آن ها تا هفته یازدهم گلزنی کرده اند. خبر خوب برای لیورپولی ها این است که منچستریونایتد و منچسترسیتی در فصل های مذکور قهرمانی را کسب کرده اند؛ این در حالی است که آرسنال در سال های 2004 و 2009 به ترتیب در پایان فصل، رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داد.

 



9 گل زده ساندرلند در این فصل غیر طبیعی نیست. 84 تیم در کل تاریخ لیگ برتر تا هفته یازدهم بوده اند که 9 گل یا کمتر به ثمر رسانده اند.بدترین آمار مربوط به منچسترسیتی در سال 1995 می باشد که تا هفته یازدهم تنها 3 گل به ثمر رسانده بودند.

گل خورده

با وجود آمار گلزنی بسیار خوب، لیورپولی ها در خط دفاعی متزلزل بوده اند. قرمزها تا کنون 14 گل دریافت کرده اند؛ تنها چهار تیم در کل تاریخ لیگ برتر تا هفته یازدهم با چنین تعداد گل خورده یا بیشتر از آن،  توانسته اند قهرمان شوند.

تاتنهام تنها شش گل تا هفته یازدهم دریافت کرده که این آمار توسط 20 تیم در 24 سال اخیر ثبت شده است. اگرچه میانگین رتبه آن تیم ها در پایان فصل، چهارم بوده است.

بدترین آمار خط دفاعی نیز مربوط به هال سیتی با 24 گل خورده می باشد. 19 تیم در تاریخ لیگ برتر به اندازه یا بیشتر از این تعداد گل تا هفته یازدهم دریافت کرده اند که 9 تیم از آن ها در پایان فصل سقوط کرده اند.



تفاضل گل

تیم های ساندرلند، سوانزی و هال سیتی، سه تیم قعرنشین جدول با تفاضل گل بسیار بد هستند. از 41 تیم در تاریخ لیگ برتر که تا هفته یازدهم تفاضل 11- داشته اند، تنها 18 تیم توانسته اند در لیگ برتر بمانند.

لیورپول با تفاضل 16+ و چلسی با تفاضل 17+ در این فصل آمار خوبی از خود به جای گذاشته اند. خبر خوب برای این دو تیم،  این است که 16 تیم از 24 قهرمان فصل های لیگ برتر تا هفته یازدهم، تفاضلی کمتر از این دو تیم داشته اند.



لسترسیتی با تفاضل 4+ در هفته یازدهم فصل پیش، کمترین تفاضل یک تیم قهرمان در لیگ برتر را داشته است. با این وجود آن ها اکنون تفاضل 5- دارند که بدترین آمار مدافع عنوان قهرمانی بوده است.

رکورد بهترین تفاضل برای منچستریونایتد سال 2011 می باشدکه در آن زمان 29+ بود. اکنون آن ها در هفته یازدهم تفاضل 3+ دارند که هیچ تیمی در لیگ با این تفاضل نتوانسته قهرمان شود.

رکورد دارهای تفاضل منفی تیم های دربی کانتی سال 2007، شفلید ونزدی سال 1999 و برنزلی 1997 هستند که هر سه تفاضل 19- در پایان هفته یازدهم داشته  و هر سه تیم در پایان آن فصل ها سقوط کردند.

چشم انداز

لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر، باید روند فعلی خود را تا پایان فصل حفظ کند؛ البته منچسترسیتی گواردیولا آرام نخواهد نشست و اجازه دست یابی قرمزها به قهرمانی را به راحتی نخواهند داد.

به نظر می رسد قهرمانی برای منچستریونایتد یک مقدار بعید باشد مگر این که ژوزه مورینیو و تیمش به خودشان بیایند و نتایج ضعیفی را دیگر کسب نکنند. رکورد تفاضل گل چلسی همانند چلسی دو فصل گذشته می باشد و آن ها امیدوارند با سرمربی جدید خود قهرمان جزیره شوند.

دوتا از سه قهرمانی آرسنال در لیگ، زمانی بوده که آن ها امتیازی کمتر از امتیاز فعلی شان داشته اند. همچنین رکورد تساوی های تاتنهام نشان می دهد که احتمالا آن ها یک فصل دیگر را پایین تر از توپچی ها خواند گذارند.

تا به این جای فصل و عملکرد تیم ها، به نظر می رسد که سه تیم ساندرلند، هال سیتی و سوانزی، شانس های اصلی سقوط به لیگ چمپیون شیپ انگلستان باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد