کلوپ هواداران چلسی
کلوپ هواداران چلسی

کلوپ هواداران چلسی

خلق آمار بهتر از چلسی ژوزه و کارلتو؛ رونمایی از چلسیِ خطرناک دون کونته

او حالا از 15 بازی ابتدایی فصل توانسته 37 امتیاز دشت کند. یعنی یک امتیاز بهتر از چلسی قهرمان لیگ جزیره ی، زمان مورینیو در فصل های 15-2014 و 05-2004 و چلسی کارلو آنچلوتی فصل 10-2009 که در 15 بازی ابتدایی فصل توانسته بودن 36 امتیاز جمع کنند.  

 

 زمانی که تیم میلیاردر روس  با تک گل ادن هازارد در 3 می 2015 با غلبه بر تیم کریستال پالاس و جا گذاشتن تیم شیخ مبارک  قهرمان لیگ برتر انگلیس شد. رومن آبراموویچ خوشحال ترین فرد بر روی زمین بود. او تابستان فصل جدید تقریبا 60 میلیون پوند صرف تیم قهرمانِ لیگ برتر کرد تا با فراغ بال در انتظار فصل جدید باشد. اما مالک روسی تصورش را هم  نمی کرد که 6 ماه بعد باید به دنبال جایگزین برای سر مربی تیم خود باشد. او بدترین شکست ها را از زمانی که تیم لندنی را خریداری کرده بود به چشم دید. سرانجام  شکست 2 بر یک دربرابر لستر سیتی در ورزشگاه کینگ پاور  و قرار گرفتن در رده شانزدهم او را مجاب کرد که برای دومین بار ژوزه مورینیو را از کار برکنار کند. قهرمان فصل گذشته در کمتر از 6 ماه حالا می بایست برای فرار از سقوط تلاش به خرج می داد؛  این به معنای متلاشی شدن کاخ آرزوهای تاجر  نفت، به بدترین شکل ممکن بود. بار دیگر تاریخ روی خود را به آبراموویچ نشان داد و  او در ادامه گاس هیدینگ مرد همیشه مور د اعتمادش را موقتا جانشین مورینیو کرد. تا سرانجام فصل کابوس وار برای او و هواداران چلسی با قرار گرفتن در رده دهم به پایان برسد. مالک روسی که در 13 سال اخیر 11 مربی عوض کرده بود، ترجیح داد برای فصل جدید دوباره به یک مربی ایتالیایی اعتماد کند. سرانجام  او در  تاریخ 4  آوریل 2016  با آنتونیو کونته قرار داد بست . تا فصل جدید این باشگاه با این مربی ایتالیایی رقم بخورد.

کوچ از سرزمین چکمه به سمت رودخانه تیمز

1- زمانی که کونته با چلسی قرارداد بست. کسی هنوز از ایتالیای سرو حال یورو 2016  که با انبوهی از بازیکنان کلیدی و مصدوم وارد این رقابت ها شد، خبر نداشت. آنتونیو کونته با توجه به غیبت کلودیو مارکیزیو و مارکو وراتی در قلب میانی زمین، اما کماکان راغب نبود از سیستم مورد علاقه اش یعنی 2-5-3 دست بکشد. او در مرحله گروهی یک پیروزی بزرگ در برابر تیم ملی بلژیک بدست آورد و در ادامه به عنوان سر گروه به مرحله بعدی راه یافت. شاکله خط دفاعی او را بارتزالی، کیه لینی و بونوچی تشکیل می دادند. تیمش چشم نواز بازی می کرد.  اصرار و اطمینان او با 3 مدافع در مرحله گروهی در مرحله حذفی هم ادامه داشت. او در برابر دو قهرمان کنونی و سابق جهان یعنی آلمان و اسپانیا هم با همین 3 مدافع ظاهر شد که حاصلش پیروزی بدون گل خورده در برابر اسپانیا وتنها  یک گل خورده در برابر ژرمن ها و در ادامه تسلیم شدن در ضربات پنالتی بود. قصه او با تیم سرزمین چکمه ها  دیگر به انتهای ماجراجوی خود رسیده بود. او برای شروع دوباره حالا باید چمدان می بست به سرزمین سرد  انگلستان. او باید لندن را نشانه می رفت یکی از سخت ترین و پر هیجان ترین تیم های آبی لندن. او وارد تیم چلسی شد. تیمی که با ژوزه همواره عادت داشت با 4 مدافع رو در روی حریفان به تقابل بپردازد. این به معنای تغییر ساختار دفاعی بود که خود نیازمند به زمان برای شکل گیری داشت.

تابستان نه چندان شلوغ؛ با خرید های 100 میلیون پوندی
2- چلسیِ کونته فصل 17-2016 با کونته یوونتوس 12-2011  یک شباهت بزرگ با یکدیگر دارد. زمانی که کونته یوونتوس شکست خورده لویجی دل نری را به دست گرفت، تیم با قرار گرفتن در رده هفتم در پایان فصل، حتی نتوانست به یورو لیگ صعود کند. این فرصت خوبی بود برای کونته تا بتواند با فشار کمتر بر روی بازیکنان در هفته های سخت و طاقت فرسا تمام تمرکز تیم خود را بروی لیگ محدود کند. در چلسی کنونی هم دقیقا همین فرصت برای آنتونیو کونته در اولین فصل حضورش مهیا شد. در حالی که تیم های منچستر سیتی ، آرسنال و حتی منچستر یونایتد در رقابت های فشرده لیگ برتر باید رقابت های اروپایی را هم به دوش بکشند، او می تواند با تمرکز بیشتر  بروی لیگ جریره زوم کند. کونته در تابستان، برای داشتن قلب مستحکم میانی ابتدا آنگولو کانته را مجاب کرد تا از میدلند شرقی و شهر لستر دست بکشد و راهی لندن شود. این انتقال برای آبراموویچ 30 میلیون پوند آب خورد. مبلغی که حالا آبرام می تواند بابت پرداختش به خود ببالد. او زمان را ارزشمند تر از این دید که مجاب شود به پاتو وقت دهد تا شاید خود را نشان دهد. در عوض آن میشی باتشوایی را در جولای 2016 با 33 میلیون پوند به چلسی برد. و در آخرین روز نقل و انتقالاتمارکوس آلونسو را از فیورنتینا و دوباره داوید لوئیز را از پاری سن ژرمن جمعا با 53 میلیون پوند به استمفورد بریج آورد. او پیش فصل را با 5 پیروزی و 2 شکست که یکی آن در مقابل رئال مادرید بود به پایان برد تا به پیشواز شروع لیگ برتر برود. مجموع خرید او در تابستان تقریبا 115 میلیون پوند بود که تقریبا باشگاه 15 میلیون از فروش بازیکنان به دست آورد. آبی ها تقریبا 100 میلیون پوند در تابستان خرج کردند.

استفاده از چهار مدافع؛ تردید، تردید و تردید

3- شروع فصل، اولین تقابل رسمی چلسی ورژن آنتونیو کونته در لندن آنهم جلوی چشمان هواداران خودی در مقابل وستهم یونایتد. وستهم با بیلیچ آمده بود همان ابتدای فصل کام کونته و شاگردانش را تلخ کند، که این امر هیچ وقت عملی نشد. خیلی ها منتظر بودند ببینند کونته سرانجام با چه سیستمی وارد میدان خواهد شد. او ترجیح داد با سیستم 1-4-1-4 وارد زمین شود. شاید به اعتقاد او بازی کردن با 3 مدافع در  لیگ برتر  که فاکتور سرعت و استقامت حرف اول را می زند جواب ندهد. شاهد همین موضوع خط بطلانی بود بر روی سیستم مورد علاقه اش. به هر ترتیبی بود آبی ها با گل دقایق پایانی دیگو کوستا از تساوی کمر شکن ابتدای فصل گریختند. کونته 2 بازی بعدی خود را هم با همین سیستم بازیکنان را وارد زمین کرد و در مقابل تیم های واتفود و برنلی به پیروزی رسید. در سیستم 1-4-1-4 او، کانته جلوتر از مدافعان میانی و پشت هافبک های هجومی به تنهای وظیفه سنگین هافبک دفاعی را بر عهده داشت.

کوستا تک مهاجم بود، ادن هازارد و ویلیان تقریبا وظایف بال های چپ و راست را در اختیار داشتند. در هفته چهارم اما زنگ خطر برای کونته در بازی با سوانسی به صدا درآمد. جایی که آنها در یک بازی پر اشتباه 2-2 در مقابل قوها در  ورزشگاه لیبرتی متوقف شدند. شاگردان کونته باید یک هفته بعد در خانه، میزبان تیم لیورپول با بازی شناور شاگردان کلوپ حاضر می شدند. کونته در این بازی سیستم تیم را از 1-4-1-4 به 1-3-2-4 تغییر داد. به نحوی که انگولو کانته تنها حالا در کنار نمانیا ماتیچ قلب هافبک دفاعی را در اختیار داشتند. بازی به دستور آتکینسون آغاز شد. چلسی همان نیمه اول با 2 گل لوورن و هندرسون به رختکن  برگشت. تنها حاصل شاگردان کونته در نیمه دوم جبران یکی از گل های خورده بود.تیم کونته به نظر آشفته به نظر می رسید دیگر خبری از بردهای ابتدای فصل نبود. اوضاع وقتی وخیم تر شد که آبی ها باید هفته بعد در خانه توپچی ها به میدان می رفتند. کونته آشفته دوباره ترکیب را از 1-3-2-4 به 1-4-1-4 ابتدای فصلی که 3 برد پیاپی دشت کرده بود تغییر داد. تا شاید برای تیم چلسی التیام بخش باشد. اما حاصل کار شکست سنگین 3 بر صفر در خانه آرسنال بود. سانچز، ولکات و اوزیل همان نیمه اول نسخه تیم کونته را پیچیدند. در روزی که خط میانی تیم چلسی در حضور کانته ، فابرگاس و ماتیچ یکی از بدترین روزهایش را سپری کرد. سه بازی آخر و فقط یک امتیاز، حالا تیم که رنگ صدر جدول را در ابتدای فصل به خود دیده بود به رده هشتم جدول رده بندی نزول پیدا کردِ. به نظر شرایط و اوضاع چلسی و کونته بحرانی به نظر می رسید به خصوص که چشم آنها از اتفاقات فصل گذشته ترسیده بود.

سلاخی بزرگان؛ این چلسی خطرناکِ دون کونته
4- سه  برد، یک تساوی، دو شکست و 10 امتیاز چلسی در رده هشتم جدول. این آمار برای تیمی که 115 میلیون پوند در تابستان خرج کرده نمی بایست قابل قبول باشد. در روزهای که رسانه های انگلیسی درهای خروجی باشگاه را به کونته نشان می داد، آبراموویچ کماکان از مرد ایتالیایی حمایت می کرد. اینجا بود که کونته ترجیح داد سیستم و شاکله اصلی تیم خود را دگرگون کند. بازی با 3 مدافع برای او در یوونتوس و تیم ملی ایتالیا و حتی تیم آتالانتا روزهای خوبی رقم زد. بازی پیش رو هال سیتی؛ تیمی نه چندان قدرتمند که پیاده کردن سیستم جدید می توانست محک خوبی باشد. کونته در این بازی سیستم 3-4-3 را به نمایش گذاشت. در این سیستم مارکوس آلونسو و ویکتور موسز بال های اصلی جناح راست و چپ را تشکیل میدادن. ماتیچ و کانته قلب میانی را در دست گرفتند؛ هازارد و پدرو وینگرهای چلسی را تشکیل می دادند. داوید لوئیز ، کیهیل و آزپیلیکوئتا 3 مدافع میانی چلسی را بر عهده داشتن.کوستا هم در نوک حمله قرار داشت. در این سیستم جان تری مسن، تقریبا نیمکت نشین شد. چلسی با این تغییر و ترکیب جدید  2 بر صفر از سد هال سیتی گذشت تا کمی سر و صدا ها بخوابد. چلسی بازی بعدی قهرمان فصل گذشته لستر را با 3 گل به زانو در آورد.به نظر ریسک تغییر سیستم آنتونیو کونته جواب داده است.

اوج کار جایی بود که آبی های لندن با چهار گل از شاگردان ژوزه مورینیو در استمفورد بریج پذیرایی کردند. پدرو، کیهیل، هازارد و کانته زنندگان گل، قطعا آنتونیو کونته خوشحال ترین فرد از این برد بود. سیستمی مورد علاقه ای که حالا جواب داده.چلسی در ادامه جاه طلبی هایش همشهری اش تاتنهام و در ادامه منچستر سیتی پپ گواردیولا را هم سلاخی کردند.  زمانی آمار حیرت انگیز تر می شود که به این موضوع  در یابیم که کونته از زمانی که سیستم تیم خود را از سیستم 1-4-1-4 به 3-4-3 تغییر داده، تیمش توانست  9 برد پیاپی و بی وقفه به دست آورد.

او حالا از 15 بازی ابتدایی فصل توانسته 37 امتیاز دشت کند. یعنی یک امتیاز بهتر از چلسی قهرمان لیگ جزیره ی، زمان مورینیوِ در فصل های 15-2014 و 05-2004 و چلسی کارلو آنچلوتی فصل 10-2009  که در 15 بازی  ابتدایی فصل توانسته بودن 36 امتیاز جمع کنند.چلسی  آنتونیو کونته حالا حتی یک امتیاز بیشتر از چلسی قهرمان شده ژوزه و کارلتو امتیاز جمع کرده است.

او  به خوبی توانسته تا اینجای فصل تفکر خود را نزد بازیکنان خود القا کند.کونته  با این آمار تحسین برانگیز تا اینجای فصل توانسته خوش را در بالاترین قله لیگ برتر نگه دارد؛ اوحالا 3 امتیاز با تیم دوم جدول آرسنال فاصله دارد،باید دید  این ثبات می تواند  تا پایان فصل هم ادامه داشته باشد و آیا کونته می تواند کماکان ناجی آبی پوشان باشد یا خیر.  هر چه که است فعلا این چلسی ورژن کونته خطرناک تر از هر زمان دیگری به نظر می رسد.

منبع: طرفداری

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد